Toon posts:

[vista]herstelpartitie overschreven*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik draaide Windows Vista op een Acer Aspire T671. Van Vista heb ik alleen een recovery DVD. Ik had laatst openSUSE geïnstalleerd en heb nu geen Vista meer. Omdat Linux een ander bestandsysteem heeft werkt de recovery cd van vista niet meer. Echter start mijn pc nu helemaal niet meer op.

Mijn vraag is wat en hoe kan ik vanaf een CD booten dat er weer voor zorgt dat mijn harde schijf gewoon weer 2 partities worden waar Vista gewoon weer op draait.

Alvast bedankt

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Vermoedelijk gebruikte de Recover CD/DVD een verborgen partitie op de hardeschijf waar mogelijk een image of drivers op hoort te staan. Waarschijnlijk is deze partitie met de installatie van Linux verwijderd, waardoor de Recover CD/DVD niet meer functioneerd. Ik zou zeggen ga eens contact met Acer opnemen of zij jou een oem CD van Vista kunnen bezorgen in plaats van een Recover CD/DVD.

Dit is dus niet echt gerelateerd aan de hardeschijf dan wel een IO controller. Hier gaat het meer om de gebruikte software, daarom verhuis ik dit topic naar "Windows Clients" misschien dat ze daar meer voor je kunnen betekenen, maar dat moeten mijn collega mod-jes maar even bekijken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.
Dat heeft natuurlijk weinig zin als je je complete hd hebt gewist en er Suse overheen hebt gejast ;)

Dan kun je alleen met een herinstallatie er weer Vista op krijgen (met een volledige installatie Dvd of een volledige image restore).

Heeft niks met Windows te maken.
Overigens klopt je topictitel dan ook voor geen meter - dit is geen partitieprobleem maar een verkeerde-keuze-gemaakt-probleem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device