[Vista/2003] Eén netwerkschijf wordt niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 21:05

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Thuis heb ik een laptop (account vriendin) en een PC (account vriendin en ik) met Vista uitgerust. Daarnaast draait er een server met Windows Server 2003.

Op de server staan onder andere de userfolders ('Z:' op de lokale systemen) en muziek ('Y:' op de lokale systemen). Standaard bij het inloggen worden deze stations ook geladen. Op de server zijn dit 2 verschillende mappen op 2 verschillende schijven (resp. D: voor de vriendin/E: voor mij en F: voor de muziek). Volgen we het nog? :+

Echter, wanneer ik met mijn account inlog moet ik de Y-schijf altijd even via Deze Computer openen, omdat "niet alle netwerkverbindingen automatisch kunnen worden hersteld", vind Windows. Beetje vreemd, daar de Z-schijf wel gewoon gepakt wordt.

Ik heb nu als workaround een net use-commando in mijn opstartmenu geplaatst. Dat werkt ook wel probleemloos, maar ik vind het geen oplossing eigenlijk. Hoe kan het namelijk dat de Z wél wordt gepakt dan? Op het account van mijn vriendin (laptop én PC) werkt het namelijk wél.

Iemand een idee naar de oorzaak van dit mysterie?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
het duurt te lang dus timed windows m out (hij is bezig met die andere misschien?)

probeer eens:
http://www.itnewsgroups.n...r.general/topic16733.aspx

gaat niet op vista geloof ik

you had me at EHLO

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Wellicht ter verduidelijking de toewijzing van de mappen:

code:
1
2
3
4
5
6
Lokaal station:       Server:

Z:                    D: (mijn userfolders)
                      E: (userfolders vriendin)

Y:                    F: Muziekfolder.
TheNymf schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:31:
het duurt te lang dus timed windows m out (hij is bezig met die andere misschien?)

probeer eens:
http://www.itnewsgroups.n...r.general/topic16733.aspx

gaat niet op vista geloof ik
Dat lijkt niet aan de orde, juist omdat mijn usermaps wel probleemloos gepakt worden. Die haalt hij ook van de server af, dus zou je zeggen dat het niet allemaal te lang duurt.

Edit: op het account van mijn vriendin (ook op de PC) doet 'ie het wel meteen probleemloos. Nog een reden om te denken dat timeout geen oorzaak hoeft te zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bastiaan op 20-06-2008 18:47 ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
*Bump...*

Niemand? ;(

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-03 00:50

Vae Victus

Awesome God

Probeer eens tijdelijk een andere drive letter.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
In de tussentijd zijn de server én de 2 systemen opnieuw geïnstalleerd. Niet om deze reden, maar het heeft wel geholpen ;)

Toch nog bedankt :)
Pagina: 1