Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PDF embedden in website zonder menuopties e.d.

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil een PDF embedden in een website. Dit doe ik nu in een iframe. Op deze manier wordt Acrobat reader geopend in het iframe en de PDF weergegeven.

Ik wil echter de PDF weergeven zonder de menubalk en alle opties. Ik heb Scribd iPaper bekeken, maar die slaat de documenten op bij Scribd zelf. Dat vind ik niet prettig -> ik wil mijn documenten gewoon op mijn eigen server op kunnen blijven slaan.

Weet iemand een manier om PDF documenten te embedden in een website, zonder dat allerlei menuopties worden weergegeven in het embedded object (het PDF document)?
Het liefst maak ik gebruik van Acrobat reader, door bijvoorbeeld met een bepaalde parameter in HTML of PHP uit te zetten dat de menuopties worden weergegeven.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat jij wilt is niet mogelijk. De manier waarop die pdf weergegeven wordt, wordt bepaald door de op de client geïnstalleerde plugins die verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van PDF bestanden. Hier heb je op de server geen enkele invloed op.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Janoz schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:44:
Wat jij wilt is niet mogelijk. De manier waarop die pdf weergegeven wordt, wordt bepaald door de op de client geïnstalleerde plugins die verantwoordelijk zijn voor het afhandelen van PDF bestanden. Hier heb je op de server geen enkele invloed op.
Is dit serverside op te lossen met PHP?

Verwijderd

Nee

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 15:18
Je zou eventueel de PDF kunnen omzetten naar HTML, voor zover mogelijk. Dan gebruik je (doh :P) enkel de browser, en geen plug-ins.

Skat! Skat! Skat!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Of wellicht inlezen met Flash? Zodat je met Flash door je PDF heen bladert. Geen idee of zoiets reeds bestaat maar het moet kunnen, desnoods zelf gaan schrijven ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
van.der.schulting schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:24:
Ik wil een PDF embedden in een website. Dit doe ik nu in een iframe. Op deze manier wordt Acrobat reader geopend in het iframe en de PDF weergegeven.
[....]
Volgens mij heet het dan geen website meer maar een "IE-applicatie" O-) :+

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Het is wel mogelijk om de Adobe reader 'aan te sturen', zodat je een PDF kan weergeven zonder de menubalken die in Adobe Reader zitten. Dit heb ik ooit ergens gebruikt, ik moet alleen de reference even opzoeken.

Edit :
Volgens mij is dit hem.
Let op zoals Janoz al aangaf .. je hebt geen controle over de plugin die gebruikers hebben geinstalleerd om PDF te bekijken. Dit werkt alleen voor 'Adobe Reader/Acrobat Prof'.

http://www.adobe.com/devn...s/pdf_open_parameters.pdf

[ Voor 58% gewijzigd door PunisherADF op 20-06-2008 15:17 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ga niet zulke dingen inbouwen specifiek voor Adobe Reader. Ik gebruik bijv. zelf al een tijd Foxit PDF Reader omdat het vele malen sneller is dan de Adobe Reader. Bij mij zal je methode dan niet werken, en reken erop dat ik niet de enige ben zonder Adobe Reader.

• PunisherADF
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-04 14:29
Cartman! schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:27:
Ga niet zulke dingen inbouwen specifiek voor Adobe Reader. Ik gebruik bijv. zelf al een tijd Foxit PDF Reader omdat het vele malen sneller is dan de Adobe Reader. Bij mij zal je methode dan niet werken, en reken erop dat ik niet de enige ben zonder Adobe Reader.
Klopt... ik had er ook bij moeten zetten dat ik voor een specifieke groep werk waarbij we hierover controle hebben / dit kunnen eisen.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

TeeDee

CQB 241

Het lijkt mij dat je dan beter, zoals DUX aangeeft, een soort van Flashreader kan gebruiken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 14:10
De enige (goede) oplossing om het zonder de reader te doen is om het systeem achter Scribd na te bouwen. Het is goed te realiseren met verschillende open-source componenten, maar het kost wel even wat tijd om alles goed op elkaar aan te laten sluiten :)
Pagina: 1