Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vodafone verlengt contract ongevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb netjes de standaard procedure gevolgd qua opzeggen. Hiermee bedoel ik dat ik op tijd mijn opzegbrief verstuurd heb, en reactie hierop dat de opzegdatum 10 juni is. In dezelfde brief staat ook dat ik even moet bellen om het te bevestigen. Dit heb ik gedaan.

Begin juni heb ik een nieuw toestel en abonnement bij T-Mobile afgesloten. En meteen het verzoek van nummerbehoud ingedient. Op 11 juni heeft T-Mobile een verzoek tot nummerportering bij Vodafone ingediend maar dit is afgewezen. Hierna heb ik de klantenservice van Vodafone gebeld en ze erop gewezen dat het mogelijk is tot een maand na de opzegdatum het nummer te porteren. De vodafone klantenservicemedewerker zei dat dit klopte. Ik vroeg aan hem welke stappen ik moet ondernemen om hiervan gebruik te maken omdat ik mijn nummer wil houden.
Hij gaf mij het volgende advies:
Stuur een fax naar 043-3558443 met het verzoek het nummer GRATIS te activeren voor nummerbehoud. Dit is de snelste methode.
Dit heb ik gedaan en de fax ziet er als volgt uit:

Beste medewerker van Vodafone,

Op dit moment ben ik bezig met het overzetten van mijn nummer naar T-Mobile. Gister heb ik telefonisch contact met de Klantenservice van Vodafone gehad dat mijn nummer gratis geactiveerd moet worden voor de overzetting.

- Het nummer dat geporteerd moet worden is: 06-415934xx

Indien dit activeren voldaan is zou er contact met mij opgenomen worden zodat ik bij T-Mobile kan aangeven dat ze het nummer kunnen porteren.

Met vriendelijke groet,

Handtekening + naam

Na een week niks gehoord te hebben van Vodafone heb ik contact opgenomen met de Klantenservice van Vodafone.
Wat blijkt:
1. Mijn nummer kan nu pas op 10 - 9 - 2008 geporteerd worden. Ik heb gevraagd of dit eventueel eerder kan, maar dit is niet mogelijk.

2. Vodafone heeft blijkbaar mijn contract met 3 maanden verlengd, dus 3 maanden extra abonnementskosten. Wanneer ik naar mijn fax kijk zie ik nergens staan dat ik mijn contract wil verlengen. Ik wil alleen mijn nummer meenemen naar T-Mobile zonder kosten, even samenvattend.

De medewerker van de Klantenservice zei dat hij niks aan deze situatie kon doen en dat hij het ( natuurlijk ) vervelend vindt. Verder wees hij mij erop dat de andere medewerker die mij adviseerde een fax te sturen mij had moeten wijzen op de voorwaarden. Toen ik vroeg, waar kan ik deze vinden, antwoorde hij: ja dat weet ik ook niet. Hij zei ook dat ik een klacht kon indienen bij Vodafone, het adres ervan heb ik. Ik vroeg hem of er een kans van slagen was. Hij antwoorde: Er wordt in ieder geval antwoord gegeven.

Mijn vraag aan jullie:
1. Wat zijn mijn mogelijkheden om niet 3 maanden extra aan het contract vast te komen zitten. Ik heb er niet om gevraagd, en de voorwaarden zijn niet bekend.
2. Ik kan aangeven bij mijn bank de incasso te blokkeren. Kunnen hierdoor juridische problemen ontstaan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, want ik heb het idee dat ik mogelijkheden heb.

Verwijderd

1.: Je moet er altijd rekening mee houden, dat je 3 maanden opzegtermijn hebt bij de provider. Ook als je contract daardoor over de afloopdatum heen komt. Als jij hebt bevestigd, dat de opzegdatum 10 juni is, moet je daar nog 3 maanden bij rekenen, voordat je contract daadwerkelijk af zal lopen. Hier komt waarschijnlijk de datum 10-9 vandaan.

2.: Ik raad je eigenlijk altijd af, om bij providers de incasso te blokkeren. De provider heeft hier vaak een eigen incassodienst voor, en ze vinden het geen probleem, om bij welk bedrag dan ook, gelijk aanmaningen te sturen. Betaal je deze aanmaningen niet, dan zetten ze je gelijk op een zwarte lijst, die ze ook met elkaar uitwisselen. Hierdoor zul je geen producten meer af kunnen nemen totdat je weer betaalt. Betaal je niet, dan kun je op een gegeven moment een bkr notering krijgen. Daarmee kun je moeilijkheden krijgen met het afsluiten van verschillende officiele dingen. Uiteraard moet je het wel zelf weten;)

hopelijk heb ik je een beetje geholpen

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:25
Wanneer heb je opgezegd?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:05

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:21:
2.: Ik raad je eigenlijk altijd af, om bij providers de incasso te blokkeren. De provider heeft hier vaak een eigen incassodienst voor, en ze vinden het geen probleem, om bij welk bedrag dan ook, gelijk aanmaningen te sturen. Betaal je deze aanmaningen niet, dan zetten ze je gelijk op een zwarte lijst, die ze ook met elkaar uitwisselen. Hierdoor zul je geen producten meer af kunnen nemen totdat je weer betaalt. Betaal je niet, dan kun je op een gegeven moment een bkr notering krijgen. Daarmee kun je moeilijkheden krijgen met het afsluiten van verschillende officiele dingen. Uiteraard moet je het wel zelf weten;)
Als Vodafone fouten heeft gemaakt is het natuurlijk belachelijk om maar gewoon te betalen ook al hebben ze geen recht op het geld. En dit dan puur om te voorkomen dat je op de zwarte lijst komt + bkr notering zou krijgen. De groeten, als zij fouten hebben gemaakt halen ze je ook maar weer van de zwarte lijst + weghalen bkr notering, desnoods via een advocaat afdwingen.

Belachelijk dat ze zichzelf zoveel macht hebben gegeven.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de datum niet exact, maar dit was voordat de 3 maanden periode inging. Ik heb ook bevestiging hiervan dat dit allemaal correct verlopen is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:21:
1.: Je moet er altijd rekening mee houden, dat je 3 maanden opzegtermijn hebt bij de provider. Ook als je contract daardoor over de afloopdatum heen komt. Als jij hebt bevestigd, dat de opzegdatum 10 juni is, moet je daar nog 3 maanden bij rekenen, voordat je contract daadwerkelijk af zal lopen. Hier komt waarschijnlijk de datum 10-9 vandaan.
Vodafone noemt de opzegdatum de datum dat het contract verloopt. Dit was dus op 10 juni.
En inderdaad dan is 10 september drie maanden verder. :|

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 15:35 ]

Verwijderd

dat is lullig. Dan heeft er gewoon iemand een fout gemaakt en je vanaf 10 juni de 3 maanden termijn gegeven. Waarschijnlijk heeft er bij Vf dan gewoon iemand liggen slapen.
Als Vodafone fouten heeft gemaakt is het natuurlijk belachelijk om maar gewoon te betalen ook al hebben ze geen recht op het geld. En dit dan puur om te voorkomen dat je op de zwarte lijst komt + bkr notering zou krijgen. De groeten, als zij fouten hebben gemaakt halen ze je ook maar weer van de zwarte lijst + weghalen bkr notering, desnoods via een advocaat afdwingen.

Belachelijk dat ze zichzelf zoveel macht hebben gegeven.
Klopt. Dat is het probleem met bedrijven die heel erg veel geld verdienen. Je kan vaak via een advocaat te horen krijgen dat het geld wel terug te krijgen valt, maar je kan het beter eerst betalen, en dan achteraf terug declareren. Dit is in de praktijk de makkelijkste oplossing, wanneer je incasso's blokkeert, dan slaat alles op hol bij Vf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen wat informatie aan het inwinnen bij wat mensen die verstand hebben van rechten. Dus hiervan hou ik jullie ook op de hoogte.

Verwijderd

Stuur een brief (en dus geen fax!) naar Vodafone afd. Special Services, dit is de backoffice. Heeft laatst ook voor mij een langdurig probleem opgelost. Dit adres staat ook in de AV die op de site te downloaden is.

Vodafone Libertel B.V.
afdeling Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 15:09:
Stuur een brief (en dus geen fax!) naar Vodafone afd. Special Services, dit is de backoffice. Heeft laatst ook voor mij een langdurig probleem opgelost. Dit adres staat ook in de AV die op de site te downloaden is.

Vodafone Libertel B.V.
afdeling Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Ga ik zeker doen, dankje voor het adres. Hopelijk kunnen ze ook een kortdurend probleem oplossen dan :) . Ik ben mijn argumenten goed aan het voorbereiden.

Iemand nog argumenten die ik kan inbrengen?

Verwijderd

@Wodan252,
Het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed is verlopen...
Stuur ons, als je dat wilt, even een mailtje of een PM t.a.v. Antoine. Dan zal ik kijken wat we kunnen doen om het probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:16:
@Wodan252,
Het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed is verlopen...
Stuur ons, als je dat wilt, even een mailtje of een PM t.a.v. Antoine. Dan zal ik kijken wat we kunnen doen om het probleem op te lossen.
Ik heb een mail verstuurd. Ik ben in afwachting van Uw reactie via mijn email.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mail gestuurd. En de toezegging gekregen dat ik per direct mijn nummer kan meenemen. Dit vind ik sportief van Vodafone dat ze het toch zo oplossen zonder een hoop poespas.

Nu nog wel even afwachten of het allemaal goed gaat, maar daar vertrouw ik op:)

Verwijderd

TIPS!

* Fax naar 043-3558443 met kopie ID en vraag "contract beeindiging spoed" aan wegens overlap met een nieuw (zakelijk) Vodafone abonnement, indien van toepassing ;) Mogelijk word je abonnement dan sneller beeindigd.

* Na even doorzeuren bij de telefonische klantenservice werd mijn 50,00 euro abonnement direct aan de lijn verlaagd naar de minimale 12,50 per maand. Dat scheelt 3 x 37,50 = 112,50 euro!

* Noteer in je agenda wanneer je nog 4 maanden te gaan hebt voor het aflopen van je nieuwe abonnement. Je hebt dan nog een maand de tijd om de volgende opzegging tijdig te regelen. Providers pakken je waar je bij staat, maar ze hebben je toch echt vooraf gewaarschuwd...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2008 17:50 ]

Pagina: 1