Toon posts:

Tunneltje weer terug voor de 1185

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan maar weer iets over het al reeds op het forum besproken luchtpijpje in de kast.
Ten eerste: heb nu eindelijk mijn tb 1000 echt stabiel op 1185 lopen. 103*11,5 blijkt voor mijn systeem een goede afstelling te zijn. Ik heb twee sunons in mijn mycom bigtower en die wil ik perse op 7 volt hebben ivm de rust in mijn kamer. Omdat ik met een redelijk stille coolermaster koel loop ik het gevaar dat mijn idle temp boven de 55 C komt. Nu heb ik mijn wasemkaptunneltje maar weer eens gemonteerd en de idle temp blijft op 51 steken. Stressed 59C. Het is niets anders dan een aluminium wasemkappijp die ik in de lengte heb doorgeknipt om hem wat smaller te maken.
Daarna met wat tape omwikkeld. Hij loopt van het gat vooraan de case en eindigt bij de coolerfan. Deze zuigt koude kamerlucht aan (samen met de onderdruk die de sunons in de case ontwikkelen)Deze koude lucht wordt meteen over de proc geblazen. Ik heb de "buis" onder met een ringklem (ook gamma)aan het frame voor de hd enzo vastgezet. Gaat perfect. Hierbij het je een stil systeem wat effectief koelt. Je hoeft ook geen fan aan de voorkant te plaatsen, want dat maakt relatief veel lawaai en nu zuigt het systeem ook veel lucht aan. Bijkomend voordeel is dat je coolerfan ook nog eens 200 toeren sneller gaat door de verminderde weerstand.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Fotos¿
Ik wil wel 's zien hoe je het gedaan hebt.
is wel ietsjes meer werk dan een huzarenbakje.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja BoZ, kom eens met een mooie foto van je trots!!

Verwijderd

Doe dat achterlijke coolermaster ding eraf en zet er iets fatsoenlijks op, dan haal je wel 1250Mhz hoor.

FOTO'S!!!!!

Verwijderd

ja, laat 's ff wat foto's zien, of meld is wat ofzo, ik ben wel nieuwsgierig

Verwijderd

sí, muéstreme algunas fotografías :P
Pagina: 1