Toon posts:

RDR-HX750 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de RDR-HX750 DVD recorder van Sony.

Nu wil ik deze goed aansluiten met mijn TV en Digitale ontvanger van UPC.

Kan ik dit doen door de SCART van de Mediabox naar de DVD speler, en van de DVD speler met HDMI naar de TV? Of moet ik per sé een scart gebruiken?
Ik sluit de mediabox ook via SCART aan op de TV, dus ik kijk TV rechtstreeks via de mediabox, en ik neem op met het tweede signaal van de mediabox naar de DVD speler. De connectie DVD speler - TV wordt alleen gebruikt voor DVD en opnames afspelen.

Kan dit dus met Scart van Mediabox - TV en Mediabox - DVD en vervolgens HDMI van DVD - TV ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wat heb je al geprobeerd?
Uitproberen of even in de manuals kijken lijkt me een redelijke optie?
Denk dat je best kans van slagen hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 21-06-2008 00:51 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Manuals gaan alleen maar uit van óf SCART, óf HDMI. Hier heb ik dus niet heel veel aan.

Maar dan lijkt bovenstaande optie me nog steeds wel de beste oplossing,aangezien ik toch digitaal wil kunnen opnemen..

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:27:
Manuals gaan alleen maar uit van óf SCART, óf HDMI. Hier heb ik dus niet heel veel aan.

Maar dan lijkt bovenstaande optie me nog steeds wel de beste oplossing,aangezien ik toch digitaal wil kunnen opnemen..
Moet ik het even bij jouw thuis komen uitproberen of denk je dat je dat zelf ook kan? :P

Alles kan stuk.

Verwijderd

Hehe, het lukt me zelf wel denk ik :)
Zit er alleen even mee of ik een extra SCART (DVDR -> TV) erbij moet kopen. Dit lijkt me echter overbodig, omdat de HDMI de twee al verbindt. Overigens lijkt me een SCART van DVDR -> TV alleen nodig als je via het signaal van de DVD speler TV wilt kijken. Dit is dus voor mij geen optie (ook niet erg lekker voor het digitale signaal).

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:01:
Ik heb de RDR-HX750 DVD recorder van Sony.

Nu wil ik deze goed aansluiten met mijn TV en Digitale ontvanger van UPC.

Kan ik dit doen door de SCART van de Mediabox naar de DVD speler, en van de DVD speler met HDMI naar de TV? Of moet ik per sé een scart gebruiken?
Ik sluit de mediabox ook via SCART aan op de TV, dus ik kijk TV rechtstreeks via de mediabox, en ik neem op met het tweede signaal van de mediabox naar de DVD speler. De connectie DVD speler - TV wordt alleen gebruikt voor DVD en opnames afspelen.

Kan dit dus met Scart van Mediabox - TV en Mediabox - DVD en vervolgens HDMI van DVD - TV ?
als ik me niet vergis, heb ff geen zin om naar beneden te lopen :P gaat het verhaaltje zo :

signaal kabel van muur naar media box
vanuit daar in je dvd recorder en uit naar je tv

scartkabel van mediabox naar dvd recorder, en een scartkabel(of andere videokabel) van je dvd recorder naar je tv.

audiokabel op de zelfde manier.
digitale kabel voor audio van mediabox naar je dvd recorder, maar verder naar tv hoeft niet (dacht ik zo)

zo zou het moeten werken.

staat ook als het goed is zo in de manual, er zijn een paar soorten setup voorbeelden.

Verwijderd

Zo maak ik dan geen gebruik van de upscaling mogelijkheid van de DVD recorder (afspelen DVD's). Er is een upscalingmogelijkheid naar 1080p op het apparaat (als ik me niet vergis).

Dus daarom dacht ik de SCART van de DVDRecorder naar de TV te vervangen voor de HDMI kabel..

Verwijderd

Hi freaks,

Kom hier al enige tijd om als vrouw ook nog wat bij te leren van jullie ;)

En volg dit topic dat graag mee.

Is er iemand die mij in dummies taal kan/ wil helpen met de aansluiting van het broertje van deze HDD recorder. Heb zelf zitten klooien maar krijg het niet voor elkaar .

App is als volgt.

1. is niet van toepassing stond de standaard samsung tuner, maar is vervallen vanwege de ingebouwde tuner!
2. Sony DVD-HDD recorder (ligt stof te happen, helaas)
3. Sony LCD TV.incl. 2 HDMI aansluitingen aanwezig), ingebouwde tuner dmv card KPN
4. Sony home cinema setje DAV-DZ 230 ( 1 HDMI-aansluiting aanwezig)
5. Apple TV (1 hdmi aansluiting)

Aangesloten is er nu als volgt (wat is dat moeilijk voor een dummie om het zo te omschrijven)

De Sony home cinema via HDMI kabel naar de TV en een scart kabel richting de TV zit in de eerste optie (heeft 2 scart-aansluitmogelijkheden).
Dan gaat de AppleTV, met een HDMI kabel in de TV

Wat ik nu ook probeer, ik krijg geen zender in de HDD recorder.
Kan/ wil iemand mij in dummie taal helpen, zal je eeuwig dankbaar zijn
DVD-HDD recorder is de 950 nog wat (van dezelfde serie) maar dan 250 GB HD

eeuwige roem en dank zijn voor de helpende hand.

O ja ook handig als ik nog wat nodig hebt aan kabels, graag advies, zodat ik eindelijk is TV kan opnemen..

De DVD recrder heeft 2 scart aansluitingen hoop dat iemand is die hier wat zinnigs op kan zeggen en me kan helpen..

Ja ik heb google gevonde, maar niet de oplossing of ik snap het niet.. ook de handleiding van de apparatuur doorgeworsteld, maar helaas... krijg het niet werkend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 00:02 . Reden: edit ]

• HyperTrophy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:00:
Hi freaks,

Kom hier al enige tijd om als vrouw ook nog wat bij te leren van jullie ;)

En volg dit topic dat graag mee.

Is er iemand die mij in dummies taal kan/ wil helpen met de aansluiting van het broertje van deze HDD recorder. Heb zelf zitten klooien maar krijg het niet voor elkaar .

App is als volgt.

1. is niet van toepassing stond de standaard samsung tuner, maar is vervallen vanwege de ingebouwde tuner!
2. Sony DVD-HDD recorder (ligt stof te happen, helaas)
3. Sony LCD TV.incl. 2 HDMI aansluitingen aanwezig), ingebouwde tuner dmv card KPN
4. Sony home cinema setje DAV-DZ 230 ( 1 HDMI-aansluiting aanwezig)
5. Apple TV (1 hdmi aansluiting)

Aangesloten is er nu als volgt (wat is dat moeilijk voor een dummie om het zo te omschrijven)

De Sony home cinema via HDMI kabel naar de TV en een scart kabel richting de TV zit in de eerste optie (heeft 2 scart-aansluitmogelijkheden).
Dan gaat de AppleTV, met een HDMI kabel in de TV

Wat ik nu ook probeer, ik krijg geen zender in de HDD recorder.
Kan/ wil iemand mij in dummie taal helpen, zal je eeuwig dankbaar zijn
DVD-HDD recorder is de 950 nog wat (van dezelfde serie) maar dan 250 GB HD

eeuwige roem en dank zijn voor de helpende hand.

O ja ook handig als ik nog wat nodig hebt aan kabels, graag advies, zodat ik eindelijk is TV kan opnemen..

De DVD recrder heeft 2 scart aansluitingen hoop dat iemand is die hier wat zinnigs op kan zeggen en me kan helpen..

Ja ik heb google gevonde, maar niet de oplossing of ik snap het niet.. ook de handleiding van de apparatuur doorgeworsteld, maar helaas... krijg het niet werkend
wat is bij jou de voorziening voor tv? (als in bv de mediabox van UPC?)

die gaat dus direct vanaf de muur de tv in (want daarin zit je tuner???)

volgens mij moet er dan zowieso een antennekabel (coax) VAN tv NAAR dvdrecorder toe. om op te kunnen nemen.
Mocht je trouwens nog geen zenders vinden in je recorder, dit kan een dag of 2 duren, voordat deze geupdate is met de antennestreaming zegmaar. Dit probleem had ik namelijk ook met m'n UPC Mediabox.

Vervolgens stuur je je videosignaal weer door naar je tv (hdmi waarschijnlijk)

Audio verloop lijkt me niet zo moeilijk, dus dat leg ik je verder ook niet uit, wijst zich vanzelf wel.

[ Voor 13% gewijzigd door HyperTrophy op 27-06-2008 00:10 ]

Verwijderd

als het me allemaal duidelijk was en zo simpel is dan had ik het al gedaan snif snif

En wat betreft een coax kabel sorry ja die gaat vanaf de Tv(lees ingebouwde tuner-card adapter) naar de externe antenne (hoort bij de digitenne )

En ja heb zef geprobeerd via de coax kabel, radio doet het ook niet!

Vanaf de home cinema geprobeerd de coax kabel in verschillende van de componenten te stoppen maar helaas zonder resultaat..

blijft dus nog even GEEN tv opnemen helaas

• HyperTrophy
  • Niet online
het zou zo moeten lopen

oorsprong zenders : digitenne modem (weetiket..) mediabox upc of simpelweg je contactpunt in de muur/meterkast.

vanuit daar ga je eerst naar de INPUT voor je Antenne (coax kabel meestal) op je DVD SPELER

dan een nieuwe kabel OUTPUT voor je antenne (coax kabel wederom) vanuit je DVD SPELER naar de TV. (zo heb je altijd signaal buiten je overige kabels om.)

Voor radio moet je vaak een aparte kabel trekken, in kabel gevallen zoals UPC.

verder moet je dus alleen nog een videokabel van je dvdspeler naar je tv trekken. lijk mij

maargoed, ik heb dus geen verstand van DIGITENNE, dus ik kan er naast zitten...

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je digitenne, dus je hebt totaal niet te maken met een standaard analoge TV signaal van UPC/Ziggo. Doorvoer van COAX kabels heeft dus geen zin.

Dit is een lastige situatie, ik weet zo ook niet hoe digitenne in elkaar steekt, maar weet wel, dat als je de ingebouwde tuner in de TV gebruikt, je signaal alleen in je TV zit en daar houdt het vervolgens op. De TV kent volgens mij geen uitgangen om het digitale TV signaal door te voeren naar andere apparaten. Hierdoor zul je óf je decoder weer moeten gaan gebruiken, óf een extra kaart aanvragen zodat je beide kan gebruiken: decoder voor DVDR en je ingebouwde TV tuner.

Optie A: 2 smartcards:
Sluit je decoder aan op je DVD Recorder met de scart (met je 2e smartcard) en je DVD recorder met de TV (Scart of HDMI ben ik niet uit, vandaar dit topic!). Je TV tuner blijft dan werken, en je neemt met je DVD recorder digitaal op van de decoder. Let wel op, Guide+ werkt niet met digitenne, omdat digitenne de guide informatie niet doorgeeft, dus zul je alles wat je wilt opnemen handmatig moeten doen! Met deze setup kun je wel iets kijken op de ene zender, en opnemen op een andere zender (je gebruikt tenslotte de tuner voor je TV, en de decoder als tuner voor je DVDR)

Optie B: 1 Smartcard:
Sluit je Digitenne Decoder aan op je DVD speler met een scart, en je DVD speler met een scart en/of hdmi op je TV (hier ben ik zelf ook nog niet over uit, vandaar dit topic). Als er een tweede scart uitgang op je decoder zit, gebruik deze dan voor je TV. Nu moet je wel zappen met je decoder, en kun je niet tegelijk opnemen en TV kijken. Beste optie lijkt me dan toch de tweede smartcard! Volgens mij kost dit ook niets bij digitenne, dus de perfecte oplossing lijkt me zo :)

@MacTrees: Probeer optie A eens. Hoe je de kabel van je digitenne ontvanger kan doorvoeren weet ik zo niet. Hier zal een digitenne kenner op moeten antwoorden. Maar een opstelling in die richtng lijkt me wel mogelijk!

Effe mijn vraag, los van het bovenstaande advies:
Kan iemand me nog antwoorden of een SCART van mediabox naar DVDR genoeg is, en ik vervolgens een HDMI gebruik om de af te spelen opnames en DVD's op mijn TV te bekijken?

Ik denk dat ik dit gewoon ga doen. Lukt het niet hebn ik nog wel een SCARTje liggen ergens :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2008 08:33 ]

Verwijderd

@Ironis2k hartelijke dank voor je informatieve post, TOP

Heb een tweede digitenne kaart dat zal het probleem niet zijn.. ga dit straks nog is proberen..

Lukt het niet, dan gaat de hele mik mak de VA in, ben er echt klaar mee..
had al een zaak gebeld die ook voor je willen aansluiten.. maar helaas de beste mensen wisten wel het uurloon te vertellen en de voorrij kosten.. op zich niet het probleem als het maar is gaat werken.
Heb het niet voor niets gekocht.

Maar , en dan komt het de apparatuur is vrij ingewikkeld kreeg ik te horen dat kan wel wat tijd-lees uur loon in beslag nemen.. Ze komen zoveel verschilende apparatuur tegen .. ja ja dat doen we maar niet..

Ga maar is proberen of het zo wil werken even het kastje van digitenne kijken waar dat gebleven is.. laat uiteraard even weten of het gelukt is..

nogmaals dank voor de moeite

Verwijderd

Oké, succes. Ben benieuwd of het lukt.
Als het nog niet werkt, laat dan even weten wat je aansluitschema is (dus welke apparaten met welke kabels aan elkaar gekoppeld).

Verwijderd

opties zoals je omschreven hebt geprobeerd, de verschillende opties wel te verstaan helaas.

begin de moed te verliezen en er aan te denken alles maar te verkopen, zonde om het hier werkeloos te laten staa. Heb er nu zoveel tijd en moeite in gestoken en het wil niet werken

Verwijderd

Iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen proberen

Verwijderd

Hoe heb je het nu precies aangesloten en met welke kabels van welk apparaat naar welk apparaat?
Pagina: 1