Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-11 09:43
Ik heb hier een Mio c210 Moov van een kennis van mij. Als ik dit apparaat aanzet krijg ik na het invullen van wat gegevens zoals datum en tijd de melding dat hij Tomaha.tff mist.

Als ik het apparaat aansluit op mijn pc via usb wordt deze niet herkend. Op de cdrom die erbij zit staat als het goed is een fix voor de foutmelding die hij geeft maar ik kan deze niet installeren, omdat de c210 niet herkend wordt. Ik heb geprobeerd om de usbdrivers die op de cdrom staan te installeren, maar dit heeft geen nut.

Via google ben ik er achter gekomen dat meerdere mensen hier last van hebben, maar een fix heb ik niet kunnen vinden. Ook de garantie kan niet meer geclaimd worden, want deze mensen hebben hem al bijna een jaar in de kast liggen. (Beetje dom...)

Heeft iemand enig idee hoe ik dit apparaatje aan de praat krijg?

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 06:48
Welke versie van windows gebruik je? (xp of vista en 32 of 64 bits?) :?

Ik zelf heb laatst er ook eentje (c210) overgenomen, uiteraard is hiervan ook de garantie verlopen.
Aangezien ik op mijn werkstation Vista X64 heb staan, werken de USB drivers niet.

Indien je Windows XP of Vista (van beide 32-bits versie) dan moet je de drivers handmatig installeren.(van CD/DVD).
Daarnaast is het handig om voor Windows XP "Microsoft Active sync" te hebben.
Voor Windows VIsta heet dit nu anders en kan je dus "Windows Mobile Apparaatcentrum" downloaden......beide zijn gratis.

De laatste software van Mio/Navman kan je hier ophalen: http://www.mio-tech.be/en/support/c210-downloads.php
(en nee, deze werken ook niet op Vista x64 aangezien USB drivers niet werken!)