Toon posts:

Probleem met installatie 9800GTX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb onlangs een 9800GTX besteld en wilde deze graag nu installeren. Op voorhand had ik gekeken of mijn case (Antec NSK6000) lang genoeg zou zijn voor deze lange kaart en dacht van wel.
Als ik hier nu probeer de kaart te installeren, heb ik een ander probleem: de stekkertjes en stroomkabeltjes die vanuit mijn DVD-drives komen, lijken nu in de weg te zitten. Ik dacht dat mijn moederbord (Asus P5K Deluxe) toch moest voorzien zijn op zo'n kaart?

Iemand raad?

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Je bedoelt dat je 2 zwarte en 2 rode SATA poorten niet meer kan gebruiken ?
Volgens mij zitten die inderdaad in de weg.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, die zitten in de weg. Valt dit op te lossen? Want er zijn veel mensen met hetzelfde moederbord, maar die toch een 8800GTX of 9800GTX hebben zitten.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

Dit heeft niets te maken met je moederbord... Maar met je kast! Welke kast heb je nu? En heb je de mogelijkheid om je drives naar boven of beneden te verplaatsen?
Of bedoel je de aansluitingen op het mobo, dat die in de weg zitten?

Verwijderd

Topicstarter
De aansluitingen op het mobo lijken in de weg te zitten. Die rode en zwarte sata aansluitingen: hieraan zijn mijn 2dvd drives en 2 hdd's verbonden. Hij past anders wel in m'n kast (Antec NSK6000).

• pcprutser

pcprutser

No message

Ik heb ff een plaatje van je mobo gegoogled, en als dit hem inderdaad is. Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2007/2273/ap35_top.jpg
Dan zou je kunnen proberen om je videokaart in de andere PCI-express aansluiting te drukken. Ik weet niet hoe het zit met je bussnelheid dan, zou je het boekje even voor moeten checken...
Ik neem aan dat je videokaart 2 sloten in beslag neemt..

Ik bedenk me net, dat ik een paar SATA-kabeltjes heb liggen waarbij 1 kant een hoek van 90 graden zit... Dus als je onder je videokaart nog genoeg ruimte hebt, zou dit mischien een mogelijkheid zijn :D
zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tenthousandpercent.com/files/adapted_sata_cable_781.jpg
maar dan als 1 stuk... Die op de afbeelding is met de hand omgebogen, wat ook nog een optie is... Die gebogen SATA kabels zaten bij mijn (asus) mobo... en die komen geloof ik nog wat lager uit, dus dichter bij het mobo...

[ Voor 7% gewijzigd door pcprutser op 21-06-2008 12:05 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
Anders een goedkoop PCI S-ata kaartje voor in je PCI Slot ? kan ook een oplossing zijn

• pcprutser

pcprutser

No message

Een goedkoop kaartje kan, maar meestal heb je dan 2 aansluitingen... ik heb een SATA kaartje van 20 euro, heeft 4 aansluitingen (2 intern, 2 extern) maar je kunt er maar 2 tegelijk gebruiken :x
Ik denk dat je dan gelijk in een hoger prijsklassement komt te zitten voor die SATA kaart...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog 2 vraagjes:

1) Een sata kaart zou inderdaad kunnen een oplossing zijn dan, echter heb ik dan wel genoeg zo'n poortjes nodig. Maar zal de snelheid van die sata dan dezelfde zijn van die op het moederbord?

2) Zijn die zwarte en rode sata poorten eigenlijk gelijk op mijn moederbord?

• pcprutser

pcprutser

No message

1: ik vind mijn kaart niet merkbaar langzamer dan een directe aansluiting op het mobo..
2: Of ze gelijk zijn weet ik niet, zou je de handleiding moeten raadplegen, vaak zijn 'afwijkende' kleuren voor bv een RAID array.. Volgens mij kun je ze verder wel gebruiken, maar daarvoor moet je dus even in de handleiding van je mobo duiken...
Tip: download je handleiding van internet, in PDF formaat, kun je snel zoeken :D

-edit-
Maar als je je videokaart in dat andere PCIE slot duwt (de zwarte, ik neem aan dat je hem nu in de blauwe hebt zitten) wordt hij dan niet gewoon herkent? En kun je hem dan niet op de volle bussnelheid gebruiken??

[ Voor 21% gewijzigd door pcprutser op 21-06-2008 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het eens proberen. Maar dus volgens jou moet die kaart ook werken op PCI-Express x4?

• pcprutser

pcprutser

No message

in principe wel... zal alleen wat langzamer zijn... Maar of dat echt merkbaar veel uitmaakt weet ik niet...
Normaal zit er nog 1 extra sleuf op voor SLI of Crossfire..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Prestatie verlies op een 4x slot is groot. Een 8x slot scheelt in veel gevallen niet veel (las iets van 6-8% ofzo), maar een 4x slot kan wel 25% of meer verlies van performance geven met een zware videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! Met die sata-kabeltjes die in een hoek van 90° stonden had ik juist plaats genoeg. Ik heb ook nog een klein stukje van het hdd-rek van mijn case moeten wegknippen met een tangetje zodat de kaart er helemaal door kon. Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1