Een diode kabel 
Als je een ground loop hebt, kijk dan eens in de FAQ.
Jag
Als je een ground loop hebt, kijk dan eens in de FAQ.
Jag
ja een diode kabel, nog nooit van gehoord
Nee, gek hè? Kaj zei dat het een afgeschermde kabel was.
Maar heb je nou een ground loop?
Jag
Maar heb je nou een ground loop?
Jag
Wat houdt een Groundloop precies in????
lees de FAQ dan eens eerst! *zucht*Op woensdag 21 februari 2001 08:25 schreef Justin2000 het volgende:
Wat houdt een Groundloop precies in????
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Ik heb de FAQ gelezen. Mn conlusie is mn pc zit in een stopcontact zonder aarde en mn radio ook, dus niet geaard. Hoe kom ik nou van mijn probleem af?
Een van de 2 wel aarden, de ander niet? Staat gewoon in de faq hoor
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
gewoon alles aan de verwaming knopen als je geen geaarde stopcontacten bij de hand hebt..
probleem opgelost!
probleem opgelost!
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Dat is het mooie hier dus ook: nergens een geaard stopcontact (we hebben ook geen aardlek schakelaar
) Eigenlijk best gevaarlijk, want als je nu kortsluiting maakt en het aanraakt stopt de stroom pas bij 16 ampère (en niet bij 100mA ofzo?)
Effe voor de duidelijkheid, heb je aardeaansluitingen in je woonkamer? nou ik dacht het net effe niet! dus vandaar, en zo'n aardlekschakkelaar heb ik ook niet in de meterkast, tegenwoordig gebruiken ze daar installatieautomaten voor.
Ik neem aan dat je met je laatste posting bedoelt dat JIJ geen aardeaansluitingen in de woonkamer hebt? Want zo ongebruikelijk is dat niet hoor, hebben mijn ouders tenminste wel.
Zoals al eerder gezegd: aarden kan ook aan de verwarming, want die MOET wettelijk geaard zijn.
Zoals al eerder gezegd: aarden kan ook aan de verwarming, want die MOET wettelijk geaard zijn.
Er is ook nog wel een makkelijkere oplossing voor jouw probleem. Je kan mbv trafo's het geluid scheiden, dan heb je geen last meer van de andere potentiaal van je computer. Alleen worden die dingen volgens mij alleen maar gebruikt voor coax kabel (tenminste, bij ons in het theater worden ze ook gebruikt, maar dat is natuurlijk weer duur spul, moeilijk om aan te komen, en XLR aansluitingen). Dus mijn vraag: heb je soms toevallig ook je tv aangesloten op je versterker?
Wat je anders kan doen, is je verwarming gebruiken als aarde punt. Dan moet je je normale stopconact vervangen met een geaarde, en dan een aarde draad trekken naar de verwarming (niet vergeten de verf eraf te schuren waar je hem contact laat maken). En dan kan je alles aansluiten op dat geaarde stopcontact. En wat je dan ook moet doen, is de mantel van je coax verbinden met de kast van je pc, zitten die ook op dezelfde potentiaal. En dan is waarschijnlijk je ground loop opgelost (wat een ground loop is, staat redelijk duidelijk uitgelegd in de FAQ). Ik heb er zelf ook jaren last van gehad.
Jag
Wat je anders kan doen, is je verwarming gebruiken als aarde punt. Dan moet je je normale stopconact vervangen met een geaarde, en dan een aarde draad trekken naar de verwarming (niet vergeten de verf eraf te schuren waar je hem contact laat maken). En dan kan je alles aansluiten op dat geaarde stopcontact. En wat je dan ook moet doen, is de mantel van je coax verbinden met de kast van je pc, zitten die ook op dezelfde potentiaal. En dan is waarschijnlijk je ground loop opgelost (wat een ground loop is, staat redelijk duidelijk uitgelegd in de FAQ). Ik heb er zelf ook jaren last van gehad.
Jag
Ja duh, Dus jou ouders hebben over in de woonkamer geaarde stopcontacten? ik geloof er niets van.Op woensdag 21 februari 2001 21:12 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik neem aan dat je met je laatste posting bedoelt dat JIJ geen aardeaansluitingen in de woonkamer hebt? Want zo ongebruikelijk is dat niet hoor, hebben mijn ouders tenminste wel.
Pagina: 1