[Speedtouct 580i + HP XP laptop] Geen verbing met wirelss

Pagina: 1
Acties:

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-03 18:18
Hallo allemaal,

Ik heb hier een speedtoucth 580i staan die het overigens al jaren prima doet. Nu heeft de laptop van mijn zus echter problemen met het connecten naar de router toe. ( Wireless. )

Ze kan wel met andere netwerken verbinden, maar allen niet met die van ons. Bedraad gaat het ook allemaal prima.

Wat heb ik allemaal al gedaan:

- Router resetten > Geen effect
- Wirless security eraf > Ook geen effect
- Firmware updaten > Heb al de laatste

Er zijn in de router ook geen rare settings ingesteld. Elk station kan gewoon connecten alleen de laptop dus niet. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

Bedankt,

Eldariel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Driver geupdate van wireless op de laptop?

• Iekozz
Oja, dat was ik vergeten te melden, dat is ook allemaal in orde :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Channel selection staat op automatic of op kanaal 13?
Laptop heeft (al-dan-niet-onbewust) USA drivers geinstalleerd?

die combinatie zie je vaker..en dat werkt niet. US staat geen gebruik toe van kanaal 13 (Die freq mag daar niet gebruikt worden) en is dus in veel drivers al disabled.
Een router die op auto staat wil soms rustig naar kanaal 13 springen.

• Iekozz
Kanaal selectie staat inderdaad op auto, maar als je hem bijvoorbeeld op 2,3,4 of wat anders zet hij ook niet verbinden :(. Alles werkt, ook andere netwerken, maar onze niet. Terwijl hij het wel gedaan heeft.

Er staat de hele tijd: Wachten tot het netwerk klaar is...

Edit: Opgelost! Er stond een mac adres dat geblokkeerd was en die heeft nu toestemming. Verder zit ik nu in een ander kanaal, en heb ik in het hele huis vol bereik _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Iekozz op 21-06-2008 16:01 ]