Toon posts:

[Vista] Raar probleem met "zoekopdracht starten"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds kort overgestapt op Vista, werkt best lekker. Enige rare probleem waar ik tegenaan loop, en dan bedoel ik ook echt raar.... Normaal gebruikte ik in XP vaak "Uitvoeren..." om bijvoorbeeld snel "cmd" oid op te starten.

In Vista heb je tegenwoordig onder de "start" knop de "zoekopdracht starten..." balk zitten waar je snel programma's kan zoeken/starten. Wanneer ik echter de letter "c" intyp als eerste, crasht mn verkenner, en dan bedoel ik niet de willekeurige letter 'c', alle andere letters doen het prima, behalve dus 'c'!

Iemand een idee?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Vreemd probleem, heb je dit stukje doorgenomen: http://www.eggheadcafe.co...program-fileswindows.aspx ?
Als ik zelf Google (op "vista explorer crash c key") krijg ik veel IE7 / thumbnail gerelateerde fouten te zien, kijk daar eens naar?

Het is een gokje, maar het proberen waard wellicht :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb er even naar gekeken, maar kan ze snel even niets vinden dat lijkt op mijn probleem, het gaat echt specifiek om het zoekbalkje dat onder de start knop zit. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een of ander bestand dat met de 'C' begint op mn computer.

edit: normaal zoeken op 'c' levert voor alsnog geen problemen op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 11:45 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:44:
Heb er even naar gekeken, maar kan ze snel even niets vinden dat lijkt op mijn probleem, het gaat echt specifiek om het zoekbalkje dat onder de start knop zit. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een of ander bestand dat met de 'C' begint op mn computer.

edit: normaal zoeken op 'c' levert voor alsnog geen problemen op.
Ik vermoedde dat het een foute thumbnail / icon van een programma was die het zou kunnen veroorzaken, dan was het alleen een kwestie van uitzoeken welk programma dat is :)

Verwijderd

Topicstarter
ok... hoe zou ik dat evt. kunnen doen? Als hij crasht laat hij inderdaad een aantal picto's niet zien in tegenstelling tot een zoekopdracht die zonder problemen wordt vertoond.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Bij "Menu Start aanpassen" kun je Uitvoeren aanzetten zodat hij in je start menu komt te staan, net zoals bij XP.

Ook kun je Windows+R gebruiken.

Wel vreemd dat hij bij het intikken van c crasht.
Pagina: 1