[2e hands laptop] HP NC8000 of Dell D600

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 00:18
Ik sta op het punt om bij de Mr.@ een tweedehands laptop te kopen. Mijn keuze is gevallen op de HP NC8000 met Pentium M 1,5GHz-CPU, €315,- of de Dell D600 met Pentium M 1,6GHz-CPU voor €309,-.

Volgens mij heeft de eerste zelfs geen WiFi onboard, maar de hogere prijs wordt waarschijnlijk waargemaakt door de WinXP-Pro licentie i.p.v. Home ;)

Nu vraag ik me af welke laptop ik het beste kan kopen. Ik wil de laptop graag gebruiken voor mobiel internet en e-mailen. Het wordt mijn eerste laptop en het is niet de bedoeling dat ik er zware toepassingen op ga draaien. Een neiuwe laptop kopen is geen optie ;)

Welke laptop zou beter zijn wat betreft stroomverbruik en stevigheid/duurzaamheid, ofwel de juiste keuze? De Dell zou wel eens steviger kunnen zijn en de onboard WiFi is ook een voordeel. Maar als ik bepaalde reviews op internet moet geloven, kan de HP dan langere doen met een nieuwe accu?

Verwijderd

kienwaiwong schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:18:

Nu vraag ik me af welke laptop ik het beste kan kopen. Ik wil de laptop graag gebruiken voor mobiel internet en e-mailen. Het wordt mijn eerste laptop en het is niet de bedoeling dat ik er zware toepassingen op ga draaien. Een neiuwe laptop kopen is geen optie ;)
Voor dat budget zou ik een nieuwe EEE Pc (laptop) kopen. Die is prima geschikt voor mobiel internet en e-mailen. De laptops die je noemt zijn niet echt geschikt voor mobiel internetten en e-mailen. Want genoemde modellen zijn zwaar, groot en log. Bovendien heb je geen garantie op de accu's van die laptops (staat op de website van Mr. @). Als er geen nieuwe accu bij zit heb je kans dat ze binnen 6 - 12 mnd op zijn, en je nog maar < 1 uur zonder netstroom kunt werken - dus ook om die reden totaal ongeschikt voor mobiel internet en e-mailen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 21:27 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03
Bij de NC8000 kun je gewoon een miniPCI WiFi kaart inbouwen (Intel 2200BG, of een Atheros bijv.)

Als er wat mis zou zijn met de accu, kun je redelijk goedkoop een andere vanaf eBay halen.

Op iBOOD staat trouwens een Lenovo N200, voor €555, ook niet duur.

http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 20-06-2008 21:29 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als ik eerlijk ben zie ik niet waarom je een 2de handsje wil kopen?
http://www.alternate.nl/h...1069858&showTechData=true

Heb je voor 499 heb je een nieuwe incl garantie, is het wel de moeite om 300+ euro uit te geven?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 22:01
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:27:
Bij de NC8000 kun je gewoon een miniPCI WiFi kaart inbouwen (Intel 2200BG, of een Atheros bijv.)

Als er wat mis zou zijn met de accu, kun je redelijk goedkoop een andere vanaf eBay halen.
De D600 kan dat iig ook.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 00:18
Ik heb wel eens over de EEE-pc nagedacht, maar zoiets vindt ik dan weer net iets tè beperkt en eht scherm tè klein. Met mobiel internet bedoel ik niet lopend internetten, maar bijv. bij een restaurant of station gebruik kunnen maken van een WiFi-hotspot. En het is ook belangrijk dat ik thuis er ook gebruik van kan maken, met "gewone" toepassingen zoals Microsoft Mappoint en MS Office. En in de trein bijv. een PDF'je kunnen lezen. En het is de bedoeling om misschien over een tijdje P.I.T, van T-mobile te nemen.

Wat betreft de prijs: meer dan €300,- wil/kan ik er niet aan uitgeven, iets overheen kan, maar €400,- is echt tèveel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Josefien op 20-06-2008 21:33 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:52
Beste kienwaiwong,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.