Toon posts:

dvd werkt niet meer na hdmi aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een wel zeer vreemd probleem hier aan dehand.

Ik koop vorige week een HD ontvanger om het voetballen lekker scherp te kunnen bekijken. Haal er direct een HDMI-kabel bij. sluit alles aan.

Tot zover werkt alles perfect. Geluid over de dolby installatie werkt ook perfect.

Nu wil mijn dochter vanmiddag een dvd gaan bekijken.... niets. geen signaal geeft de tv aan ( samsung 42" plasma)

Aan het hele aansluit gebeuren van de dvd is niets veranderd.

Het vreemd is, is dat er wel vlagen van de film via de hdmi-kabel worden doorgegeven.

Aan de instellingen op de tv is ook niets veranderd.

Google bracht zo goed als geen oplossing dus dan maar hier om hulp vragen.

De dvd werkt via een RGB kabel. Scart is geen optie daar die ingebruik is. Die is aangesloten op de HD-ontvanger voor het geluid.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
Wat bedoel je met RGB kabel? Component? Svideo? Composiet?

Verwijderd

Topicstarter
zo'n kabel met 3 pluggen. rood/groen/blauw . mijn dvd heeft die aansluiting en mijn plasmascherm ook en dit werkte voorbeeldig

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Je wilt composiet weergeven over HDMI? Maar je hebt niets gewijzigd aan de aansluitingen, maar je ziet wel vlagen over de HDMI? Je verhaal is totaal onduidelijk eigenlijk, die 3 pluggen zijn niet RGB dan zou je component gebruiken en dat heeft weer geen geluid.
Weet niet wat je in de scart heb zitten, maar flikker dat er eens uit, dvd over composiet :O

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
En geluid van de HD-box over scart?? Dat gaat ook gewoon via de HDMI.

Edit: je hebt de DVD-speler via de scart doorgelust naar de HD-box denk ik?

[ Voor 36% gewijzigd door LoneGunman op 20-06-2008 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:24:
Je wilt composiet weergeven over HDMI? Maar je hebt niets gewijzigd aan de aansluitingen, maar je ziet wel vlagen over de HDMI? Je verhaal is totaal onduidelijk eigenlijk, die 3 pluggen zijn niet RGB dan zou je component gebruiken en dat heeft weer geen geluid.
Weet niet wat je in de scart heb zitten, maar flikker dat er eens uit, dvd over composiet :O
niets in de scart van de TV voorheen had ik 1 scartkabel. die van mijn digitale ontvanger naar de tv. die is vervangen voor de HDMI kabel.
LoneGunman schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:28:
En geluid van de HD-box over scart?? Dat gaat ook gewoon via de HDMI.

Edit: je hebt de DVD-speler via de scart doorgelust naar de HD-box denk ik?
sorry, enige wat doorgelust is, is de scart van de HDontvanger naar de surround installatie om het geluid ook via de installatie weer te geven. Voorheen met de oude kast was dit precies de zelfde config en dit werkte.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
kickje. de fout is gevonden. na onderzoek bleek 1 plug kapot te zijn. net nieuwe kabel gehaald en voila. werkt weer meer dan perfect.

iig iedereen bedankt voor het meedenken
Pagina: 1