Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista <-> XP Bestandsdeling?

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik wil graag dat ik de bestanden die op deze computer gedeeld zijn, een vista computer, kan bekijken/openen op een XP computer en andersom. Beide computers zitten in de zelfde werkgroep of wat het is. En op beide computers is bestandsdeling ingeschakeld. Natuurlijk zitten ze ook op het zelfde netwerk.

Iemand een idee waarom ik op de systemen steeds het andere systeem niet kan zien? Ik heb wel eens gehoord dat Vista en XP niet goed samenwerken met bestanddeling.. Is hier een oplossing voor?

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 11:13
Weet je zeker dat in vista bij het netwerkcentrum de optie netwerkdetectie aan staat?

• mr_derk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:03
heb je
code:
1
\[IP]
al is geprobeerd?

overigens moet je van je viesta je xp wel kunnen benaderen (anders om ook wel). Pas vanaf de volgende windows versie kan het niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_derk op 21-06-2008 12:59 ]

• GWTommy
Netwerkdetactie heb ik meteen aan gezet, zo ver was is al gekomen, goed hè :)

Maar ik probeer op vista: \\192.168.2.4, dat werkt niet, kan vista niet bereiken en xp kan \\192.168.2.2 niet bereiken.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

probeer eerst of je van de ene pc de ander kan pingen, en de andere kant op.
Kan dat niet, dan zit er een firewall of twee in de weg.

Dan ga je mappen delen, en dan probeer je op ip te verbinden in explorer.

• GWTommy
Pingen is niet mogelijk. Het licht niet aan de windows firewall hier op vista, of wel? Ik zal eens kijken welke firewall de XP heeft..
Pagina: 1