Toon posts:

Computer herstart als je een USB apparaat inplugt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft van haar werk een afgeschreven Compaq D51S SFF (P4 256MB 80GB HDD) meegekregen. Deze heeft 2 USB poorten aan de voorkant en 2 aan de achterkant. De poorten aan de achterkant doen het gewoon, maar die aan de voorkant niet: zodra je er iets instopt, herstart de computer. Als je het apparaat laat zitten, start hij op tot het windows bootscherm (XP logo met balkje eronder), en herstart dan weer, en raakt zo in een oneindige loop. Als je de poorten leegmaakt, start de PC weer normaal op.

Dit lijkt me een probleem in de aansturing van de hardware. Daar weet ik heel weinig van; is dit een IRQ probleem dat ik in het BIOS kan aanpassen? Hoe zouden (in zijn algemeenheid) die instellingen moeten zijn? Of is het een ander probleem?

Ik heb geen idee en er is op internet bijna geen info te vinden over dit probleem.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
klinkt als een vaag soort kortsluiting?

Verwijderd

Topicstarter
DenTeD123 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:10:
klinkt als een vaag soort kortsluiting?
Als je er een USB apparaat instopt? Nee. Dat is compleet geruisloos. De USB poorten aan de voorkant werken als een dure reset knop; geen geluid, en als je er een apparaat instopt, herstart je PC meteen...

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon gare usb-poorten... Gewoon niet gebruiken.

Waarschijnlijk is het een kortsluiting, misschien is het een gare voeding.

Als het echt een afgeschreven computer is dan gok ik dat het onderzoeken / repareren duurder is dan even een usb-verlengsetje aan te schaffen waardoor je de usb-poorten achterop doorlust naar een 5 1/4 slot voorop de pc.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mischien eens kijken of de frontusb wel goed is aangesloten?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2025

HarryL

127.0.0.1

Gomez12 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:15:
Gewoon gare usb-poorten... Gewoon niet gebruiken.

Waarschijnlijk is het een kortsluiting, misschien is het een gare voeding.

Als het echt een afgeschreven computer is dan gok ik dat het onderzoeken / repareren duurder is dan even een usb-verlengsetje aan te schaffen waardoor je de usb-poorten achterop doorlust naar een 5 1/4 slot voorop de pc.
Of USB hubje kopen :)

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien zitten ze er idd een pinnetje naast op de USB pin header op 't moederbord. Weleens meer gezien. Daar zou ik even naar kijken :)

Hier stond een dode link.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 15:31

Crazy-

Best life ever

ook wel eens gehad, kan soms zelfs wel aan de kabel iggen.
maar aangezien het achter werkt (neem aan dat je dezelfde kabel gebruikt hebt) klinkt het inderdaad als een gare USB aansluiting, is dus pech hebben :)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Topicstarter
Nu snap ik het niet meer :'( Vanochtend een USB hub gekocht en achterin ingeplugd (in de USB aansluiting waar eerst de muis in zat). Toen de muis in de hub gestoken en PC aangezet. Hetzelfde probleem: als ik de USB hub in een willekeurige USB poort steek (achter OF voor), blijft de PC herstarten. Als ik de (Logitech) muis in een willekeurige USB poort steek, start de PC wel normaal op. Zou het kunnen dat de poorten bij USB 2.0 devices dit probleem vertonen? Ik weet niet van elk apparaat hier of het USB 1.1 of 2.0 is. Het is wel heel raar... suggesties meer dan welkom :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 19:00 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dan gok ik op een gare voeding die niet genoeg spanning kan leveren voor een apparaat wat spanning uit de usb-poort trekt.

Maarja, dit is een gok.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Gomez12 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 01:08:
Dan gok ik op een gare voeding die niet genoeg spanning kan leveren voor een apparaat wat spanning uit de usb-poort trekt.

Maarja, dit is een gok.
Dat lijkt mij ook de reden. Maar als je een goede hub hebt gekocht zit er ook een lader bij, sluit die eens aan en kijk of hij het dan wel goed doet?
Pagina: 1