Ik wil 'n DVD-burner aanschaffen
, maar hoe zit 't met de compatabiliteit, met DVD-ROM drives & standalone DVD-players? Ik heb op pricewatch gekeken, naar 'n burner, maar kon er geen vinden
Weet iemand wat prijzen, van burners & media
Ik geloof dat die dingen F1000,- tot F2000,- kosten, dan heb je een DVD-RAM, dus een herschrijfbare disk, je kan je disks helaas alleen lezen met een caddy. Een RecordableDVD-ROM drive gaat denk ik minstens F20000,- kosten (kan inmiddels iets zijn gezakt).
Verwijderd
De laatste prijzen die in mijn hoofd zitten, zitten zo rond de ƒ 2.000 voor een DVD-burner
Wat betreft compatibiliteit met gewone DVD-spelers, weet ik niet hoe het zit. De mijne (Sony DVP-S325) weigert iig om CD-R/RW's te lezen, maar dat komt omdat Sony zo haar eigen muziektak (Columbia) beschermd, dus het zou ook zo kunnen dat het app. geen gebrande DVD's leest, maar daar heb ik helaas nog geen ervaringen mee.
EDIT: kromme zin rechtgetrokken
Wat betreft compatibiliteit met gewone DVD-spelers, weet ik niet hoe het zit. De mijne (Sony DVP-S325) weigert iig om CD-R/RW's te lezen, maar dat komt omdat Sony zo haar eigen muziektak (Columbia) beschermd, dus het zou ook zo kunnen dat het app. geen gebrande DVD's leest, maar daar heb ik helaas nog geen ervaringen mee.
EDIT: kromme zin rechtgetrokken
Verwijderd
dvd spelers kunnen geen gebrande dvd's lezen. Dus om dvd's te backuppen kun je wel shaken. je kunt ze alleen terug lezen in de brander.
Ga eens kijken bij Apple, daar heb je voor 10K een G4-systeem met dvd-r (een zgn Superdrive) waarmee je dvd-tjes kan branden die het overal doen. Krijg je er ook nog mooie progjes bij.
Screw you guys... I'm going home.
Verwijderd
Wij hebben hier op werk een Pioneer DVD brander die we gebruiken om DVD-Video te branden (werkt dus in elke DVD speler), deze kostte een jaar geleden 12.000,- en moet overal geregistreerd worden.
Nu hebben we ook een nieuwe G4 met zo'n DVD-Ram erin, nog niet getest, maar ik had wel ergens gelezen dat deze heel slecht compatible is met andere DVD spelers...
Nu hebben we ook een nieuwe G4 met zo'n DVD-Ram erin, nog niet getest, maar ik had wel ergens gelezen dat deze heel slecht compatible is met andere DVD spelers...
Pagina: 1