Toon posts:

Asus PRO70J Recovery CD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik mijn recovery cd's kwijt van mijn asus pro70jc-r007h.

Opzich geen probleem zou je denken, ik heb een XP MCE NL CD, ik kan het besturingsysteem dus prima opnieuw installeren. MAAR, nu komt het, iedereen die wel eens een driver van de asus website heeft gedownload begrijpt mijn probleem. 8KB/s en dan een slordige 300MB aan drivers downloaden is geen pretje natuurlijk. Vooral als de server halverwege de download er gewoon mee kapt.

Ik heb op internet gezocht naar een kopie van de recovery cd's, maar helaas. Hopelijk is er iemand hier op GoT die 'toevallig' wel een kopie voor me kan regelen of weet waar je het vandaan zou kunnen halen? :-)

Ik heb ook geprobeerd te registreren op de asus website zodat ik mijn vraag op hun forum kon posten, maar zelfs dit mag blijkbaar niet aangezien ik na voltooiren registratie simpelweg de melding krijg: server busy, try again later. (hoe triest, al jaren is de asus website/downloads zo traag als dikke *****)...

Help! 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er is een duitse site, asustreiber.de waar ook veel Asusdrivers op staan. Kijk eens of je daar wat sneller kunt downloaden (volgens mij linken zij niet naar de Asussite, maar worden die dingen ergens anders gehost).

Je kunt kijken of je Asus ook kunt mailen (al zijn hun e-mailadressen vrij goed verstopt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al gekeken op asustreiber.de, maar helaas... :-(

Eigenlijk belachelijk dat zo'n groot bedrijf niet gewoon een download 'snel' kan aanbieden... Ik heb het idee dat ze het gewoon lekker cappen op 8K... de honden...

e-mailen is misschien wel nog een optie, als ik een e-mailadres kan vinden...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:13:
Ik had ook al gekeken op asustreiber.de, maar helaas... :-(

Eigenlijk belachelijk dat zo'n groot bedrijf niet gewoon een download 'snel' kan aanbieden... Ik heb het idee dat ze het gewoon lekker cappen op 8K... de honden...

e-mailen is misschien wel nog een optie, als ik een e-mailadres kan vinden...
Ik ben het met je eens, de Asus site is sinds mensenheugenis al enorm traag en daar zou best iets aan gedaan mogen worden. Of het gecapt wordt of niet vraag ik me af (daar schieten ze in beginsel niets mee op natuurlijk, iemand gaat net zo lang door tot alle drivers binnen zijn).

Een e-mail adres kan ik niet vinden, enkel de invoerformuliertjes op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel dit gevonden: http://www.symplisit.com/en/drivermagic.html

Zojuist XP MCE erop geinstalleerd, is bijna klaar... dan ga ik dat drivermagic ding uitproberen. Hopelijk kan het programma ook niet geinstalleerde hardware herkennen.

Kom ik zo op terug (fingers crossed :-))...

Betreffende het cap verhaal, dat slaat inderdaad nergens op (al zouden ze het doen), maar het gekke is (ik heb in een computerwinkel gewerkt) dat het nooit sneller gaat dan 8K of 16K. En geloof me, ik heb dagen gewacht op die ellendige downloads :-). Begint voor mij nu wel een rede te worden om geen asus producten meer aan te schaffen, met hun inkomsten kunnen ze best wat glasvezel aansluitingen meer betalen |:(

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Aangezien ik hier we veel ervaring heb met Asus laptops kan ik je het volgende vertellen. Op asustreiber.de staan zelfs complete installatie CD's voor jou type laptop. Echter niet vermeld als Pro70J. Dat komt omdat dat de zoveelste benaming is voor de standaard Asus types... Je moet kijken naar het achtervoegsel, bij jou is dat dus "J". Nu weet ik niet of jij misschien ook een "Ja" of "Jc" hebt. Dat hangt vooral van de videokaart af. Voor de rest is de hardware in grote lijnen gelijk.

Je kan dus gewoon drivers pakken van andere "J" of "Jx" gebruiken. De Pro70J staat als het goed is gelijk aan de Asus A7J of A7Jx. Hier en daar zal dit niet kloppen ivm SATA, andere webcam, of andere videokaart. Echter laat het setup proces je dat snel genoeg weten. Samen met de specs van je laptop moet je daar wel uit komen. Vergeet daarnaast niet de standaard drivers te installeren zoals ATK0100 ACPI en voor jou belangrijke Asus programma's zoals Power4Gear.

www.asustreiber.de
Asus A7J == Asus Pro70J Driver CD
Veel plezier ermee

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 21-06-2008 13:40 ]

Verwijderd

Ik probeer het vaak s'morgens als ik thuis kom van een nachtdienst en dan haal ik meestal wel 100kb bij een van de servers.
Overdag is het inderdaad een ramp en eigelijk schandalig voor zo groot bedrijf als Asus,SP3 van Microsoft haalde op de releasedatum gewoon met een paar 100kb binnen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks GENETX, daar kan ik inderdaad wel wat mee!

Dat drivermagic ding lijkt goed te werken totdat de eerste update is geinstalleerd, dan wordt je doorverwezen naar de betaalpagina ;)
Pagina: 1