• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met het testen van onze exchange 2003 -> exchange 2007 migratie.

Om dit te doen wil ik onze exchange 2003 server graag in een vmware server omgeving hebben (voor testing).

Helaas krijg ik dit maar niet voor elkaar. Heeft iemand ervaring met het vmware " converten" van exchange 2003?

Het lijkt er op dat exchange niet de boosdoener is maar de scsi/sata controller in deze machine.

Ik heb het converten ongeveer 10x geprobeerd, hierbij het volgende gedaan :

1) Normaal zonder enige aanpassingen
2) Alle exchange services gestopt en alle andere zaken omtrent exchange
3) Exchange services stoppen en tevens pagefile WEL meegenomen
4) Virtuele nics niet gebruikt
5) Booten vanaf de boot schijf zonder de tweede scsi disk

Het converten zelf lukt prima, geen foutmeldingen gewoon 100%. De machine laat heel even Windows 2003 zien (boot screen) en daarna krijg ik een BSOD (blauw scherm.

Ik denk dat dit te maken heeft met de scsi drivers van de machine zelf. (adaptec aic 7902)

Ik zou heel graag deze machine virtueel willen hebben alvorens ik over ga nara exchange 2007. Heeft iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken?

Ik zat zelf te denken aan een ghost image draaien en deze in converter laden? Of direct in vmware server?

Hierbij de log file (kan zijn dat er 2 converts in staan in totaal)

Het gaat om een HP XW6000 workstation (ja i know.. exchange server op een workstation :P, vandaar ook de overstap naar 2007 naar een dedicated server)

Screenshot van de sys properties :

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2018 18:47 ]

Mijn V&A

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

- Waar probeer je de image in te draaien? VMWare server of ESX?
- Wat staat er in het blauwe scherm voor melding?

Ik heb al meerdere malen succesvol Citrix servers en domain controllers kunnen omzetten met vmware converter. Gewoon hot laten clonen, geen services gestopt of wat dan ook. Dit ging om VMWare server images.

Wat je nog zou kunnen proberen is met Acronis een image te maken. Deze kan geloof ik VMWare compatible images maken (wel Enterprise versie ofzo nodig) of anders moet je ze eerst even door Converter heen halen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Workaholic
  • Niet online
Converten gaat inderdaad ook altijd goed hier, heb al zo'n 20 fysieke machines kunnen converten.

Het gaat hierbij om zowel esx als vmware server.

Deze exchange machine gaat naar een vmware server voor testing, esx is productie en heeft tevens meer compatibility eisen.

Ik heb helaas geen acronis licentie hier.. maar wel een ghost 12 versie. Kan ik daar wat mee? Ik ben wat huiverig om deze te gebruiken op een productie exchange server.

bsod :

Lijkt me een scsi driver issue..

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 15-08-2018 18:47 ]

Mijn V&A

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat wil je upgraden? exchange 2007 kan je niet installeren op een machine waarop al win2003 (32bit) en exchange2003 draait

je moet een frisse installatie doen op andere hardware (of op dezelfde hardware maar dan clean install)

A wise man's life is based around fuck you

• Workaholic
  • Niet online
ik wil een exchange machine achter de hand hebben wanneer ik de nieuwe machine in ga richten.

Bovendien wil ik wat andere tests draaien op de exchange bak (omtrent het gebruik/resources) die momenteel te gevaarlijk zijn in productie.

Voordat de nieuwe exchange 2007 hardware er is ben ik alweer 2 maanden verder.

Ontopic.. zou het mogelijk zijn om een ghost te draaien van deze machine?

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 20-06-2008 15:40 ]

Mijn V&A

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:32
hmm.. heb je geprobeerd om in safe mode te booten en dan hidden devices weg halen
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
start devmgmt.msc

en alles vooral kijken naar devices voor hd en processor etc.. en deze weghalen.
Dit moet geen probleem geven,..ik heb tijdje geleden een hp workstation ge-p2v'ed

heb je een cold clone gedaan? (booten vanaf p2v cd)...

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Verwijderd

Je kunt altijd proberen een ghost image in te laden. VMWare Convertor kan daar ook mee overweg. Maar je zou verwachten dat je dan dezelfde fout krijgt. Heb je al gezocht op de VMware forums?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2008 09:13 ]

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 20:26
Die 7b melding die je krijgt is inderdaad een missende mass storage driver.

Ik heb het bij ons opgelost door sysprep te runnen (met “BuildMassStorageSection=Yes in de sysprep.inf) op de productieserver. Daar een image van getrokken en geïmporteerd in VMWare met VMImporter.

Neem wel eerst even een image van de productiebak :+

• Workaholic
  • Niet online
Nog wat verder getest. Ik krijg de betreffende convert wel opgestart via een 2de disk waar ik xp op heb gezet.

Zou ik nu via dia XP installatie die sysprep er over heen kunnen gooien ZONDER dat ik daadwerkelijk in de 2003 os ben opgestart?

Of via een andere methode nu die windows 2003 installatie op kunnen starten? Misschien iets via de recovery console van de win2k3 cd?

Voor alle duidelijkheid de xp installatie die ik nu aan de praat heb gekregen staat op dezelfde disk en ik kan via verkenner gewoon bij de andere disk waar exchange op start.

[ Voor 40% gewijzigd door Workaholic op 25-06-2008 15:54 ]

Mijn V&A

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:22
Je kan proberen eerst een adaptek 2940 gerorceerd te installeren (hoeft dus niet fysiek erin te zitten) zolang ie maar met een geel uitroepteken in device manager staat. Dan zou vmconverter hem moeten kunnen omzetten.
Pagina: 1