Toon posts:

computer speelt dvd heel schokkerig af

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een asus computer en een lg dvd speler.
als ik een dvd afspeel gaat dat heel schokkerig.
ik heb al verschillende mediaplayers geprobeerd maar niks hielp

het enige wat ik nog kon verzinnen was:

ik heb maar 512 MB RAM geheugen.

Ik gebruik de vga uitgang van me moederbord. dus geen losse.

weet iemand of het aan 1 van deze dingen ligt? of heeft iemand nog andere sugesties?

alvast bedankt, rick

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Misschien trekt je Pentium 1 het niet.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Meer info is wel handig. Werken andere DVD's wel? Werken de DVD's die je probeert in andere computers/spelers wel? Welke CPU heb je, hoe snel is die? En wat voor moederbord heb je...

Geef alle informatie die je hebt, of in ieder geval meer dan je nu geeft, anders wordt het koffiedik kijken...

Verwijderd

Topicstarter
ok wat meer info:

processor: intel pentium 4 CPU 3,60GHz
geheugen: 512mb
moederbord: p5s800 vw/vintage asus

bij dxdiag beeldscherm staat:

apparaat:

naam: SIS 661 FX
chiptype: sis 661 FX rev 01
totaal geheugen 32,0 mb

is dit genoeg info? anders moeten jullie het nog maar even vragen maar ik ben niet zo handig met computers zoals je ziet ;(

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 12:05
niet om lullig te doen ofsow, maar wat doe je dan hier? Kun je dan niet beter naar een 'beginners'-site gaan? Tweakers is een site voor de geavanceerde gebruiker waar je als leek echt compleet verdwaalt in de technische know-how.
CodeCaster schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:38:
Meer info is wel handig. Werken andere DVD's wel? Werken de DVD's die je probeert in andere computers/spelers wel? Welke CPU heb je, hoe snel is die? En wat voor moederbord heb je...

Geef alle informatie die je hebt, of in ieder geval meer dan je nu geeft, anders wordt het koffiedik kijken...
Kun je hier wat meer over vertellen? dan weten we al een stuk meer :)

[ Voor 51% gewijzigd door Kwartjuh op 20-06-2008 13:16 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Topicstarter
ik ben alleen handig met software voor foto/video bewerking en website beheer alleen daarvoor gebuik ik me mac pro. alleen in de hardware van windows computers ben ik niet zo thuis.

maar ik heb het probleem bij alle dvd's die ik ook probeer.
voor de rest doen die dvd's het wel gewoon op andere computers/dvdspelers.

ik heb VLC, Quicktime, powerdvd geprobeerd en doen het allemaal niet.

filmpjes op het internet spelen wel goed af.

zelf denk ik eigenlijk dat het aan het geheugen van de onboard video uitgang ligt (32mb). maar dat weet ik dus niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net geprobeerd:

een .vob stukje uit een video_ts folder op mijn computer gezet. als ik deze open met vlc speelt hij hem wel zonder problemen af.

Verwijderd

Misschien vereist een complete film teveel buffer voor je 512mb geheugen?
Ik draai nu ff 64bit met 2gb geheugen (i know) en als ik een film afspeel gaat dat ook schokkerig totdat ik het beeld zodanig verklein dat ik de ondertitels net nog kan lezen...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar dan ook dit mee te maken heeft, het is geen videokaart issue (andere films spelen wel goed af).

Ik mis nog steeds duidelijke specs (driverversies, codec versies) en onderbouwing voor aannames ("zelf denk ik eigenlijk dat het aan het geheugen van de onboard video uitgang ligt (32mb). maar dat weet ik dus niet zeker." - oh, waarom denk je dat? hoeveel videogeheugen is nodig om een DVD af te spelen? waarom denk je dat? wat heb je erover gelezen (links!)?)

Bottom line: er ademt hiet niet de inzet uit die we verwachten van een GoT topic. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.