Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 15:08
Hallo,

Ik weet niet helemaal of dit de juiste afdeling is, maar ik wist niets beters.

Na 5 jaar mijn website als een baby behandeld te hebben wil ik hem nu toch eens gaan verkopen. (studie af, nu een echte baan, brrrr). Ik probeer dit niet hier te doen, maar heb een vraag; hoe pak ik dit aan en wat is ie waard?

Het is een song teksten website, en daar ligt ook meteen het probleem; hij is quasi legaal (om het maar eens netjes uit te drukken).

Naast dat kleine minpuntje loopt de boel op zich netjes. wat stats zijn als volgt:

Uniques: 50.000/dag
Pageviews: 100.000/dag
Netto winst: US$3000/maand
PR 5
Alexa rank: 15.000

Mag ik jullie vragen wat jullie hier adviseren? Hoe en waar zou ik het moeten verkopen? Wat kan ik ervoor vragen? En andere tips en adviezen uiteraard altijd welkom.. :-)

(Graag geen adviezen als "kap ermee", of "dat mag niet". Dat weet ik en dat is ook een van de redenen waarom ik het wel mooi vind geweest.. :-) )

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Netto winst: US$3000/maand

En dan nog een 'echte' baan? :? (ik ga ervanuit dat je dit wel opgeeft bij je IB?)

Maargoed, zet grote banner op de site dat je em verkoopt en wacht de aanbiedingen af :) Zo heb ik mijn oude site verkocht.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2008 11:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• kramer65
Dat is inderdaad een prima simpele tip! Dankje!

Wat voor prijs zou je denken dat dit op zou leveren?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Misschien dat je een ballonnetje los kan laten in marktplaats? 3000 usd per maand schoon is best netjes om het lichtjes uit te drukken. Is dit overigens na aftrek vaste kosten zoals data en wat ben je kwijt per dag aan onderhoud?

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 14:06
waarom stoppen met de site, bij welke baas verdien je als starter dat geld, of doe het met iemand samen verdien je samen een mooi zakcentje voor het weekend

Verwijderd

Is het compleet nederlandstalig, engelstalig of meertalig?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 11:52 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
n4m3l355 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:50:
Misschien dat je een ballonnetje los kan laten in marktplaats? 3000 usd per maand schoon is best netjes om het lichtjes uit te drukken. Is dit overigens na aftrek vaste kosten zoals data en wat ben je kwijt per dag aan onderhoud?
Netto winst is meestal... netto, lijkt mij :?

The devil is in the details.

Verwijderd

kramer65 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:35:
(Graag geen adviezen als "kap ermee", of "dat mag niet". Dat weet ik en dat is ook een van de redenen waarom ik het wel mooi vind geweest.. :-) )
Bedenk je wel dat je het probleem niet echt op lost; je hebt nog steeds tijden geld verdient met het maken van inbreuk op auteursrechteiljk beschermd materiaal, die onrechtmatigheid verdwijnt niet doordat je je site verkoopt.
Daarnaast moet je goed oppassen dat een koper niet bij jou aan gaat kloppen als hij problemen krijgt doordat jij hem auteursrechtelijk beschermd materiaal hebt overgedragen.
Ik voor dit laatste geval dan gewoon de domeinnaam + sitestructuur aan hem verkopen excl. inhoud; daar dient hij dan zelf maar aan te komen.
Veel werkgevers/beroepsorganisaties vinden het niet prettig als hun werknemer de naam van het bedrijf (of ambt) bevuilt met dit soort activiteiten. Dat lijkt me een prima reden voor de TS om te zeggen dat ie er nu een eind aan wil maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 11:56 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
BurnerT schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:51:
waarom stoppen met de site, bij welke baas verdien je als starter dat geld, of doe het met iemand samen verdien je samen een mooi zakcentje voor het weekend
Je kunt combineren..
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:53:
Veel werkgevers/beroepsorganisaties vinden het niet prettig als hun werknemer de naam van het bedrijf (of ambt) bevuilt met dit soort activiteiten. Dat lijkt me een prima reden voor de TS om te zeggen dat ie er nu een eind aan wil maken.
Ja, maar ik ging vanuit van legale website.

[ Voor 40% gewijzigd door Silver7 op 20-06-2008 12:11 ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:53:Bedenk je wel dat je het probleem niet echt op lost; je hebt nog steeds tijden geld verdient met het maken van inbreuk op auteursrechteiljk beschermd materiaal, die onrechtmatigheid verdwijnt niet doordat je je site verkoopt.

Daarnaast moet je goed oppassen dat een koper niet bij jou aan gaat kloppen als hij problemen krijgt doordat jij hem auteursrechtelijk beschermd materiaal hebt overgedragen.
Ik voor dit laatste geval dan gewoon de domeinnaam + sitestructuur aan hem verkopen excl. inhoud; daar dient hij dan zelf maar aan te komen...
Als je dat doet daalt de waarde natuurlijk gigantisch. Als de koper de database van songteksten zelf moet opbouwen raak je vele bezoekers kwijt.

Kramer 65, heb je al eens problemen gehad over de content?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op sitedeals en tbforum worden dit soort dingen sites vaak verhandeld. Kijk daar eens zou ik zeggen.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:16

Kid Buu

Huh, Pietje?

Van wat ik weet loop je zo goed als 0,0 risico met een lyrics site - in de praktijk is het ergste wat je kan overkomen een C&D letter. Ik vrees echter dat je voor een site als de jouwe niet meer dan 12 * de maandwinst zal krijgen; is het niet een optie om de site zelf te behouden en het onderhoud uit te besteden?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik schiet maar wat af, het kan zijn dat het onzin is. Is het een idee om bij de overname vast te laten leggen dat eventuele juridische gevolgen voor de rekening van de nieuwe eigenaar zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

www.tbforum.nl , goede bron om je site te verkopen.

Hou er rekening mee dat men graag inzage heeft in je statistieken, verdiensten, verkeer, etc, alles wat van belang is.

Verwijderd

pven schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:30:
Ik schiet maar wat af, het kan zijn dat het onzin is. Is het een idee om bij de overname vast te laten leggen dat eventuele juridische gevolgen voor de rekening van de nieuwe eigenaar zijn?
Dan kan je toch nog steeds met terugwerkende kracht bestraft worden gezien jij het ooit hebt opgezet?

Je zegt nu dus eigenlijk dat als ik een inbraak helemaal voorbereidt (plan, materialen, etc) ik dit plan kan doorverkopen met een contract en op die manier vrij zou zijn van justitie?

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Dan kan je toch nog steeds met terugwerkende kracht bestraft worden gezien jij het ooit hebt opgezet?

Je zegt nu dus eigenlijk dat als ik een inbraak helemaal voorbereidt (plan, materialen, etc) ik dit plan kan doorverkopen met een contract en op die manier vrij zou zijn van justitie?
pven schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:30:
Ik schiet maar wat af, het kan zijn dat het onzin is.
:Y)

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:33:
[...]

Beetje extreme vergelijking. Hoewel het inderdaad klopt dat je aansprakelijk gesteld kan worden gedurende de periode dat het in eigen beheer is geweest, ben ik van mening dat iedereen hier de nadruk veelste veel op de risicos legt. Ik kan uit eerste hand ervaring vertellen dat het ontvangen van een C&D letter voor bepaalde song teksten het ergste is wat je kan overkomen.

We praten hier over een lyrics site, waar er nog vele duizenden van zijn en ook vele malen groter. Ik moet de eerste webmaster nog tegenkomen die hier voor een boete heeft ontvangen of hier voor het in het gevang is geweest ;)

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Verwijderd

Ik las het, maar even een voorbeeld dat het wel erg onlogisch zou zijn. TS is nou eenmaal strafbaar bezig geweest en voordat dat verjaard is zijn we een behoorlijk aantal jaren verder. Een contract doet niks af aan zijn overtreding.

Zonder zinnige informatie is het ook moeilijk om iets te vertellen over de eventuele opbrengst. Denk hierbij aan de code, orginaliteit, toekomstverwachting, taal, etc etc

@ hierboven: natuurlijk is het erg extreem maar het was maar even een voorbeeld dat je juridisch gezien niet onder de gevolgen kan uitkomen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 12:58 ]

Verwijderd

tbforum en sitedeals zijn amateur sites imho
probeer het eens op domeinforum.nl

3k = 2k euro winst moet je denk ik tellen op een kleine 30k opbrengst voor de site.
Dat het niet legaal verkregen is kan je de das omdoen en zo maar naar 20k euro de prijs laten dalen.

*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 20-06-2008 16:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:00:
tbforum en sitedeals zijn amateur sites imho
probeer het eens op domeinforum.nl

3k = 2k euro winst moet je denk ik tellen op een kleine 30k opbrengst voor de site.
Dat het niet legaal verkregen is kan je de das omdoen en zo maar naar 20k euro de prijs laten dalen.

mail mij eens wat gegevens aub of een url.
Waarom op domeinforum.nl als dit een internationale website is? Dan zou ik me niet alleen op de Nederlandse markt gaan richten.

Maar nogmaals: zonder verdere informatie is dit topic redelijk zinloos omdat er iks over gezegd kan worden

Verwijderd

bovenstaande sites die je opnoemde zijn niet echt amateur, het is een klein deel van het volk wat daar komt en denkt een domeinnaam dat net 1 dag geregistreerd staat voor 3k te verkopen. Of de users die je verkoop-thread komen verknallen, of de users die zogenaamd belang hebben maar geen rooie cent te makken hebben, of de kansloze tientallen PM's zodra je een nieuwe hoster zoekt om 1 of andere reden :z Via tbforum een goed aantal sites verkocht hoor. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Waarom op domeinforum.nl als dit een internationale website is? Dan zou ik me niet alleen op de Nederlandse markt gaan richten.

Maar nogmaals: zonder verdere informatie is dit topic redelijk zinloos omdat er iks over gezegd kan worden
Omdat op domeinforum.nl nederlandse internetpreneurs zitten die ook wel eens over de grens zaken doen?

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:53:
[...]

TS is nou eenmaal strafbaar bezig geweest en voordat dat verjaard is zijn we een behoorlijk aantal jaren verder.
Dat is dus niet bewezen. Grijs gebied is wat anders dan zwart gebied. :)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Je weet de winst, het aantal bezoekers en pageviews, dat vertelt genoeg over de site, gezien de getallen zit het goed in elkaar, je weet ook over welke ' schaal' we praten. TS vraagt een manier om een site te kopen, niet een prijs.

Verwijderd

Roenie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 12:19:
Als je dat doet daalt de waarde natuurlijk gigantisch. Als de koper de database van songteksten zelf moet opbouwen raak je vele bezoekers kwijt.
Wat had je dan in gedachten? Een database vol materiaal waar jij de rechten niet op bezit verkopen? Dat staat gelijk aan heling.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-11 11:53
Mag ik even mierenneuken:
en wat is ie waard?

Homey — Critics are those without skills to create.

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:14:Wat had je dan in gedachten? Een database vol materiaal waar jij de rechten niet op bezit verkopen? Dat staat gelijk aan heling.
Tja, in het bezit hebben is kennelijk ook geen probleem. Maarre, juist die content geeft het zijn prijs. Het is dus aan de TS om die keuze te maken.

• kramer65
Dank jullie wel voor alle tips!

Het klopt dat het misschien niet helemaal netjes is om het te verkopen en zo van de boel af te zijn. Maar ik denk dat als je in een wat ongeorganiseerder land woont (India, China, Bolivia, ergens in Afrika etc.) het voorlopig allemaal wel prima moet zijn.. Bovendien, liever er nog eeen sentje voor vangen dan de hele boel nu maar gewoon ofline halen.. niet?

@ luap1982
Geïnteresseerd? ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door kramer65 op 20-06-2008 16:26 ]

• Roenie
  • Niet online
kramer65 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:26:...@ luap1982
Geïnteresseerd? ;-)
Even in de search kijken ;)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Misschien niet helemaal een antwoord op je vraag, maar gezien de opdoemende problemen en lage opbrengst bij verkoop zou ik als ik jou was lekker part time werk of tijdelijke klussen gaan doen (in mijn geval iedere winter naar oostenrijk om skiles te geven) en die site gewoon zelf houden. Dan ben je ook als je site een keer slecht gaat zeker van inkomsten.

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ooit eens een richtlijn gelezen van vier keer de jaarwinst. Ik dacht op http://www.webmasterworld.com/ maar ik weet niet hoe serieus je dat moet nemen. Zeker als het 'quasi legaal' is en er dus een zeker risico voor de koper is mag er wel wat vanaf ;)

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

De vuistregel voor de wat kleinere tot middelgrote is vaak 12x de maandwinst. Maar dat is wel heel grof genomen, houdt geen rekening met potentie etc. Maar ik denk wel dat je hem kan toepassen op dit soort sites.

• kramer65
Roenie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:28:
[...]
Even in de search kijken ;)
Die begrijp ik niet helemaal? Waarvoor in de search kijken?

"vier keer de jaarwinst" of "12 keer maandwinst"

Tja, voor vier keer jaarwinst doe ik het wel. voor 1 jaar winst niet.. Hou ik hem liever zelf

Iemand nog verder tips?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

www.sedo.com is een bekende voor ingewijden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50
Wellicht zijn de Sitepoint forums een goede tip. Kun je zowel je site te koop zetten en kun je er over discussiëren.

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Dat je er meer dan 1x je jaarwinst voor krijgt kun je wel uit je hoofd zetten - dat gaat niet gebeuren.

• Roenie
  • Niet online
kramer65 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:37:Die begrijp ik niet helemaal? Waarvoor in de search kijken?...
Voor de URL van je site ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:00:...mail mij eens wat gegevens aub of een url.
Pagina: 1