Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sinds net een uur geleden zat ik nog Counter-Strike: Source te doen (een welbekende shooter). Toen ik er een tijd inzat werd mijn beeld ineens groen en rood.. Ik wachte eerst even rustig af, daarna ging het weer weg maar na een seconde of 2 kwam het weer terug toen ging het weer weg en toen weer terug, na een tijdje freezede mijn pc en kon ik niks anders meer dan rebooten, dus dat deed ik. Toen ik eenmaal aan het rebooten was merktte ik dat het probleem zich nog steeds voordeet. Hieronder zijn dan ook wat screens te zien (Let niet op de kwaliteit het is een beetje in het donker gemaakt en het is met mijn mobiel gedaan maar de ¿artifacts? ZIjn goed te zien).

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/7781/afb000sq5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/1448/afb001qg7.jpg

Wat het gekke is is dat waneer ik de PC aanzet en ik te zien krijg Geforce 6800GS 512 MB, zie ik nog geen artifacts.. Is dit omdat dit vanaf het moederbord of iets gedaan wordt? Ook als ik in de bios zit zie ik ook geen artifacts.

--EDIT-- Na het XP Bootscreen valt mijn monitor uit.

SPECS:

Gigabyte P35 DS3R
Intel E8400 @ 4.00GHz
OCZ Reaper 1066MHz @ 1000 MHz, 1:1
GeForce 6800GS

Hoop dat iemand me hier kan helpen!

M.v.g. Luke

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:10 ]

Verwijderd

Tja, RAM defect hé, als je opstart zie je een heel lage resolutie scherm die met een beetje geluk net op het niet defecte deel zit (of je kaart is te warm / te ver overgeclockt).

Garantie of prullenbak.

En kun je niet resizen, wat hebben wij nou aan die foto's, je host is ook nog eens donders traag.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:03 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Je hebt het zelf al gevonden, het zijn artifacts. Artifacts kunnen verschillende oorzaken hebben.
1) Je grafische kaart wordt te warm, dit kan je onderzoeken door de kast open te maken en er een andere fan tegen aan te richten. Kijk ook meteen even ofdat de koeler niet helemaal vol met stof zit.

2) Defect geheugen, in dit geval; je kan je grafische kaart afschrijven. Het heeft iig niets met je software te maken, omdat de artifacts ook al zichtbaar zijn in het bios. Om de grafische kaart als boosdoener aan te wijzen, doe je er goed aan om eens een andere grafische kaart in je systeem te stoppen. Geeft deze ook artifacts, dan kan de oorzaak nog wel eens ergens anders liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dit zeker? Heb namelijk nog wel garantie.. Maar geld dit ook als je je ram geoverclocked had? En trouwens, bios is niet rage resolutie toch?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
check de tempratuur van je kaart tijdens het spelen van games, of andere videokaart intensieve kaarten. Als deze hoog is zet je kast open eventueel met een tafelventilator in op je kast gericht. En conroleer dan nog eens op artifacts. Ik denk dat het een tempratuur probleem is.

edit : sorry ik dacht dat het alleen tijdens spelen van spellen was, het kan idd ook je video geheugen zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door dewil1990 op 20-06-2008 22:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Xtresis, je ziet het niet in de bios..

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:13

HugoBoss1985

Xenotech

Die kaart is defect.

Verwijderd

Topicstarter
@Whiplash1990, ik kom niet in windows.. ALs hij klaar is met booten valt mijn monitor uit (na het xp laad scherm) Het scherm gaat dan op standby, ik dacht zelf een 99% issue met mijn videokaart. Maar ik wil het zeker weten want ik heb niet echt veel geld te spenderen op dit moment.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik denk ook niet dat het een geheugen probleem is, ik heb hem in de bios maar op +0.2v staan (staat niet in het rood of paars in bios en dat geheugen wat ik heb moet dat makkelijk aan kunnen, heeft niet voor niets ook heatspreaders voor de hitte en is ook top geheugen :) ) Ook draait ie maar op 1000mhz van de 1066 die hij normaal draait (divider van 2.00)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:11 ]

Verwijderd

Ik heb het over het geheugen op de videokaart, niet je systeem geheugen. Mocht je bepaalde instellingen hoger hebben gezet dan kun je het proberen om deze weer normaal te zetten maar geef het weinig kans.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:11 ]

• Tomfish
@Luke.S
Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je een bericht wilt aanpassen. Overigens zie ik in deze foto toch echt wel artifacts in je bios.

Ga er maar van uit dat de grafische kaart kapot is ( over welke kaart hebben we het eigenlijk? ) Heb je nog garantie, dan kan je die claimen. Heb je het niet? dan zou je eens moeten kijken naar een andere en indien je een leuke grafische kaart hebt mag je je kapotte mijn kant op sturen :P

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, mijn excuses ;) Ik heb niks veranderd aan de settings van videokaart, wel heb ik dit vroeger gedaan.. Ook is het kaartje al 3 jaar oud.

Sorry @ Xtresis, en ik heb het over als je in de bios ZIT, dus dat blauwe schermpie :p Dan zie je het niet

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:13 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog een bevestiging dan maar?

Je VGA kaart is kapot :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, zo ineens? Zonder er iets aan te doen? Sorry voor mijn onzekerheid en getwijfel maar ik wil dit zeker weten omdat ik niet veel geld heb op dit moment en nog een klein vraagje.. ALS de videokaart kapot zou zijn... Ik heb nu 520 watt voeding van Thermaltake, zou het dit kunnen trekken?:

Gigabyte P35-DS3R
E8400
2 Gig 1066MHz ram
GeForce 9800GTX (Sparkle)

Had zelf het idee van niet.. Maar misschien dat jullie mij op andere gedachten kunnen brengen :)

Verwijderd

Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 ;)

Maar om het nog maar een keer te zeggen je videokaart is over duidelijk kapot. ;)
En tja hij gaat zomaar ineens kapot, omdat die niet in twee keer kapot kan gaan. :+

En als je toch een nieuwe videokaart gaat halen kijk ook eens naar de HD4850 ongeveer dezelfde performence in games, maar een stuk goedkoper en energie zuiniger. :)

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:26 . Reden: toevoeging, toevoeging en toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand anders even een lichte schatting geven? Ik wordt niet echt wijzer van dat topic :p

@ The_Mask, ik heb ook al gedacht aan ATi maar ik ben om heel eerlijk te zijn een NVidia fan :p en natuurlijk speelt de rol dat ik hem 2e hands zeer goedkoop kan krijgen naar mijn mening, maar toch bedankt en ik zal er even naar kijken :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:27 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Lichte schatting? Je hebt garantie, dus gewoon omruilen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 16:16

MsG

Forumzwerver

Je zegt dat je gewoon garantie hebt. Wat is dan het probleem? Het product werkt nu niet meer goed, het is nu aan de winkel om uit te zoeken wat het is, dat is niet jouw probleem. Naar de winkel en terugbrengen die kaart :).

EDIT: Spuit 11 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 20-06-2008 22:29 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:25:
Kan niemand anders even een lichte schatting geven? Ik wordt niet echt wijzer van dat topic :p
Die voeding zal het makkelijk aan kunnen iig. ;)
@ The_Mask, ik heb ook al gedacht aan ATi maar ik ben om heel eerlijk te zijn een NVidia fan :p
Tsssssss...... ;)
en natuurlijk speelt de rol dat ik hem 2e hands zeer goedkoop kan krijgen naar mijn mening, maar toch bedankt en ik zal er even naar kijken :)
Tweedehands 9800GTX is inderdaad een goede keuze, bijna iedereen doet hem namelijk weg en dan wordt die vanzelf heel goedkoop. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha :P Waarom, het is een zeer goede videokaart en ik kan hem overnemen voor 5 euro meer dan die 4850 van je :P

En @MSG & Gizz, ik had het met garantie over mijn geheugen als in ram :p Mijn videokaart is al 3 jaar oud en komt nog uit mijn athlon 4000+ Had toen alleen geen geld om een nieuwe videokaart te kopen en haalde genoeg fps met Counter-Strike: Source toendertijd (200-300) maar goed, bedankt voor de reply's allemaal :D

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 22:32 ]

• Tomfish
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 22:30:
Hahaha :P Waarom, het is een zeer goede videokaart en ik kan hem overnemen voor 5 euro meer dan die 4850 van je :P

En @MSG & Gizz, ik had het met garantie over mijn geheugen als in ram :p Mijn videokaart is al 3 jaar oud en komt nog uit mijn athlon 4000+ Had toen alleen geen geld om een nieuwe videokaart te kopen en haalde genoeg fps met Counter-Strike: Source toendertijd (200-300) maar goed, bedankt voor de reply's allemaal :D
9800GTX die al 3 jaar oud is? Wat gaat de tijd toch snel... maar zo snel?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 20:28
Xtresis schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 06:47:
[...]

9800GTX die al 3 jaar oud is? Wat gaat de tijd toch snel... maar zo snel?
Niet een 9800GTX, maar z'n oude 6800GS is drie jaar oud. ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
Idd @ ReZ1987 bedankt voor de verduidelijking want een zeker persoon was hier niet slim genoeg :p

• Tomfish
ReZ1987 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 08:50:
[...]

Niet een 9800GTX, maar z'n oude 6800GS is drie jaar oud. ;)
Nu is het opeens een 6800GS geworden ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:53:
Idd @ ReZ1987 bedankt voor de verduidelijking want een zeker persoon was hier niet slim genoeg :p
Vraag me af tegen wie dit bedoeld is... :X

edit:
ReZ1987 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:34:
[...]

Is toch logisch? In de TS staat toch echt:
offtopic:
De TS heeft dat veranderd, ik weet zeker dat er eerst 9800GTX stond ipv 6800GS

[ Voor 58% gewijzigd door Tomfish op 22-06-2008 13:40 ]

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 20:28
Xtresis schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:31:
[...]

Nu is het opeens een 6800GS geworden ;)
Is toch logisch? In de TS staat toch echt:
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:58:
SPECS:

Gigabyte P35 DS3R
Intel E8400 @ 4.00GHz
OCZ Reaper 1066MHz @ 1000 MHz, 1:1
GeForce 6800GS

Hoop dat iemand me hier kan helpen!

M.v.g. Luke
De 6800GS gaf artifacts. Die 9800GTX zou Luke.S' vervangende kaart worden ;).
[...]
Vraag me af tegen wie dit bedoeld is... :X
Vast niet tegen mij :P :> .

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Pagina: 1