Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Logical Disk Manager kon niet worden geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21
Een goedemiddag :)

Ik zit hier met het volgende probleem, ik heb hier een Medion laptop staan waar de harde schijf van vervangen is. De oude schijf, een 80 GB Samsung had vaak last van data verlies en startte soms niet eens meer op. Nou hebben we daar een volledige NT-Backup van kunnen maken inclusief de system state.
De nieuwe schijf (een 120 GB Samsung - HM121HC) is erin gezet en er is XP op geinstalleerd. De NT-backup is volledig terug gezet (C partitie en de system state) maar nou komt het probleem. Iedere keer als de laptop op start komt er een melding dat Logical Disk Manager niet geinstalleerd kon worden. Dit komt in een zelfde soort melding als de installatie van een hardware onderdeel.

Wat we al geprobeerd hebben

Service stoppen - melding komt nog steeds.
Service stoppen en in msconfig de service uitgevinkt - melding komt nog steeds.
Driver van de cardreader verwijderd - melding is weg, maar cardreader kan niet meer gebruikt worden.
Windowsonderdelen opnieuw geinstalleerd - melding blijft komen.
Windows herstellen door hem op te starten van de CD was niet eens mogelijk, de hersteloptie slaat ie over.

Ook is iedere keer Schijfbeheer gewoon niet te benaderen. Volgens mij is het ook een vrij uniek probleem want Google heeft me niet tot een oplossing kunnen brengen, dus toen dacht ik, ik probeer het hier want ik word er nu een beetje moe van eigenlijk :+ Ben nu al 2 dagen bezig met dat kreng, maar die melding blijft maar komen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

heb je een kale installatie gedaan (zelfde servicepack nivo als de oude) en dan pas de restore?
Een Restore/Repair install is altijd mogelijk, dus wat was de reden dat dat niet werkte?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JanW
Ik heb het even helemaal opnieuw geinstalleerd, de backup terug gezet, maar zodra dat gebeurt is en ik opnieuw opgestart heb komt hij met de melding dat er een nieuwe schijf is gevonden. Als ik die wil installeren meld Windows me dat de driver voor de schijf niet bekend is bij Windows XP. Toch doorgaan gedaan en vanaf dat punt komt die melding dus die in de eerste post beschreven is.

De reden dat het de Restore/Repair niet mogelijk is weet ik ook niet. Hij gaat zoeken naar eerdere installaties van windows, maar laat dan niet de eerdere installatie zien. Hij gaat direct naar de partities toe.

De oude Windows install heb ik geen idee van omdat de laptop van een klant is en die klant is nu op vakantie. Met Windows XP SP2C cd werkte zijn licentie in ieder geval niet en wij hebben hier geen andere versie liggen, dus hebben we met een licentie van één van onze pc's geinstalleerd want die backup zet daarna toch de oude licentiegegevens terug.

Een afbeelding van de melding
Afbeeldingslocatie: http://xs228.xs.to/xs228/08255/logidrive404.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door JanW op 20-06-2008 16:53 ]

• JanW
Niemand die hier de oplossing voor weet?