Publieke omroep (Ned 1) ontvangen met enkel decoder?

Pagina: 1
Acties:

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:25
Aangezien ik morgen ongelukkig ben omdat ik tijdens ons prachtige ek moet werken.

Maar wat zijn de mogelijkheden om toch het signaal digitaal te ontvangen.
Wij hebben op de camping een deconder met schotel en smart card van canal digital.

Nu is eigenlijk mijn vraag is het mogelijk om ALLEEN met de decoder een digitaal signaal uit de lucht te halen ZONDER de schotel mee te nemen van Nederland 1?

//edit ..
tt moet natuurlijk omroep zijn ipv omroel

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 20-06-2008 23:08 ]

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 20:34
Met elke dvb-t ontvanger zou je in nederland overal nederland 1 moeten kunnen ontvangen via digitenne, je hebt dan wel een kleine "tafel antenne" nodig. Dit is kpn namelijk verplicht ongecodeerd door te geven, zo'n fta ontvanger kun je denk ik het beste in duitsland kopen daar zijn er genoeg voor een paar tientjes

[ Voor 8% gewijzigd door iceme op 20-06-2008 23:11 ]

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Nee, niet met een decoder die voor satelliet gemaakt/bedoeld is. Dan zul je een DVB-T decoder (Digitenne) met bijbehorende antenne moeten nemen. Daarmee moet je wel Ned1 kunnen ontvangen (zonder smartcard ed.)

edit: een decoder uit Duitsland halen om morgen (za 21 juni 2008) een ek wedstrijd te bekijken???? 8)7 :P >:)
Volgens mij moet dit met elke in NL verkrijgbare (DVB-T) decoder kunnen hoor......even lenen wellicht?

[ Voor 36% gewijzigd door kaajee op 20-06-2008 23:14 ]

• wd200
iceme schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:09:
Met elke dvb-t ontvanger zou je in nederland overal nederland 1 moeten kunnen ontvangen via digitenne. Dit is kpn namelijk verplicht ongecodeerd door te geven, zo'n fta ontvanger kun je denk ik het beste in duitsland kopen daar zijn er genoeg voor een paar tientjes
Maar ik heb dus een decoder die al wel wat jaartjes oud is, is het naar verwachting dat ik dit zo uit de lucht moet halen.

Ik kan dit testen maar ik moet er special vooer naar de camping rijden dus ik hoor liever even of het mogelijk is.
kaajee schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:11:
Nee, niet met een decoder die voor satelliet gemaakt/bedoeld is. Dan zul je een DVB-T decoder (Digitenne) met bijbehorende antenne moeten nemen. Daarmee moet je wel Ned1 kunnen ontvangen (zonder smartcard ed.)
hmm dat is dus goed balen :(

[ Voor 22% gewijzigd door wd200 op 20-06-2008 23:13 ]

• wd200
ik hoop dat er maar een open verbinding ligt en ik kan streamen
anders kijken of ik zoiets kan aanschaffen

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00594289