Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We zijn thuis van plan een nieuwe TV te kopen, maar door de grote keuzemogelijkheden zou ik jullie toch om enkele tips/voorstellen willen vragen.
Scherm zou rond de 40 inch moeten zijn en we zijn er dan ook van bewust dat dit redelijk wat zou gaan kosten (budget ligt max. op €2500, liefst minder natuurlijk).

Bij de specificaties raak ik het noorden al kwijt.
We zouden een HD-decoder aanschaffen (hoewel het aanbod nog redelijk beperkt is), en zouden hiervan optimaal willen genieten. Is de 1980x1080 pixels dan aan te raden, 1080i of 1080p?
Contrastverhouding, ik hem me laten zeggen dat 20.000:1 voldoende is, klopt dit?
Wat zijn nog dingen waar ik op moet letter (toekomstgericht).
En als laatste, welke toestellen zijn zeker de moeite waard om een kijkje naar te nemen (dus welke toestellen raden jullie aan)?

Bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tweakers.net heeft begin vorige maand een hele zooi TVs gereviewd, ik zou zeggen, begin daar eerst eens.
reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests Genoeg leesvoer zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:33:
Tweakers.net heeft begin vorige maand een hele zooi TVs gereviewd, ik zou zeggen, begin daar eerst eens.
reviews: Platte televisies roundup - Inleiding en uitleg bij de tests Genoeg leesvoer zou ik zeggen.
Oké, bedankt! Ik ben momenteel al volop aan het lezen, moest er iets mij niet duidelijk zijn zal ik het dan hier vragen. Tips of toestellen die jullie aanraden zijn nog steeds welkom!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

En natuurlijk hebben we ook nog een mooie guide: Welke TV moet ik kopen?

Eerst onderzoeken, dan pas vragen stellen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:09:
En natuurlijk hebben we ook nog een mooie guide: Welke TV moet ik kopen?

Eerst onderzoeken, dan pas vragen stellen :)
Deze had ik reeds gelezen ;)

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 08:26
Beslis eerst maar of je een plasma of LCD wilt. Dan ben je al op de helft.

Ik kan wel een toestel aanraden maar de volgende reply zou die weer afraden. Persoonlijke voorkeur viert hoogtij. ;)

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Wat dus aangeeft dat je met geen van beide een slechte koop hebt >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:37:
[...]

Deze had ik reeds gelezen ;)
Ga dan maar eens gewoon in de winkel kijken, jij zult namelijk naar je tv moeten kijken en niet wij :).

Je gaat sowieso al de fout in door je blind te staren op contrast waardes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 23:38 ]

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
Contrast boven de 15000 zieje niet meer zover ik begrepen heb

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

Verwijderd

Topicstarter
RoyPieters schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:51:
Kan best mogelijk zijn, maar waarom zouden ze dan binnen een x-aantal jaren overstappen op bijvoorbeeld Oled? Dit is toch ook voor betere contrastratio (en minder energieverbruik, etc..).
Ik weet dat ik me niet mag blindstaren op specificaties, dat was dan ook de reden waarom ik vroeg om meningen/ervaringen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:16:
dat was dan ook de reden waarom ik vroeg om meningen/ervaringen.
Nee, dat is de rede dat we jou verwijzen naar de winkel! Volg gewoon het stappenplan van de guide. Zoals het er nu naar uit ziet heb je dat duidelijk niet gedaan. Als je op het eind van de rit nog vragen hebt kun je die natuurlijk altijd nog stellen.

Het allerbelangrijste is gewoon dat je zelf in de winkel gaat kijken naar de verschillen. Jij moet immers nog jarenlang genieten van je TV.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

RoyPieters schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:51:
Alleen geeft geen enkele LCD een hoger contrast dan 1:800 en komen plasma's ook niet verder dan max 1:5000.

Laat specificaties gewoon lekker los en lees die reviews eens. Het Plasma vs LCD topic en ga in winkels kijken wat je er mooi uit vindt zien.

Waar je op moet letten: Wat jij mooi beeld vindt geven :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Oké, gisteren de tvshop binnengewandeld en mijn keuze is gevallen op de Sony KDL-40W4000 en de Sony KDL-40X3500.
Er was weinig tot geen verschil merkbaar (lag ook wel misschien aan de bron).
De tweede kost zo'n €800 meer, is deze tv het waard om er zoveel meer aan te geven?
De eerste mist wel 100Hz en de tweede heeft wel wat meer 'toeters en bellen'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:52:
Oké, gisteren de tvshop binnengewandeld en mijn keuze is gevallen op de Sony KDL-40W4000 en de Sony KDL-40X3500.
De tweede kost zo'n €800 meer, is deze tv het waard om er zoveel meer aan te geven?
Dit zijn vragen die je bij de verkoper had moeten stellen, en niet aan ons. En als je het toch vergeten bent: zoek dan toch ff op google! :|

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:08

Kettrick

Rantmeister!

Ga nog een keer naar de winkel, vraag of ze een degelijke bron aansluiten, kijk wat je het mooiste vind en koop die tv :)

specs zijn leuk, maar wat je zelf vind is belangrijker :)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 18:18
40W4000 is uitgekozen tot tv van 2008 (dit terwijl 2008 pas op de helft zit ;) )

Zelf ook nog aan het twijfelen:
philips: 37PFL9603
Sony 40W4000

Philips is qua design echt waanzinnig om te zien, maar de specs van de W4000 beter (op papier)
Het is een lastige keuze, maar het is idd persoonlijke smaak.

Succes met je keuze, ik weet hoe lastig het is omdat ik na 4 maanden nog geen keus heb kunnen maken. 8)

wijze woorden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:18:
[...]

Dit zijn vragen die je bij de verkoper had moeten stellen, en niet aan ons. En als je het toch vergeten bent: zoek dan toch ff op google! :|
Vragen aan de verkoper of op google zoeken?
Ik denk dat ik het antwoord van de verkoper al ken of die €800 de moeite waard is...
Als ik alleen moet afgaan op wat ik zag, zijn deze tv's evenwaardig (het beeld was nu al uitstekend, ik denk niet dat een betere bron veel verschil had gemaakt in het voordeel van de duurdere LCD).

En eerlijk gezegd vind ik design nu niet belangrijk. Die Philips ziet er inderdaad goed uit, maar de 40X3500 vind ik ook wel iets hebben ;-)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-02 18:18
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:50:
[...]

En eerlijk gezegd vind ik design nu niet belangrijk. Die Philips ziet er inderdaad goed uit, maar de 40X3500 vind ik ook wel iets hebben ;-)
Als het apparaat uit staat, staat het ook maar als een zwart vlak in je huiskamer. Vandaar dat ik vind dat het wel ook mooi moet aanzien. TV staat overdag nl. voornamelijk uit.

40x3500 heeft idd ook mooi design.

Ik denk dat je gewoon een optel som moet maken\;
formaat, functionaliteiten, etc... dat plus hetgeen je ziet moet je doorslag kunnen geven.

wijze woorden

Pagina: 1