Toon posts:

[BudgetPhone] inkomende gesprekken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Langere tijd maak ik gebruik van BudgetPhone op mijn IP-telefoon. Hierbij kan ik altijd in en uit bellen zonder enige problemen en ook zonder mijn poort op 5060 maar open te zetten op de router.

Nu hebben wij meerdere telefoons gekregen waardoor er noodgedwongen een server moest komen. Na wat afwegingen tussen AsteriskNow, TrixBox en FreePBX zijn wij uiteindelijk met FreePBX in zee gegaan.

Alle configuratieinstellingen toegepast, systeem geupdate, UDP 5060 toch maar aangezet op de server. Intern bellen, uitbellen, doorschakelen, gebeld worden, alles werkt in principe perfect.

Probleem
Nu komt de grap.

15:06 kon ik naar de server bellen en kreeg ik heel gezellig het IVR menu waarna ik met keuze naar mijn telefoon kon bellen.

15:11 kreeg ik de melding "dit telefoonnummer is niet in gebruik".

15:15 kreeg ik het IVR menu weer en deed alles het weer prima.

De grap is dat de server, zonder dit in enige logs te vermelden, zomaar geen inkomende gesprekken meer van BudgetPhone krijgt terwijl op het gelijktijdige moment wel naar buiten getelefoneerd kan worden. Kortom, raar raadsel.

Het uitvallen van de verbinding is afwisselend, soms blijft hij een half uur lang UP en dan is het weer 5 minuten DOWN. Het uitvallen is heel wisselvallend dus zit geen structuur in.

Geprobeerd
  • UDP poorten 10000 t/m 20000 geforward naar de server op de router
  • Poort 5060 t/m 5080 op TCP en UDP open gezet en geforward naar de server
  • I.p.v. bij de inbound verwijzen naar de IVR, verwijzen naar een telefoon of "on hold" menu
  • Andere router er tussen gezet
Geen van allen werkt terwijl ik met bijvoorbeeld IAX softphone of via de LinkSys SPA942 nooit en dan ook nooit problemen heb.

Wat mij wel opviel was dat in de configuratie van de telefoons een Proxyserver aan moet om gebeld te kunnen worden. Nu weet ik niet hoe dit zit.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?