Geen draadloos netwerk gevonden.... Help!

Pagina: 1
Acties:

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Hey allemaal.

Gisteren crashte mijn laptop en heb complete herinstallatie moeten doen (gelukkig nog belangrijke gegevens kunnen redden). Bijna alles is weer geconfigureerd maar een draadloze netwerkverbinding krijg ik niet meer tot stand!

Via Fujitsu-siemens heb ik de drivers gevonden van mijn D2301 WLAN minicard welke ik handmatig heb geinstalleerd (Windows detecteerde de kaart niet). Ook heb ik de optionele netwerkmanager van Fujitsu geinstalleerd. Drivers kloppen en alles functioneert naar behoren - aldus windows. Zoeken naar een netwerk geeft echter géén resultaten. Wireless zero heb ik ook geprobeerd en de service is up & running.

Even wat meer info:

- Laptop model Xa1526
- WLAN: Fujitsu-Siemens D2301
- O/S: WinXP MCE
- Odyssey Client 4.0

WLAN is openbaar en kan uiteraard met overige apparaten gevonden worden zonder problemen. WLAN switch staat natuurlijk ook aan.

Het probleem is duidelijk softwarematig, maar heb zelf geen idee meer waar te kijken. Het zit me een beetje dwars dat windows niet uitzichzelf de kaart vond en ik de installatie manueel heb moeten verrichten...

Wie o wie kan mij helpen?

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
via netwerkverbindingen al is de verbinding disabled en na 10 tellen weer enabled ?
Geen idee hoe dat eventueel heet in een NL versie, activeren en deactiveren wellicht.. bij rechterknop is het de 1ste optie.

Lees net dat je een netwerkmanager van de fabrikant ook geinstalleerd heb.
Controleer dan of Windows je Wifi beheerd, of dat andere programma.

[ Voor 26% gewijzigd door Yippie op 21-06-2008 01:34 ]

Verwijderd

Draai je nu XP of een MCE editie, beetje onduidelijk. Geprobeerd op je router/switch je wireless tot stand te laten komen via MAC adress assinging, of heb je die mgelijkheid niet ? Gaat denk ik hier ook om een pre-install, normaliter word dan een OEM os met alle drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Ik heb voor je gezocht op het typenummer. Blijkbaar heb jij een WLAN chip van SiS in je laptop [bron] . De driver daarvoor vind je hier:

http://www.sis.com/download/download_step2.php?id=155883

Wel eerst even de Fujistu driver verwijderen! Grote kans dat veranderen van driver het probleem al oplost.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 03:00 ]

• XyberBorg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05-2025
Gaat denk ik hier ook om een pre-install, normaliter word dan een OEM os met alle drivers geinstalleerd.
Ging in dit geval niet om een pre-install, gewoon een cleane OEM os zonder extra drivers.
Ik heb voor je gezocht op het typenummer. Blijkbaar heb jij een WLAN chip van SiS in je laptop [bron] . De driver daarvoor vind je hier:
Bedankt! Tijdens installatie kreeg ik een BSOD maar na reboot bleek alles perfect te werken. Zou toch verwachten dat Fujitsu's eigen drivers voldoende moesten zijn.

Probleem opgelost!