Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe pc.
Alleen blijf ik met een probleem zitten. Als ik de PC aanzet, wil de PC regelmatig niet in 1 keer opstarten. Je hoort wel de normale piep, maar verder is er geen activiteit. Scherm blijft zwart.
Na (soms paar keer) drukken op de reset knop, doet ie het wel weer.
Wat ik ook vaag vind is dat het windows laad logo komt ook langzaam en haperig verschijnt.

De specs:
- Intel Core 2 Quad Q6600
- Asus EN8800 GT 512MB videokaart
- 4 GB (2x2GB) PC-6400 GeIL geheugen
- Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm,16MB, SATAII
- Mobo: Asus P5K

Een bios update hielp ook niet. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) of heeft er iemand een idee mij verder te helpen?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

(te) Zwakke voeding?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Antec Sonata III Piano Black Quiet Midi Tower, 500W.
500 Watt lijkt me voldoende toch ?

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Aangezien wij ook geen glazen bol hebben doorloop al de opties eens welke hier aangeduid staan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik al doorgenomen.. het enige wat ik daaruit heb kunnen halen is dat in de docs van me mobo mijn geheugen niet bij de ondersteunende geheugen staat..
Het vreemde is ook dat ie soms wel werkt, soms niet... En soms slaat me scherm vast als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben.. Met moeite kan ik dan soms wel weer terug in windows komen.. Misschien heeft dat iets met elkaar te maken..

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

William/Ax3

We are Starstuff

Heb je al volgende zaken gedaan?
Met minimale hardware testen?
Andere voeding?
Memtest gedaan?
Temperaturen gecontroleerd idle en full load?
Voltages gecontroleerd in idle stand en full load?
Welke meldingen staan er in de eventviewer wanneer de pc vastloopt?
Heb je de pc overgekloked? Zet deze eens terug naar de origineele waardes?
Heb je in de bios zaken veranderd? Zet deze eens terug op de default instellingen?

[ Voor 23% gewijzigd door William/Ax3 op 20-06-2008 13:45 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:50
Vriend van me had het zelfde probleem met het zelfde mobo (Asus P5K ). Hij heeft deze Omgeruild voor een nieuwer type.

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

Verwijderd

Asus mobo's zijn zeer kieskeurig wat betreft het geheugen. Als dit niet in de QVL staat, heb je weinig kans dat het gaat werken. Mijn Maximus Formula ondersteund alleen geheugen dat is opgebouwd uit 64M chips ipv de vaak voorkomende 128M chips. Misschien is dit bij jou ook het geval?

Ik had eerst ook geheugen dat niet ondersteund werd. Ik kreeg regelmatig BSOD's en moest ook eerst de bios resetten voordat hij uberhaupt bootte... Als ik dit niet deed, bleef hij hangen bij detect ram (handig zo'n schermpje :d). Dit is (d8 ik) na de piep, en ook bij een zwart scherm...

Kan je je pc ook testen met geheugen dat wel in de QVL staat?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een soortgelijk systeem en het bleek het uiteindelijk aan het moederbord (ook Asus) te liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door 0rbit op 20-06-2008 16:54 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-04 18:58
dit is wel herkenbaar...
geeft Whitelake ook problemen op een P5B mobo ??

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik veel gelezen over problemen met de Asus P5K. Maar stel het bord zal het geheugen niet ondersteunen, dan zou die nooit opstarten lijkt mij..
Helaas heb ik hier geen geheugen liggen die wel in de list staan.. Ik kan wel een nieuw bord kopen, maar dan is het de vraag of dat gaat helpen en dan zou het zonde van het geld zijn.. moeilijk dus ..
Pagina: 1