Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Gebruikersnaam veranderd, kan nergens meer inloggen

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
Zoals de titel al aangeeft heb ik net mijn gebruikersnaam (in computerbeheer) veranderd.
Ik heb dit gedaan omdat ik een database heb die naar een ander pad (gebruikersnaam) verwijst.
Ik dacht dus slim te zijn door die naam te veranderen maar ik kan nu mn hele OS niet meer in!!
Ook niet in veilige modus.
Het opstartscherm zegt dat het systeem mij niet kan aanmelden, controleer gebruikersnaam etc.
Druk ik op ok, dan krijg ik een inlogscherm waar ik een wachtwoord in moet vullen maar ik heb mijn systeem helemaal niet ww-beveiligd :?
Ik kan daar dus verder ook niets doen.
In veilige modus zelfde verhaal, ook als ik op Administrator druk.... :'( Hij blijft om een wachtwoord vragen :(

Kan iemand mij vertellen of ik dit nog omzeilen kan?
Ik heb net eergisteren geformatteerd, dus zou dit graag zonder format op willen lossen.

TIA

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 23:05
bij de installatie van windows heb je een wachtwoord ingegeven.

Vul dit in bij administrator.

• ScooBY_DoO
Nee ik heb geen ww ingegeven dat zei ik al.
Hij start op (normaal gesproken) zonder inlogschermen etc.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

tijdens de installatie vraagt je pc een admin wachtwoord op tegeven, dit betekend niet dat je pc met wachtwoord opstart.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• ScooBY_DoO
owwww.... ik heb hem gevonden.... dom dom dom.

Thnx

[ Voor 76% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-06-2008 16:58 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Zie het van de zonnige kant; je bent dan in ieder geval niet 1 van die gebruikers die denken dat ze veilig zijn met een wachtwoord op hun account terwijl hun Admin-account wachtwoordvrij is. >:)

Mocht je het wachtwoord niet meer weten dan kun je dit tooltje gebruiken om het te resetten. Werkt in 95% van de gevallen perfect, al is het niet risicovrij. Aan de andere kant, echt erger kun je het dan toch niet maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

The Realone schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:58:
Zie het van de zonnige kant; je bent dan in ieder geval niet 1 van die gebruikers die denken dat ze veilig zijn met een wachtwoord op hun account terwijl hun Admin-account wachtwoordvrij is. >:)
offtopic:
Aan de andere kant: Administrator (met de sID eindigend op 500) zonder Password werkt alleen maar lokaal, en je PC kan niet via RD of via het netwerk bereikt worden met die wachtwoordloze account.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1