Omgeving:
Werkstation locatie A
Kassa systeem locatie A
Router met VPN client locatie A
Terminal Server locatie B
Backoffice Server locatie B
Router met VPN server locatie B
Analoog Modem locatie B (hangt aan terminal server B )
Er is een VPN tunnel tussen A en B.
Situatie:
Werkstation A logt in op Terminal server B
Opent de backoffice client applicatie
Om bepaalde handelingen in deze applicatie te kunnen verrichten, is het nodig dat terminal server B via een modem inbelt op kassa A om gegevens op te halen en in te lezen in de backoffice applicatie.
Kassa A mag niet in het LAN van lokatie A.
Op het moment dat deze inbelverbinding is gemaakt valt de terminal sessie op werkstation A weg.
Voor zover ik kan beoordelen komt dit doordat de default gateway van de terminal server op dat moment de modem is en niet meer de VPN server.
Is er een oplossing te bedenken dat de terminal sessie gewoona actief kan blijven wanneer de modem is verbonden met kassa A?
(Leverancier van kassa A kan/wil dit niet doen)
EDIT: TOPIC KAN WEG. OPLOSSING IS INMIDDELS BEKEND.
MIJN EXCUSES.
Werkstation locatie A
Kassa systeem locatie A
Router met VPN client locatie A
Terminal Server locatie B
Backoffice Server locatie B
Router met VPN server locatie B
Analoog Modem locatie B (hangt aan terminal server B )
Er is een VPN tunnel tussen A en B.
Situatie:
Werkstation A logt in op Terminal server B
Opent de backoffice client applicatie
Om bepaalde handelingen in deze applicatie te kunnen verrichten, is het nodig dat terminal server B via een modem inbelt op kassa A om gegevens op te halen en in te lezen in de backoffice applicatie.
Kassa A mag niet in het LAN van lokatie A.
Op het moment dat deze inbelverbinding is gemaakt valt de terminal sessie op werkstation A weg.
Voor zover ik kan beoordelen komt dit doordat de default gateway van de terminal server op dat moment de modem is en niet meer de VPN server.
Is er een oplossing te bedenken dat de terminal sessie gewoona actief kan blijven wanneer de modem is verbonden met kassa A?
(Leverancier van kassa A kan/wil dit niet doen)
EDIT: TOPIC KAN WEG. OPLOSSING IS INMIDDELS BEKEND.
MIJN EXCUSES.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 15:45 ]