Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Open Office Calc] cellen tellen niet goed op

Pagina: 1
Acties:

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:14
Om mijn probleem duidelijk te maken kan je het beste deze file op Rapidshare bekijken (slechts 9kb)
Het gaat om een onderdeeltje uit een grotere sheet van een EK voetbal poule die ik met een stel vrienden heb opgezet. Een aantal van hun gebruikt Openoffice, die blijkt de punten niet goed op te tellen. De sheet was oorspronkelijk in MS Excel 2003 gemaakt, ik heb dit onderdeel als Calc bestand opgeslagen.
Het gaat om cel H2, het lijkt erop dat deze IF functie geen goede optelling kan maken omdat hij gebruik moet maken van andere cellen waar (geneste) IF functies in staan. Heeft iemand hier een oplossing voor, zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon een bug in Open Office?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Hier (OpenOffice 2.4.1 op linux) werkt het goed, neem aan dat de uitkomst 13 moet zijn (10+3+0)? Welke versie van OpenOffice gebruik je?

• Tinuz___
JoetjeF schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:11:
Hier (OpenOffice 2.4.1 op linux) werkt het goed, neem aan dat de uitkomst 13 moet zijn (10+3+0)? Welke versie van OpenOffice gebruik je?
Dat had ik er natuurlijk even bij moeten zetten. Ik heb ook versie 2.4.1, de Engelse. Deze draait onder WinXP. Hij geeft 10 als uitkomst van cel H2, ook als ik bijv. "=E2+F2+G2" invul. Als ik "=E2" of "=F2" of "=G2" invul, geeft hij wel de juiste waarde van de cel waarnaar wordt verwezen.

• Tinuz___
Oplossing gevonden door een Issue te posten op de OOo website: het blijkt dat cellen F2 en G2 als string worden geinterpreteerd (een IF statement met "0" of "3" als uitkomst). Wonderlijk dat onder Linux blijkbaar wel een typeconversie plaatsvindt, net als in Excel. De cellen hebben ook het "number" format, maar dat wordt blijkbaar overruled door de uitkomst van de formule in de cel.