van vga ->dvi ->hdmi ->dvi ->vga

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi :)

Ik heb voor m'n lcd tv een pijp in de muur gemaakt waar alle kabels doorheen kunnen.
Nu was de bedoeling om de tv aan te sluiten via hdmi, maar de tv accepteerd de computer niet dus dat lukt niet :(

Maar, de pijp is te smal voor een vga kabel.

Is het mogelijk (jah, het is mogelijk maar werkt het ook) om van vga -> dvi -> hdmi en weer terug?
ik kan namelijk geen hdmi <-> vga converters vinden...

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als het goed is kun je geen analoog signaal door een HDMI kabel krijgen, dus nee.

Voor zowel de persoon boven als onder mij: De TV accepteert, stam+t.

[ Voor 36% gewijzigd door marcieking op 20-06-2008 23:26 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn kastjes die VGA+Geluid naar HDMI omzetten, maar die zijn 300 euro ofzo..

Een nieuwe graka is goedkoper.

Maar waarom accepteerd je TV je PC niet op HDMI dan?

Ey!! Macarena \o/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
VGA -> DVI-I gaat prima werken, maar VGA -> DVI-I/DVI-D -> HDMI gaat niet werken aangezien je van een analoog signaal geen digitaal signaal kunt maken, en zeker niet met een simpel opzetstukje.

Vraag me ook serieus af of er wel 'kastjes' bestaan die dit wel kunnen, geloof alleen omgekeerd.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:52
leonpwner1 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:49:
VGA -> DVI-I gaat prima werken, maar VGA -> DVI-I/DVI-D -> HDMI gaat niet werken aangezien je van een analoog signaal geen digitaal signaal kunt maken, en zeker niet met een simpel opzetstukje.

Vraag me ook serieus af of er wel 'kastjes' bestaan die dit wel kunnen, geloof alleen omgekeerd.
Alles kan natuurlijk, maar met dure elektronica.

Voor de TS: zoek uit waarom je tv geen beeld weergeeft van je pc en ga niet ranzige workarounds proberen te vinden. Want dan kom je uit op 'het past, maar het werkt niet'.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Alles wat analoog is kan digitaal gemaakt worden, anders zouden er nooit LP's op CD uitgebracht kunnen worden. Dan zou MP3 ook niet bestaan.

Maar de TS wel VGA -> HDMI -> VGA. En dat kan prima. Het kost je alleen een smak geld.

Dit ding kan VGA + Stereo omzetten zodat het over HDMI kan. Dan nog aan de andere kant een zelfde kastje die HDMI weer omzet naar VGA & Stereo.

Het kan wel degenlijk, maar het kost je wel een flinke smak geld.

Ey!! Macarena \o/

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@ reakties hierboven:
De TS wil het signaal niet daadwerkelijk digitaliseren, hij wil het alleen transporteren middels het type plug DVI en HDMI.

Ik denk dat je zo'n reeks verloopjes niet werkend krijgt, tenzij je zelf een verloopje maakt van VGA naar HDMI connector en van HDMI weer naar VGA connector.
Een HDMI kabel heeft genoeg aders. Maar of deze kabel geschikt is om analoog beeld te transporteren zonder kleerscheuren, dat vraag ik me sterk af...
burp2001 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:18:
...
maar de tv accepteerd de computer niet dus dat lukt niet :(
Eigenlijk accepteer ik je houding niet. :+
Start liever een topic waarin je dat probleem probeerd op te lossen (tenzij de specs zo duidelijk zijn dat het nooit kan gaan werken...)

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 21-06-2008 01:02 ]

Alles kan stuk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je even de moeite neemt om na te gaan welke signalen er over VGA, DVI en HDMI gaan (resp. analoge RGB only, analoge RGB + LVDS en LVDS only) zou je al een duidelijk antwoord hebben.

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.