Telefoon (goedkoop) doorschakelen

Pagina: 1
Acties:

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
ik wil graag een Nederlands telefoonnummer doorschakelen naar een (mobiele) telefoonnummer in Hong Kong.
Doorschakelen is makkelijk met behulp van *21* , maar de kosten zijn erg hoog om door te schakelen, je betaald dan internationaal tarief.

Ik zit te denken aan een VOIP oplossing.
Zelf heb ik dus al een voipbusterpro (SIP) account en deze heb ik ook ingesteld op mijn telefoon in hong kong.

Gedachte is dus om de telefoon door te kunnen schakelen naar deze sip.
Bij voipbusterpro is het niet mogelijk om een inward / inbound nummer aan te vragen

zijn er alternatieven hiervoor?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Telefoonaansluiting binnen laten komen op een modem. Binnenkomende gespreken op laten pakken door een VOIP pakket en laten doorschakelen.

Download my music on SoundCloud

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Of de wat rigoreuzere aanpak: je KPN opzeggen, je nl-nummer meenemen naar een voip-provider en dan gewoon in hong kong je SIP instellen.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 11:17
Zet je nummer om naar Budgetphone prepaid en neem het gewoon mee naar het buitenland. :) Mag wel niet, maar kan wel. ;)

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
thanks voor de antwoorden

ik snap zelf niet zo heel veel wat er gedaan moet worden.
Waar ik nu tegenaan kijk is voxalot...blijkbaar krijg je daar een inward nummer die je kan koppelen aan een sip account

oftewel, ik schakel de telefoon in nl gewoon door naar deze nummer met *21* , dan zou het goed moeten gaat toch?

wie heeft hier ervaringen mee?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

franssie

Save the albatross

dôh schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:56:
Zet je nummer om naar Budgetphone prepaid en neem het gewoon mee naar het buitenland. :) Mag wel niet, maar kan wel. ;)
Met ^^ Doh - heb ik ook gedaan en werkt prima! Voordeel van Bph is dat je ook met meerdere toestellen ingelogd kan staan dus als ik in India zit kan ik gewoon mijn vriendin thuis op mijn eigen nummer bellen :)
Alleen toen haar ouders haar 's avonds belden gind mijn toestel 'n achts over - dus er nog maar een pre-paid nummer bijgenomen (euri 10 per jaar zijn de kosten niet immers).
ZOMERZON schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:01:
thanks voor de antwoorden

ik snap zelf niet zo heel veel wat er gedaan moet worden.
Waar ik nu tegenaan kijk is voxalot...blijkbaar krijg je daar een inward nummer die je kan koppelen aan een sip account

oftewel, ik schakel de telefoon in nl gewoon door naar deze nummer met *21* , dan zou het goed moeten gaat toch?

wie heeft hier ervaringen mee?
Als je toch voor Voip gaat beste gelijk BudgetPhone prepaid nummer nemen - mensen kunnen je daar dan direct op bellen of je kan inderdaad je NL nummer doorschakelen of je zet je nummer op je antwoord apparaat.
Is echt de simpelste goedkoopste oplossing met een inbound nummer.

[ Voor 38% gewijzigd door franssie op 20-06-2008 13:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Wat is er dan zo pro aan Voipbusterpro. Met de normale Voipbuster heb ik gewoon een Nederlands voipin-nummer. Ze houden er daar rare constructies op na. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ascathon op 20-06-2008 13:11 ]

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
volgens mij verschilt het niet(s) met voipbuster.
valt allemaal toch onder 1 paraplu.

hoe had je je inbound nummer gekregen bij voipbuster?
heb gekeken op de normale en op de pro site en kon geen inbound meer kijgen, ben ook beetje skeptisch of ze weer beschikbaar zijn eigenlijk

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Toen...das al 2 jaar geleden kon je gewoon gratis nummer aanvragen zodra je een tegoed had. Als ik het nu goed lees kost het je één euro.
http://www.voipbuster.com/nl/voip-in.html

• ZOMERZON

ZOMERZON

Topicstarter
maar dan moeten er nummers beschikbaar zijn voordat je ze kan kopen

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 00:41
Bij budgetphone kan je voor een tientje per jaar een vast voip nummer kopen, ze kunnen zelfs je huidige nummer overnemen. http://www.budgetphone.nl/page.php?page=voip_prep
Pagina: 1