Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding] Zalmann 360Watt

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 11:32

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Heren Tweakerts,

Gister zet ik mijn pc uit, en kwam tot de conclusie dat ik iets vergeten was, dus ik zet me pc terug aan.
Opeens hoor ik ongeveer 6 sec een "knetter" geluid en meteen erop volgend vliegen de stoppen eruit
Iets is dus kapot gegaan in me pc opeens .
Nu wil het zo zijn dat de voeding niet ouder is dan 6 maanden, dus normaal vind ik het niet, nu mag ik alleen hopen dat ie me pc niet ook gesloopt heeft.

Ik heb de voeding uit de pc gehaald en los op de stroom gezet , meteen vlogen de stoppen er uit, dus ik concludeer dat de voeding zowieso kapot is, en hierin ook de sluiting lijkt te zitten.

Ik weet alleen helaas niet meer waar ik deze voeding heb gekocht, hoe kan ik het beste garantie claimen in dit geval bij Zalmann ?

(en kan ik concluderen dat idd de voeding de kapot is en hopelijk niet de rest van me pc ? )
(daar kom ik uiteraard pas achter met een andere voeding , die ik zometeen ga halen)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de stoppen eruit knallen zodra je de voeding aanzet dan zal dat ding wel een behoorlijke kortsluiting veroorzaken, duidelijk een gevalletje RMA dus.
Ik zou zeggen, neem contact op met Zalman en leg het probleem voor, dat je niet meer weet waar de voeding gekocht is. Kans is natuurlijk wel dat je alsnog een aankoopbewijs moet overleggen voor de garantie.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:46:
Als de stoppen eruit knallen zodra je de voeding aanzet dan zal dat ding wel een behoorlijke kortsluiting veroorzaken, duidelijk een gevalletje RMA dus.
Ik zou zeggen, neem contact op met Zalman en leg het probleem voor, dat je niet meer weet waar de voeding gekocht is. Kans is natuurlijk wel dat je alsnog een aankoopbewijs moet overleggen voor de garantie.
Maar heb jij enig idee wat dit kan veroorzaken binnen in een voeding, ik ben altijd heel zuinig op me hardware , er is bij mij ook nog nooit niks gestorven (afgezien van een Dimm oid)
Ik houd me pc altijd netjes schoon, en 1 x in de 4 weken maak ik hem kaal en haal ik alle stof weg.
Kan stof in de voeding dit veroorzaken ?
(das namelijk het enigste wat ik verder niet schoonmaakte (binnenkant van de voeding)

Ik zal idd een mailtje aan wagen richting zalmann vanmiddag.
(thnx)

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-06-2008 11:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, als er een component gewoon van mindere kwaliteit is kan dit gebeuren. Als dit te lang belast is dan gaat het fout. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt met een antec voeding. Ding werkte goed, tot ik op een dag m'n pc aanzette en een gigantische knal hoorde en de voeding compleet dood was. Daar is garantie voor :), stof is vast niet de schuldige denk ik.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:15:
Tja, als er een component gewoon van mindere kwaliteit is kan dit gebeuren. Als dit te lang belast is dan gaat het fout. Ik heb het zelf wel eens meegemaakt met een antec voeding. Ding werkte goed, tot ik op een dag m'n pc aanzette en een gigantische knal hoorde en de voeding compleet dood was. Daar is garantie voor :), stof is vast niet de schuldige denk ik.
OK, dan zal ik idd proberen om garantie te claimen, ik kan me namelijk opeens herinneren dat ik die destijds bij de Dynabyte had gekocht (herrinerde ik me omdat ik er net in de winkel stond :P )
nu die verrekte bon nog vinden :P

Ik heb nu een andere gehaald en de pc leeft weer als vanouds (ik type er nu op ), dus de pc heeft de klap gelukkig niet meegekregen

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-06-2008 13:42 ]