ESX + VCB backup met arcserve agents, restore lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ik heb hier volgende setup:

ESX 3.5 server zonder VC
FC SAN
Consolidated backup op een fysisshe server + Arcserve 12 Backupserver + VMWare optie. Deze sever heeft toegang tot een LUN die gebruikt word door VMWare

De backup:
RAW backup werkt, echter de files worden in stukken gehakt ipv monolitical files. Bovendien zijn ze gerenamend.

Probeer ik een restore dat wil dat voor geen meter (zoals beschreven in handleiding arcserve)
restore naar een server waar een agent for windows op draait.
Files manueel copieren naar een temp folder op de ESX
vcbRestore -s /temp/files

Test 1 VM per ongeluk gewist (Brute dissaster recovery test)
failure disk not foud.
Manueel alles dan maar ok het VMFS gezet en mach geimporteerd, werkt natturlijk niet
VMX file aangepast, files renamen en dergelijk manuele acties, geen resultaat. Logs claimen dat een file niet gevonden wordt, hij staat er weldegelijk, maar is dus vernachelt door ARCsreve

Test 2 VM aangepast helaas geen snapshot en het ging fout (Minder brute test)
hier deed VCB restore wel wat, helaas was de folderstructuur nog niet correct, ook hier wil de VM niet starten met de melding file not found.

Wat zou ik willen?
Blijkbaar was ik te optimistich te denken dat een product van 600 eur dat vanuit een grafische omgeving een backup kan nemen, ook een restore kan doen vanuit diezelfde grafische omgeveing, We zitten wel vast aan ARCserve dus een ander product is geen optie.

Weet er iemand hoe ik ARCserve kan dwingen de files te backupen en restoren zonder dat ze aangepast worden, of heeft iemand ervaring met ARCserve VMWare optie en kan die me op weg helpen? Het net, de documentatie, got heb ik al uiteraard al afgezocht..

Bedankt!

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Ik kan er overheen lezen maar probeer je een volledige VM restore te doen? Of een restore van files binnen de VM?

Je roept via Arcserve the VCB aan? Of draai je zelf eerst een script en zet je daarna de backup files van VCB op tape/disk?

We zijn zelf ook bezig geweest met VCB en BackupExec maar dit heeft nooit echt goed gewerkt. Ik vond het enorm lastig om VCB goed aan het werk te krijgen. Kijken toch eens naar Vranger. Werkt stukken beter en met minder tot geen problemen.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
een RAW dus volledige backup. Aan files moet ik nog beginnen.. Ik heb geen scripts gemaakt.

Verwijderd

Yalopa schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:50:
een RAW dus volledige backup. Aan files moet ik nog beginnen.. Ik heb geen scripts gemaakt.
Maar gebruik je nu de plugin van/voor Arcserve? Of doe je eerst zelf de backup met de VCB command line optie?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Ach op die manier. Alles loopt via arcserve. Vanuit de GUI van arcserve kies ik mijn VCB proxy en daaronder zitten mn VM's. ik vind geen ini files dan wel reg settings die de interactie tussen arcserve en VCB regelen. Ook in arcserve backup options is niets te vinden.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Topicstarter
Probleem hopelijk opgelost. Wellicht is er tijdens een ander deel van het proces wat misgelopen. Een van de sparse files ontbrak op de tapes, wat de disk not found veroorzaakte. Kwam er achter toen ik wat dieper begon te graven in de vmdk files..

Bedankt voor het meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door Yalopa op 23-06-2008 20:17 ]

Pagina: 1