Toon posts:

Zeer vreemd netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb een nieuwe pc, dit is natuurlijk erg leuk maar deze pc heeft nogal rare kuren, als ik de pc herstart doet het internet het niet meer. Ik kan op de router komen, de router krijgt een ip van de isp de andere pc's op de router kunnen wel gewoon internet maar deze niet. Tevens krijg deze pc ook een ip van de router.

Ik heb toen een andere netwerk kaart geprobeerd nog steeds het zelfde probleem, heb toen de pc een statish adres gegeven, nog steeds het zelfde probleeem. Releasen en renewen geeft ook geen oplossing.

Ik heb toen op internet gezocht en kwam op de 2 commando "netsh winsock reset" en "netsh int ip reset reset.log" na dat ik de bak herstarte deed het internet weer.

Echter als ik de pc weer herstart doet het internet het weer niet en moet ik weer deze 2 commando's invoeren en restarten, jullie begrijpen natuurlijk wel dat ik niet elke keer 2 keer ga herstarten en deze commando's invoeren om weer internet te krijgen.

Dit zijn de specs btw:

xfx 650I mobo
2,5 gb ram
9600 GT
E8400.

Help anyone?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heeft je pc nog wel een ip van de router op het moment dat het internet het niet doet? Heb je de laatste chipet drivers e.d. geinstalleerd? Welke netwerkkaart gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:30:
Heeft je pc nog wel een ip van de router op het moment dat het internet het niet doet? Heb je de laatste chipet drivers e.d. geinstalleerd? Welke netwerkkaart gebruik je?
Joa dan heeft ie nog steeds een ip, mijn netwerk kaart in een onboard nvidia netwerk aansluiting, en die andere is een realteck volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 13:35 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Op het moment dat het niet werkt kan je dan de router wel nog steeds pingen? Als je ipconfig /all doet heeft de netwerkkaart dan ook de gateway ingesteld komt deze wel overeen met je router zijn ip? Zit je pc in dezelfde range en subnet? Heb je al eens gezocht naar andere netwerk drivers? Kan je soms een andere utp kabel proberen?

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

* al een andere utp kabel geprobeerd?
* nic uit een pc die werkt in jou pc stoppen
* juiste chipset + nic drivers geinstalleerd?
* alle nic's die niet van toepassing zijn uitschakelen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 16:58
De netwerkverbinding ansich werkt nog, want hij kan de router inkomen, dus de kabel zal dan ook wel goed zijn.

Zit alles in je router goed? Misschien instelling van de MAC adressen ofzo. Je kan ook een tooltje genaamd winsockfix proberen te downloaden.

En inderdaad, doe eens een andere netwerkkaart.

Je zou eventueel ook voor de grap eens kunnen herstarten naar veilige modus met netwerkmogelijkheden en kijken of je dan wel altijd gewoon internet hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door orange.x op 20-06-2008 13:44 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 16:27
oplossing is simpel, ga naar je netwerk kaart eigenschappen.
kijk of er ergens MAC of LOCAL ADRESS staat,
dit is je mac adres van het netwerk kaart.

verander deze, wedden dat het werkt...
Ik had het zelfde probleem, en dit was de oplossing.
Heb je een UPC modem met een router er aan, op het modem van UPC staat
een USB MAC adres, clone deze in je router.
dat scheelt veel probleemen.

ik had dit probleem dus i.c.m. UPC en draytek 2820N.

suc6.

ehhh.. noppes

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Niet een gare internet security filter aanstaan? heb dit probleem namelijk ook wel eens gehad.
Bleek dat de de virusscanner, of zo'n vaag totaal pakketje wat virussen en firewall regeld het internet niet door liet.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

orange.x schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:42:
De netwerkverbinding ansich werkt nog, want hij kan de router inkomen, dus de kabel zal dan ook wel goed zijn.
desondanks zal ik toch voor de zekerheid een andere kabel pakken om dat uit te sluiten. ik heb wel is rare dingen meegemaakt. netzoiets als een kabel die als je die omdraaide wel werkte en andersom niet..

en zet idd die windows firewall uit!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:34:
Joa dan heeft ie nog steeds een ip, mijn netwerk kaart in een onboard nvidia netwerk aansluiting, en die andere is een realteck volgens mij.
zorg dat je een 3com vind, dat werkt altijd :) :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door ReseTTim op 20-06-2008 13:55 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1