twee routers met kabel verbinden

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

Op dit moment heb ik de volgende setup:

Internet ---> WLAN Router/DSL Modem (fullbridged, dus niet als router, enkel als modem) ---> WLAN Router ---> 4 draadloze computers

Die vier computers staan in paren van twee, vrij ver uit elkaar (dus op 2 meter links van de router staan er twee, op 20 meter rechts ook twee). De vraag is of het mogelijk is, en ook hoe, om die setup als volgt te veranderen, te verbetering van het wireless signaal bij de computers die het verst staan.

Daarbij zou ik de WLAN Router met een kabel willen verbinden met de WLAN Router/DSL Modem zodat ik eigenlijk twee accesspoints heb. Een beetje zoals een wireless bridge dus, maar dan met een kabel, want bij een wireless bridge verdeel je de bandbreedte in twee.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Gewoon een straight-through UTP kabel van het modem naar de uplinkpoort van de draadloze router?

Hoe heb je dat nu staan dan? Modem en router wireless met elkaar verbonden?

EDIT: Dacht al dat ik je verhaal maar half begreep...

Als je modem in bridged modus staat gaat dat nooit een 2e AP worden natuurlijk, dus wat je nu precies wil is mij niet helemaal duidelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door The Realone op 20-06-2008 15:29 ]

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
simpel: adsl wlan router (1) als accesspoint en dhcp server instellen.
andere wlan router (2) met draad verbinden op 1 van de 4 netwerk aansluitingen (zowel op adsl/wlanrouter(1) als wlan router(2)) en beide op hetzelfde ssid zetten alleen verschillende kanalen.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
maxmaxmax: bedankt! En heb ik dan geen dubbel NAT?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:24

allure

Titaan fase 2/3

bluppfisk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:33:
maxmaxmax: bedankt! En heb ik dan geen dubbel NAT?
Als je de DHCP op de ander uitschakeld niet nee.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Deze howto is welke je moet lezen, en even om moet zetten naar jouw specifieke situatie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

kortweg: router 1 werkend instellen (dus internet via draad en draadloos).
Van router 2 de dhcpserver uitschakelen en ip geven in range van router 1. router 2 in netwerk hangen, en instellen maar (zelfde ssid, wpakey en kanaal).
Pagina: 1