Mighty mouse of Logitech V470?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zoek een bluetooth mouse voor mijn macbook. Logische stap zou een mighty mouse zijn. Maar 69 euro is best duur voor een muis (het wordt een cadeautje maartoch).

Op het oog had ik een Logitech V470 (30 euro)
http://www.logitech.com/i...ce/devices/3287&cl=us,en#

Is deze net zo goed als de mightymouse als je het 3d wiel van de MM buiten beschouwing laat?
Ik draai OSX 10.5.3

Verwijderd

Ik heb de V470 in gebruik, en vind het een ideaal muisje :)

Verwijderd

Ik heb voor het zelfde dilemma gestaan, en ik ben voor de bluetooth mighty mouse gegaan. En nooit spijt van gehad! het scroll wieltje werkt ideaal, en de 'squeeze buttons' ook. Als je van plan bent OS X te blijven draaien zou ik voor de MM gaan, deze sluit hier perfect op aan ;)

succes met de aankoop

Verwijderd

De V470, heb hem zelf al een half jaar. Zolang de mighty mouse werkt zeker en vast ook zeer prettig maar eens die scrollbal begint vuil te worden... ik heb er eens eentje met draad gehad.

• Dnc1n
Zijn alle knoppen te gebruiken? Is de batterij status af te lezen? muis moet handmatig opnieuw verbonden worden na standby?

zijn problemen die ik tegenkwam op forums met de v470, wellicht oudere drivers.

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het enige probleem van de MM vind ik het balletje dat wel eens vies kan worden en daardoor met het scrollen naar beneden niet goed reageert. Maar goed, een paar seconden over een papiertje heen wrijven en dat komt dan een paar dagen niet meer voor :) De BTMM is ideaal!

If it aint fixed, it's broken.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb de v470 als 'reismuisje'. Prima ding, vind 'm fijner dan de Mightymouse. Beize muizen moet je imo niet voor te lange tijd gebruiken, daar zijn ze te klein voor. Als ik thuis ben dan sluit ik er een normale Logitech lasermuis op aan (icm het comfort keyboard).

Voor de v470 zijn overigens geen drivers nodig. Je ziet dan wel niet de batterijstatus maar boeiend. Alle knoppen zijn prima te gebruiken en de muis wordt automatisch verbonden, totaal geen omkijken naar. Ook als je het knopje van de muis uit zet (zodat de batterijen langer meegaan) en daarna weer aan verbindt hij automatisch.

• Dnc1n
De drivers die je kan downloaden voegen dus in feite nix toe in OSX?
hmm das dan wel weer jammer, maargoed je merkt het ook wel snel genoeg als de batterij leeg is.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:45
Mijn V470 onder Windows laat het ledje rood knipperen als de batterijen laag zijn. Ik weet niet of hij dat ook zonder drivers doet.

Verwijderd

Ik gebruik hem onder OS X en daar knipperde hij volgens mij ook rood. (Heb wel drivers geïnstalleerd)

Verwijderd

Heb zelf de Bluetooth Mighty Mouse in gebruik, echt een ideaal muisje! aanrader.

Verwijderd

sOid schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:16:
Ik heb de v470 als 'reismuisje'. Prima ding, vind 'm fijner dan de Mightymouse. Beize muizen moet je imo niet voor te lange tijd gebruiken, daar zijn ze te klein voor. Als ik thuis ben dan sluit ik er een normale Logitech lasermuis op aan (icm het comfort keyboard).

Voor de v470 zijn overigens geen drivers nodig. Je ziet dan wel niet de batterijstatus maar boeiend. Alle knoppen zijn prima te gebruiken en de muis wordt automatisch verbonden, totaal geen omkijken naar. Ook als je het knopje van de muis uit zet (zodat de batterijen langer meegaan) en daarna weer aan verbindt hij automatisch.
Ik gebruik de MM als gewone desktop muis naast mijn macbook. Ik gebruik hem zon 4 - 6 uur per dag, nog nergens last van hoor ;)

• scr4p3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik gebruik de v470 nu al bijna een jaar, in de tussentijd nog nooit de batterijen hoeven vervangen. Prima muis werkt op (bijna) iedere ondergrond. Alleen voor lang gebruik misschien een beetje aan de kleine kant.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Ik gebruik de MM als gewone desktop muis naast mijn macbook. Ik gebruik hem zon 4 - 6 uur per dag, nog nergens last van hoor ;)
Misschien een kwestie van gewenning dan maar ik vind het een vreselijk ding, vooral qua ergonomie :P

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik heb ook een V470, wel nog maar enkele weken in gebruik.
Momenteel nog geen klagen, werkt perfect!

- Connect automatisch
- Werkt op elk opervlak
- De witte versie sluit mooi aan bij m'n Mac
- ...

Zeer tevreden!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Als je per se een witte bluetooth notebookmuis zoekt, de Razer Pro Click Mobile is ook best aan te raden. Ook in het wit :)

• Dnc1n
Hmm idd die kwam ik ook nog tegen. Ook nog een optie idd.
Maar maakt de keuze nog moeilijker:

Mighty mouse
-prijs
-wiel dat vast schijnt te gaan zitten
-ik vond de manier hoe de knoppen gemonteerd zijn op de muis, in 1 stuk dus, niet echt prettig aanvoelen
+de scrollbal
+de drivers
+door grootte misschien wat lekkerder om langer mee te werken
+de 2 extra duimknoppen

Logitech
-geen drivers
-geen extra duimknoppen
+prijs
+ziet er mijn inziens ergonomischer uit.

Razer
Denk gelijk aan de logitech?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De scrollbal van de Mighty Mouse is binnen een maand kapot, muist erg vervelend.

Verwijderd

Bartjeee schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:02:
De scrollbal van de Mighty Mouse is binnen een maand kapot, muist erg vervelend.
Niet dat ik een mighty mouse fijn vindt, maar dit klopt niet. Bij ons op school liggen MM'en van 2 jaar zonder enkele problemen.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:21
Vergeet niet dat Razer bekend staat om hun extreem goede sensoren. Muisjes worden al tijden geprezen om hun precisie, sla reviews maar op na. En ikzelf wil geen ander merk meer onder me rechterhand :)

• Dnc1n
http://tekreview.info/08/01/2008/logitech-v470/ hier is juist te zien dat batterij level wel te bekijken is in OSX, met de bijgeleverde driver. streept alweer een - puntje van me lijstje af.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
Dnc1n schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 18:35:
Hmm idd die kwam ik ook nog tegen. Ook nog een optie idd.
Maar maakt de keuze nog moeilijker:

Mighty mouse
-prijs
-wiel dat vast schijnt te gaan zitten
-ik vond de manier hoe de knoppen gemonteerd zijn op de muis, in 1 stuk dus, niet echt prettig aanvoelen
+de scrollbal
+de drivers
+door grootte misschien wat lekkerder om langer mee te werken
+de 2 extra duimknoppen

Logitech
-geen drivers
-geen extra duimknoppen
+prijs
+ziet er mijn inziens ergonomischer uit.

Razer
Denk gelijk aan de logitech?
Werk inmiddels 5mnd met de razr pro click mobile... heerlijk muisje, prettig in de had en werkt zonder drivers. connect automatisch en gaat automatisch in stand bye. nog steeds originele batterijen erin. grootste nadeel van de mm vond ik het "vastlopen" van het wieltje en de rechter muisknop. die kan je niet lekker gebruiken als je je wijsvinger op de linker kant laat rusten. sensor zou beter zijn dan die van de logitech.

Verwijderd

Ik heb een Mighty Mouse ... gehad. Toen ik vertelde aan mijn maat wat voor een vreeselijk gedrocht het was geloofde hij er niets van. Dan heb ik gewoon gezegd je mag ze hebben ... die heeft het dan ook ff gebruikt en heeft er ook snel van af gezien.

Lang lang geleden toen muizen nog volledig mechanisch waren had ik enorm veel pijn aan mijn pols. Omdat muizen toen gewoon niet vlot werkte. En ik had na een maand weer identiek dezelfde pijn door de MM te gebruiken. Ik ben zo blij dat ik er vanaf ben en dat ik niet de Bluetooth versie gekozen heb.

Anyway, pak een muis die goed in de hand ligt ... je polsen zullen je dankbaar zijn. De MM is echt het slechtste stuk hardware dat apple ooit gemaakt heeft. Of toch althans dat ik ooit in mijn bezit heb gehad.

Verwijderd

Ik heb zelf de oudere versie van het Logitech muisje en ben er al vier jaar tevreden mee. Heb bij de overstap van een Dell naar een MBP een nieuwe gekocht voor de MBP. Het is een heerlijk muisje, en de batterijen gaan erg lang mee. Ik verwacht dat het nieuwe model wat dat betreft gelijk is aan het oude.

De MM heeft mij nog nooit echt getrokken, hij is vrij groot (en lomp vind ik) en ligt apart in de hand. Dat laatste is waarschijnlijk wel een kwestie van wennen. Ik hoor ook veel slechte verhalen over de scrollwiel.

• Dnc1n
Ja ik heb ondertussen ook besloten om de mighty mouse van het lijstje te schrappen.
Het is nu Logitech vs Razer.

Mijn volgende desktop muis (met draad) wilde ik ook voor een Razer gaan, vanwege de ergonomie en de precieze laser. Ik vind het "klassieke" muis model altijd het fijnst werken, zoals de logitech mx300 en de gewone optische muis van logitech. Van een MX500 schuin aflopend design krijg ik juist RSI.

Zowel de notebook razer en logitech zijn een vrij klassiek muis model, de MM vind ik iets te appart. Dus dat is al een reden voor mij dat ik die laat schieten.

[edit]
Het wordt denk ik de V470, heb naar reviews gekeken vind de Razer een beetje een goedkope look hebben. Ook heeft de scrollwiel van de logitech 3 knoppen, de razer 1 zo te zien. De logitech drivers zien er ook wat beter uit.

[ Voor 83% gewijzigd door Dnc1n op 22-06-2008 14:42 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hier de v470, prima muisje.. Met Logitech Control Center die meegeleverd wordt kun je ook gewoon de batterij status aflezen. Je moet er wel wat voor doen, maar zo kun je het in ieder geval bekijken. Ik vind het wel handig in ieder geval.

Verwijderd

Ik heb een Mighty Mouse gehad. Ik ben enorm "zuinig" met mijn materiaal; ik was altijd mijn handen voor ik ga computeren en ga voorzichtig om met mijn invoerapparaten. Na 4 maanden was m'n Might Mouse dood. Het scrollwiel werkte eerst niet meer om naar beneden te scrollen, de week nadien niet meer om naar boven te scrollen en uiteindelijk klikte de muis een "linkermuisklik" terwijl ik op de rechtermuisknop duwde (erg vervelend).
Lang verhaal kort: Ondanks het respect voor m'n materiaal, is de Mighty Mouse binnen een zéér korte tijd kapot gegaan. Ik heb wel een nieuwe gekregen in garantie, maar deze gebruik ik niet. Ik werk nu tijdelijk even met mijn MX518 (die ik nog liggen had), en ben ook aan het uitkijken naar een Bluetooth muisje waarvoor ik geen USB-ontvangers en dergelijke meer moet aansluiten.

Ik lees hier veel goede reacties over de V470, lange batterijduur en zo.
Zijn er hier mensen die gemiddeld 3 tot 4 uur per dag de V470 gebruiken? Zo ja, hoeveel dagen/weken/maanden gaan de batterijen dan mee?

• ruuds
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 14:06
Ik gebruikte eerst ook een BT MM, maar aangezien ik het na een aantal keer helemaal gehad had met het haperende scrollballetje ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Dat is de v470 geworden.

Na een krappe week gebruiken waren de batterijen leeg, het controlelampje knipperde oranje, en sindsdien is het muisje dood. Moet dus terug naar de winkel :(

Maar verder is het wel echt een fijn muisje, en ook met het beschermhoesje erbij is-ie ideaal voor bij mijn macbook.

• Dnc1n
En de Microsoft 5000? Iemand daar ervaring mee?

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

Heb vorige week de v470 als tweede muis gekocht voor m'n MBP. Aan m'n bureau setup gebruik ik de Logitech MX1000 (helaas geen BT, maar USB receiver). Als travel/niet-achter-m'n-bureau muis heb ik de V470. Geen problemen met installeren, doet het prima.
Ergonomisch is de MX1000 superieur aan de V470 (het is qua grip echt de meest prettige muis die ik ooit ben tegenkomen), dus ik zou bij langdurig gebruik de voordelen van bluetooth afwegen tegen een USB receiver.
Mighty Mouse heb ik nooit overwogen vanwege de belabberde grip (symmetrische muis is niets voor mij) en het feit dat Apple nou juist qua muizen niet echt een goede naam heeft gezien de missers in het verleden (rechter muisknop duurde erg lang; die vreselijke ronde iMac muis).

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 22:22
het grootste verschil tussen de razer mobile pro en de v470 zal de sensor zijn. de v470 is een lasermuis en de razer is een optische muis. beide hebben ze voordelen, laser zou preciezer zijn; optisch zou op meerdere ondergronden goed presteren.

ik denk dat je er in de praktijk weinig van merkt en dat het gewoon je eigen voorkeur moet zijn. de razer voelt trouwens heerlijk aan... ook qua oppervlak, voelt zeker niet goedkoop

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 14:36

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik heb eerst een MM gebruikt (geleend, om te testen). Op zich een fijne muis, heel erg jammer van het slecht werkende scrollwieltje.
Nu heb ik V470. Na een week gebruik dacht ik dat ik hem te klein vond, maar nu na een paar weken gaat het toch wel goed. Maar hij had wel iets groter mogen zijn :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 16:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

De kleine grootte van de V470 is inderdaad wel jammer, ik heb hem zelf ook. Maar ik heb hiervoor ook een draadloze Mighty Mouse gehad, en wat een onding is dat zeg! Voor die duimknoppen moet je naar mijn mening te hard knijpen, ook niet echt RSI bevorderend. Maar het meest vervelende vond ik nog dat je niet eens fatsoenlijk kunt rechtsklikken. :/ WoW spelen is met zo'n ding simpelweg onmogelijk.

Nee, ik heb nog geen seconde spijt gehad van de V470. Ja, je moet even drivers installeren om de batterijstatus uit te lezen, maar verder werkt alles out-of-the-box, en eventueel gaat het ledje op de muis knipperen als de batterijen bijna op zijn, dus die drivers heb je niet eens persé nodig. :)
Daarnaast connect de muis vliegensvlug na het ontwaken van m'n MacBook, ook wel zo plezierig.

Tesla Model Y RWD (2024)

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 08:18
Mijn oog valt ook op de v470. Nu zie alleen dat er sinds kort een business variant uit is.

Weet iemand de verschillen? Krijg het niet helder van de site van logitech..

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3287&cl=nl,nl

vs

http://www.logitech.com/i...ers/devices/4837&cl=be,nl

thnx!!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:20
Vrij weinig zo te zien. Zelf zou ik overigens de Logitech VX Nano aanraden, heb zowel de 470 als de Nano uitgeprobeerd, maar de Nano voelt vele malen nauwkeuriger. Daarnaast gebruikt 't gewoon een erg kleine receiver ipv bluetooth wat wel prettig is na stand-by of op andere pc's.

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 08:18
ik zag idd ook weinig verschillen, vind die zwarte uitvoering wel mooi.

Die nano gaat iets boven mijn budget en liever hou ik de usb-poorten vrij. Er zit niet voor niets bluetooth in :)

• M@cer
  • Laatst online: 22:05
Ik begon bij mijn Imac ook met de BTMM, maar deze muis was ik heel erg snel zat. Pijn in mijn handen en geen goed gevoel over de muis in het algemeen. Ben daarna snel terug gegaan naar mijn MX1000, dit blijft mijn inziens een wereldmuis, jammer genoeg geen BT (al zouden ze er wel moeten zijn volgens mij).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 16:58

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Zijn er ook al mensen die ervaring hebben met de Mac producten van Targus

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Wow, wat een slim concept. Daar zit ik al jaren op te wachten sinds apple met de Mighty Mouse kwam waarvan het bolletje toch de nodige problemen geeft. Het wordt tijd voor een MMM (Multi touch Mighty Mouse) ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

• M@cer
  • Laatst online: 22:05
Maar als je nou een muis speciaal voor de Mac maakt, waarom gebruik je dan USB en geen BT??!?!?!?!?!

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

De MM wordt hier iedere dag 10 uur gebruikt. Gaat perfect. Het is even wennen en 1x in de 3 weken moet je hem even een paar seconden op de kop houden en het balletje schoonmaken.

Het liefst zou ik een VX nano met BT zien. Maar ja, dat is nog even wachten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
M@cer schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:16:
Maar als je nou een muis speciaal voor de Mac maakt, waarom gebruik je dan USB en geen BT??!?!?!?!?!
Wat snap je niet aan "Bluetooth Laser Mouse"?

Ik vind het een geniaal concept dat ze het balletje vervangen hebben door een sensor, dat had Apple al veel eerder moeten doen. Ook een dubbele duimknop ziet er erg fijn uit, ben benieuwd wat het ding gaat kosten :)

**update

Na wat googlen en reviews lezen blijkt dat de optische sensor bovenop wel een goed idee is, maar compleet waardeloos werkt omdat het te onnauwkeurig is en te snel scrollt, zelfs op de laagste setting -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Chiron op 19-12-2008 09:08 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-02 16:58

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Chiron schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:00:
[...]

Wat snap je niet aan "Bluetooth Laser Mouse"?

Ik vind het een geniaal concept dat ze het balletje vervangen hebben door een sensor, dat had Apple al veel eerder moeten doen. Ook een dubbele duimknop ziet er erg fijn uit, ben benieuwd wat het ding gaat kosten :)

**update

Na wat googlen en reviews lezen blijkt dat de optische sensor bovenop wel een goed idee is, maar compleet waardeloos werkt omdat het te onnauwkeurig is en te snel scrollt, zelfs op de laagste setting -O-
Ja dat las ik ook helaas, hij kost trouwens iets van 60-70 euro, dat scheelt dus ook niet veel.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Pagina: 1