[Vista op Asus laptop] HD onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01 11:08
Hey allemaal,

Ik heb een laptop Asus M51Sseries Duo T7250 met Vista Home Premium standaard installatie.
Maar nou kan ik buiten Vista mijn hardeschijf niet zien, hoe kan dit?
Als ik de XP cdrom erin stop, zegt hij dat er geen hardeschijf is en dat ik moet afsluiten en hardeschijf moet aansluiten/aanzetten blabla.
Boot ik een os vanaf cd-rom, en ga dan naar deze computer of disk manager, table doctor, norton disk doctor, etc, etc, etc. niemand die de hardeschijf ziet, terwijl hij vista wel gewoon opstart?
Hoe kan ik deze hardeschijf zichtbaar maken? Want zo kan ik hem dus ook nooit formatteren of een andere OS installeren of repareren met een boot cd. Erg lastig dus.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Misschien dat je chipset niet ondersteunt word ? Kijk in je bios voor sata native modus etc. of gebruik even de zoek functie. Is vaker voor gekomen.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een intel chipset die drivers nodig heeft om te laden.
Controleer welke chipset je hebt, download de intel storage matrix driver, druk op installeren maar installeer nog niet, ga naar je temp map en kopieer de 6 ini files naar een aparte map, slipstream de drivers op je xp cd dmv nlite en gaan met de banaan.

voor meer info ff Googlen maar hier komt het op neer :)

• Turmin
Intel(R) Matrix Storage Console zit er al wel standaard op. Maar hierin zie ik alleen informatie wat over m'n hardeschijf en kan er verder niks mee.
Processor is in iedergeval een Intel Core 2 Duo 2000MHz, maar wat dan precies de chipset is zou ik dan nog even moeten opzoeken.

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoop dat ik er wat mee kan! Ik ga 't proberen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
SATA...

Oftewel Windows XP heeft geen drivers voor je SATA Controller en ziet de schijf niet. Deze zul je in een XP install CD moeten slipstreamen met een programma als nlite aangezien je laptop ook geen floppydrive heeft.

• Turmin
GENETX schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:55:
SATA...

Oftewel Windows XP heeft geen drivers voor je SATA Controller en ziet de schijf niet. Deze zul je in een XP install CD moeten slipstreamen met een programma als nlite aangezien je laptop ook geen floppydrive heeft.
Heeft XP SP3 niet toevallig deze drivers al? Dat ik windows XP met ingebakken SP3 download en dan m'n eigen serienummer gebruik?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Turmin schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:16:
[...]

Heeft XP SP3 niet toevallig deze drivers al? Dat ik windows XP met ingebakken SP3 download en dan m'n eigen serienummer gebruik?
Lang niet alle drivers zullen ondersteund worden. Zeker als je XP gebruikt zul je de drivers moeten laden (vanaf een floppy) of slipstreamen op de cd.

• Turmin
jozy schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:56:
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk een intel chipset die drivers nodig heeft om te laden.
Controleer welke chipset je hebt, download de intel storage matrix driver, druk op installeren maar installeer nog niet, ga naar je temp map en kopieer de 6 ini files naar een aparte map, slipstream de drivers op je xp cd dmv nlite en gaan met de banaan.

voor meer info ff Googlen maar hier komt het op neer :)
Bedoel je met "intel storage matrix driver" niet "Intel Matrix Storage Console"
Want die zit er al standaard op. En hoe kan ik makkelijk m'n chipset zien? Ik heb mvPCinfo gedownload maar die geeft niet mijn chipset aan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 19:19

job

Turmin schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:26:
[...]

Bedoel je met "intel storage matrix driver" niet "Intel Matrix Storage Console"
Want die zit er al standaard op. En hoe kan ik makkelijk m'n chipset zien? Ik heb mvPCinfo gedownload maar die geeft niet mijn chipset aan.
Nee, dat bedoelt die niet.
De windows xp cd kan ook helemaal niet bij die intel matrix storage console.. Alles wat je in vista hebt geinstalleerd heeft totaal geen invloed op de installatie van XP.

Je moet slipstreamen of een usb floppydrive lenen, of maar gewoon met vista werken.

En de geschikte drivers vind je gewoon op de site van de fabrikant.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-06-2008 12:31 ]

• Turmin
job schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:30:
[...]

Nee, dat bedoelt die niet.
De windows xp cd kan ook helemaal niet bij die intel matrix storage console.. Alles wat je in vista hebt geinstalleerd heeft totaal geen invloed op de installatie van XP.

Je moet slipstreamen of een usb floppydrive lenen, of maar gewoon met vista werken.

En de geschikte drivers vind je gewoon op de site van de fabrikant.
oke dankjewel :) Omdat ik instel matrix storage driver niet zo snel kon vinden en wel steeds die console weer tegen kwam. Ik zal even bij de fabrikant zoeken en proberen

Bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1