Toon posts:

CPU Koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb momenteel een AMD Athlon 64 X2 5600+ met koeler, de koeler is de volgende:
http://www.azerty.nl/8-81-4585/freezer-64-pro.html

Alleen hij is niet krachtig genoeg. De CPU temperatuur komt boven de 65 graden, en bij 65 graden schakelt hij dus uit. Mijn vraag, welke CPU koeler raden jullie aan?

Zijn deze misschien beter?
http://www.azerty.nl/8-81-56051/freezer-64-lp.html
http://www.azerty.nl/8-81-47544/freeze-tower.html

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk eerder dat de koeler verkeerd gemonteerd is of dat de airflow in de kast onvoldoende is.
Dus even wat vragen, we missen nog wat informatie:
• Hoe hoog is de temperatuur in je kast?
• Hoe is de koeler geïnstalleerd?
• Heb je koelpasta gebruikt? Zo ja, welke en hoeveel?
• Sluit de koeler goed aan op de processor?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat de kast dus open staan, omdat anders de cpu nog sneller te heet wordt. Dit is ook maar een tijdelijk en gevaarlijke oplossing.

Over de aansluiting: Bij de aansluiting stuitte ik wel op een probleem, het is een AM2 koeler maar hij ging er eerst niet helemaal goed op. Hij zit nu wel gewoon vast. En er netjes op volgens mij.

Koelpasta die gebruikt is is gewoon de pasta die erop zat bij levering.

Verwijderd

Airflow probleem, slechte montage, een van de 2.

Deze koeler zou namelijk hoe dan ook op stock hem koel moeten houden.

Monteer hem eens opnieuw met Arctic Silver Ceramique, haal hem er af kijk hoe de prut verdeeld is en kijk dan mogelijk naar het lappen van je koeler.

Enne heb je niet een 5600+ i.p.v. een 5900+ ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 11:29 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 13:24

William/Ax3

We are Starstuff

Heb je soms te veel pasta erop gesmeerd? Word de koeler wel warm of blijft alle warmte op de processor hangen? Er zit zoals de anderen zeggen ergens iets fout in je constructie waardoor de warmte niet voldoende word afgevoerd.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het de Airflow is. de kast is nou niet bepaald een waarin ie veel lucht krijgt...

Wat voor kast zou ik dan het beste kunnen nemen?

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Misschien is het mogelijk om enkele casefans in je bestaande kast te hangen, dan hoef je geen andere kast te kopen. Anders is ieder ATX model -in principe- mogelijk.

• Gonadan

Gonadan

Voel eerst eens hoe heet de koeler wordt. Dan weet je of hij goed geïnstalleerd is.
Wordt hij inderdaad erg warm dan kan de koeler de warmte niet kwijt en moet je de airflow verbeteren.
Maar ik denk eerder dat de processor de warmte niet aan de koeler kwijt kan. Dan heeft een betere airflow absoluut geen zin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:08
Als je koeler niet warm wordt heeft extra airflow ook geen zin.

Dan moet je eens dat ding eraf halen (die HSF dus), en kijken hoe ruw die is er hoeveel koelpasta er tussen zit. Die krengen zijn meestal zo ruw als een boterham, dus dan is lappen een goede oplossen. Vervolgens een flinterdun laagje koelpasta uitsmeren en de HSF strak monteren.

Verwijderd

Topicstarter
De Koeler is gewoon koel, En ik voel duidelijk warme lucht die er uit geblazen wordt. Het zou inderdaad kunnen dat hij niet goed gemonteerd is, maar dan denk ik dat ik toch een andere koeler nodig zal hebben.

(Ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen)
De koeler die ik heb is een AM2 koeler maar ik moet hem aan 3 dingetjes vast maken op de "retention module" maar er is er maar 1 aan beide kanten. De pinnetjes waarmee de retention module vastzit aan het moederbord zitten in de weg. Dit begrijp ik dus niet, hij moet er toch gewoon oppassen.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:09:
De Koeler is gewoon koel, En ik voel duidelijk warme lucht die er uit geblazen wordt. Het zou inderdaad kunnen dat hij niet goed gemonteerd is, maar dan denk ik dat ik toch een andere koeler nodig zal hebben.
Dan is hij inderdaad niet goed gemonteerd. Je hoeft in principe geen andere koeler, deze doet het prima.
Heb je de stockkoeler nog? Anders kan je die er misschien eens opzetten, die presteerd nagenoeg hetzelfde.
(Ik hoop dat ik het een beetje kan uitleggen)
De koeler die ik heb is een AM2 koeler maar ik moet hem aan 3 dingetjes vast maken op de "retention module" maar er is er maar 1 aan beide kanten. De pinnetjes waarmee de retention module vastzit aan het moederbord zitten in de weg. Dit begrijp ik dus niet, hij moet er toch gewoon oppassen.
Wat voor moederbord heb je? Het wil nog wel eens voorkomen dat je wel het goede socket hebt maar dat hij gewoon niet op je moederbord past.

Er is nog één andere (onwaarschijnlijke) optie: de temperatuursensor werkt niet goed.
Voel ook eens aan de processor zelf, als hij echt 65 graden wordt kan je dat wel voelen.
Als de koeler niet goed gemonteerd is moet er een duidelijk voelbaar verschil zin tussen de processor en de onderkant van de koeler. Is dat er niet dan is misschien je sensor stuk, al lijkt me dat onwaarschijnlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Heb je niet socket 939 waar je een AM2 koeler op probeert vast te maken dan?
Omdat je zegt dat hij er niet helemaal lekker op past...

No Shame, only Fame!

Verwijderd

Topicstarter
AMD Athlon 64 X2 5600+ is een AM2 Processor. Moederbord heeft een AM2 Socket type: Asrock ALIVEXFIRE-ESATA2. (http://www.azerty.nl/8-259-27584/alivexfire-esata2.html)

De Stockkoeler heb ik niet, het was een OEM versie exclusief koeler.

• Gonadan

Gonadan

http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=7&disc=
Arctic Cooling geeft zelf aan dat je eventueel nog wat hoekjes moet afsnijken/afbreken in combinatie met sommige moederborden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 12:13:
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=80&data=7&disc=
Arctic Cooling geeft zelf aan dat je eventueel nog wat hoekjes moet afsnijken/afbreken in combinatie met sommige moederborden.
Kijk, zoiets dacht ik al... ga meteen aan de slag! K laat het weten als het werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb de stukjes eraf gehaald, als het goed is koelt hij nu beter. Hij stijgt in ieder geval niet zo snel meer als daarvoor...

• Gonadan

Gonadan

Maar de grote vraag is natuurlijk: "Blijft hij onder de vijfenzestig graden?".

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe wel... Nog geen problemen, hij is nu 48 Graden, en ik ben best wel het een en ander aan het doen, eerst was hij dan altijd rond de 55 graden, en varieerde hij nogal.

Verwijderd

Topicstarter
Het was weer zo ver... Hij viel net weer uit, nu denk ik dat het m'n koeler+Koelpasta is of de airflow.

Nu mijn vraag dit keer: Welke koeler kan ik kopen? Die beter is dan mij huidige?

• Avalaxy
Iedereen spreekt met lof over de Arctic Freezer 64 Pro, maar ik heb dat ding ook hier... En ik vind hem BAGGER. De koelprestaties zijn afschuwelijk slecht, en de afwerking van de onderkant was nog erger dan slecht. Mijn Opteron 165 wordt nu ook zo'n 68 graden stressed met dat ding :S En geloof me: hij zit er echt wel goed op, en met precies genoeg koelpasta...

Ik kan je de Arctic Alpine 64 aanraden. Erg goedkoop, maar bijzonder goede koelprestaties imho.

Check ook mijn productreview van de Freezer 64 waarin ik een grafiekje heb met de Freezer 64 Pro, Alpine 64 en 2 boxed koelers zodat je het verschil kunt zien.

Ik heb m'n Freezer 64 trouwens nog gelapt, maar de prestaties blijven zwaar bagger.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap trouwens ook niks van Airflow hoor. Nu heb ik een paar foto's, oordeel maar. Ik weet toch al bijna zeker dat ik een rot kast heb.

Binnen
Achterkant
Voorkant
Dicht

"Deze" kast spreekt mij wel aan. Volgens mij is deze goed.

Daarnaast bestel ik ook nieuwe "Koelpasta"

Als ik een nieuwe kast koop. Moet ik dan nog meer dingen kopen dan alleen de kast?

Verwijderd

Ik zou het eens met deze koeler proberen.
http://www.pcstation.pt/images/coolermaster%20geminii.jpg

29 euro bij Sallandautomatisering, nog op voorraad.
Ik heb er 2 stuks 120mm fan op gezet (let op, die zitten er niet bij) en die draaien allebei op 5volt.
Mijn Conroe E6700 is idle 35 graden en stressed 43 graden.

Ik heb al heel wat koelers geprobeert maar dit ding is echt belachelijk stil en belachelijk goed voor de prijs.

Maaarrrrrrr.... hij is wel friggin huge.
Hij past niet zomaar in elke kast, dat zou je even moeten nameten.

edit:
Azerty linkje voor je:
http://www.azerty.nl/8-81-30794/cooler-master-geminii.html

edit2:
http://www.azerty.nl/8-51-72617/three-hundred.html
http://www.azerty.nl/8-51-2002/centurion-5.html
2 kasten die ik zou kiezen als ik 50 euro mocht uitgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 23:01 ]

• Avalaxy
Muah Sharkoon is echt een bagger merk. Je kunt beter een CoolerMaster Centurion 5 kopen ofzo... Erg goedkoop maar enorm goed spul. Veel ruimte, handig schuifjes systeem, 120mm outtake fan...

Wat ik uit je (hele vage) foto kan oordelen is het nogal een rommeltje in je behuizing. Probeer eens wat te doen aan cable management ;) Daarnaast kan ik niet zien of je een intake fan hebt.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
leonpwner1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:38:
Iedereen spreekt met lof over de Arctic Freezer 64 Pro, maar ik heb dat ding ook hier... En ik vind hem BAGGER. De koelprestaties zijn afschuwelijk slecht, en de afwerking van de onderkant was nog erger dan slecht. Mijn Opteron 165 wordt nu ook zo'n 68 graden stressed met dat ding :S En geloof me: hij zit er echt wel goed op, en met precies genoeg koelpasta...

Ik kan je de Arctic Alpine 64 aanraden. Erg goedkoop, maar bijzonder goede koelprestaties imho.

Check ook mijn productreview van de Freezer 64 waarin ik een grafiekje heb met de Freezer 64 Pro, Alpine 64 en 2 boxed koelers zodat je het verschil kunt zien.

Ik heb m'n Freezer 64 trouwens nog gelapt, maar de prestaties blijven zwaar bagger.
Ik heb een A64 3200+ (65W) i.c.m. de Alpine 64 gehad en die koelde inderdaad erg goed vergeleken met de boxed koeler. Nu heb ik een 65W X2 5200+ met daar een Freezer 64 Pro op gemonteerd en ik moet zeggen dat de prestaties van de laatst genoemde toch nog wat beter zijn (zit meer koper in verwerkt + heatpipes).

Trouwens, van de drie koelers die de TS noemt in z'n startpost is de Freezer de beste, dus vervangen door één van die andere twee modellen zal waarschijnlijk weinig nut hebben. Kijk ook eens of de heatspreader van de processor wel mooi vlak is. Het kan zijn dat er een hoekje een beetje scheef naar boven staat, waardoor de koeler geen goed contact maakt.
leonpwner1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:51:
Muah Sharkoon is echt een bagger merk. Je kunt beter een CoolerMaster Centurion 5 kopen ofzo... Erg goedkoop maar enorm goed spul. Veel ruimte, handig schuifjes systeem, 120mm outtake fan...

Wat ik uit je (hele vage) foto kan oordelen is het nogal een rommeltje in je behuizing. Probeer eens wat te doen aan cable management ;) Daarnaast kan ik niet zien of je een intake fan hebt.
Die Centurion 5 ziet er inderdaad leuk uit, maar de bouwkwaliteit van dat ding is om te huilen. Echt, zo'n gammele kast (nou ja, voor die prijsklasse dan...) heb ik nog nooit gezien. Je kunt de zijpanelen en frontjes erg eenvoudig indeuken en bekrassen. Daarnaast is de geluidsdemping erg slecht. Kijk liever verder naar iets degelijks zoals van Aopen of Chieftec.

[ Voor 20% gewijzigd door AntonH op 28-06-2008 23:09 ]

Verwijderd

Topicstarter

Nope heb geen intake fan(Dat is toch de fan aan de voorkant?). Maar waarom is het een bagger merk dan? Mij lijkt de Luchttoevoer/afvoer juist geweldig.. en daar gaat het mij om, de rest van de kast kan mij niet zo boeien.

EDIT: Als ik extra Casefans koop moet ik dan ook een nieuwe voeding? Ik heb namelijk een vrij standaard Premier LC-B300ATX. Ik weet nu trouwens zeker dat het de airflow is. Ik heb mijn kast net open gezet en nu is hij nog maar 37 graden..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2008 13:13 ]

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:26:
[...]
Nope heb geen intake fan(Dat is toch de fan aan de voorkant?). Maar waarom is het een bagger merk dan? Mij lijkt de Luchttoevoer/afvoer juist geweldig.. en daar gaat het mij om, de rest van de kast kan mij niet zo boeien.
Sharkoon Is inderdaad een bagger merk. Airflow in die kast ziet er ook matig uit. Koop eens een intake fan. Ennn, die fan van je CPU, die blaast toch wel richting door het blok heen naar buiten, toch? Zelf zou ik em omdraaien, zodat je outtake fan en de fan van je CPU koeler elkaar 'facen', zogezegd (en natuurlijk dezelfde richting, zijnde naar buiten, waaien).

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoezo baggermerk? Ik heb zelf een Rebel9 Value Edition met een 250mm fan. Geloof me, dan gaat het hard met je flow. Er is weinig aan te merken op dit type kasten, behalve misschien dan de afwerking van sommige delen van de kast.

• Avalaxy
Jejking schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:16:
[...]

Hoezo baggermerk? Ik heb zelf een Rebel9 Value Edition met een 250mm fan. Geloof me, dan gaat het hard met je flow. Er is weinig aan te merken op dit type kasten, behalve misschien dan de afwerking van sommige delen van de kast.
Die crossflowfan is leuk, maar de kast zelf vind ik goedkoop spul, Sharkoon staat er niet bepaald bekend om dat ze kwaliteitsproducten afleveren...

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Verwijder deze post maar

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 16:26 ]

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 10:45
leonpwner1 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:30:
[...]

Die crossflowfan is leuk, maar de kast zelf vind ik goedkoop spul, Sharkoon staat er niet bepaald bekend om dat ze kwaliteitsproducten afleveren...
Ik heb zelf ook een Rebel 9 Value (de 1e versie). De afwerking kan inderdaad beter maar als je het over goede airflow en koeling hebt in een lage prijscategorie dan moet je deze hebben hoor.
Heb zelf een Q9300 met een Artic Freezer 7 pro. De Proc is idle 28 graden en stressed heb ik hem hoogstens de 37 graden zien halen.

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:11
Even ter informatie.
Ik heb ook een kast waar geen fan aan de voorkant zit, alleen 1 aan de achterkant.
Verder draai ik een 6400+ met een Arctic freezer 64 pro, dezelfde koeler als die jij hebt en de processor wordt nooit 60 graden (idle ronde de 30).. Misschien kun je via Speedfan kijken of de fan van de freezer, als ook de outtake wel harder gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus denk ik maar gewoon die Sharkoon bestellen omdat toch iedereen elkaar tegenspreekt. de reviews zijn in ieder geval wel goed. Maar als ik die bestel neem ik ook 2 extra outtake fans. Maar heb ik dan nieuwe voeding nodig ofzo? Of kan dat gewoon zo?

EDIT: Idle: 45 Graden met kast zelfs open...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 18:22 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:33:
Ik ga dus denk ik maar gewoon die Sharkoon bestellen omdat toch iedereen elkaar tegenspreekt. de reviews zijn in ieder geval wel goed. Maar als ik die bestel neem ik ook 2 extra outtake fans. Maar heb ik dan nieuwe voeding nodig ofzo? Of kan dat gewoon zo?

Ik zou eerder nog 1 outtake nemen en 2 intake dan andersom, mits je niet voor de 250mm-fan-editie gaat. Binnenkort komt er een radicale verandering in m'n kast aan op dat gebied. Zorgt voor een goede luchtdruk in je kast. Ik post er nog wel wat over :)

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:21:
[...]

Ik zou eerder nog 1 outtake nemen en 2 intake dan andersom, mits je niet voor de 250mm-fan-editie gaat. Binnenkort komt er een radicale verandering in m'n kast aan op dat gebied. Zorgt voor een goede luchtdruk in je kast. Ik post er nog wel wat over :)
Ik bestel wel gewoon 2 extra fans... Maar dan weet ik nog steeds niet of ik nu een andere voeding nodig heb :?

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:33:

Sharkoon is inderdaad geen geweldig merk. Maar of je daar waarde aan hecht is geheel persoonlijk.
Als je hem mooi vindt, en de airflow is goed maar de bouwkwaliteit en afwerking kan je niets schelen, waarom zou je dan geen Sharkoon kopen.
Wil je echter een kast van hoogwaardige kwaliteit dan moet je een ander merk nemen, maar daar betaal je dan ook voor.

Het feit dat mensen elkaar tegen lijken te spreken komt omdat je op een forum zit met mensen die allemaal hun eigen mening hebben. Daarom zijn 'wat moet ik nemen'-topics vaak niet toegestaan.
De één gaat voor materiaal/afwerking, de ander voor prijs/airflow, bepaal je eigen eisen en kies aan de hand daarvan. :)
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:07:
Ik bestel wel gewoon 2 extra fans... Maar dan weet ik nog steeds niet of ik nu een andere voeding nodig heb :?
Ik kan me niet voorstellen dat twee extra fans zoveel gebruiken dat je voeding het ineens niet meer trekt. Die gebruiken hooguit een paar Watt.
Dus als je voeding niet al precies op het randje zit van wat hij aan kan moet het geen problemen opleveren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, ik ga nu bestellen. Laat wel weten hoe het is afgelopen...

Verwijderd

Beetje laat, maar wat ook een ideale kast is vind ik:

Antec NSK4000 (review)

En maar 29,- de standaard 12cm fan doet z'n ding op "low" en je kan er nog een 8cm voorin plaatsen als je echt een strakkere airflow wilt.

Edit: Deze kast is er bij Alternate ook voor 65,- inclusief een best aardige voeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 10:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gaat helemaal niet over processors (laat staan moederborden of geheugen), maar over koeling, een daarvoor hebben we Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen.

Move PMG -> TCA

Oslik blyat! Oslik!

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:26
K heb die geminii hier zelf ook met 2x120mm Fans. Het is inderdaad een HUGE koeler :P
Moest beetje breken met de kast om het enorme koelblok ertussen te kijgen :9
Maar mijn e6600 @ 3.1 GHZ is nu:
IDEL Normaal = 32-34 NU = 37-40 (ligt aan de tempratuur op mijn kamer, het is hier focking hot)
STRESSED Normaal 58-60 NU = 63-65

Hij is door hitte bij mij nog niet uitgevallen. K vind het echt een super koeler :) maar ik denk dat ik binnenkort switch naar waterkoeling :D

Verwijderd

Topicstarter
Sigh....

Ik heb een nieuwe kast, goede airflow dat weet ik zeker. Maar toch wordt mijn CPU te warm.

Idle is ie gewoon rond de 50 graden! Dat kan gewoon niet. De lucht die uit mijn kast wordt geblazen is koel. Komt dit doordat de Koeler niet goed op zit? Of is het misschien wat anders?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:56:
Sigh....

Ik heb een nieuwe kast, goede airflow dat weet ik zeker. Maar toch wordt mijn CPU te warm.

Idle is ie gewoon rond de 50 graden! Dat kan gewoon niet. De lucht die uit mijn kast wordt geblazen is koel. Komt dit doordat de Koeler niet goed op zit? Of is het misschien wat anders?
foto van je kast + setup, fans, en screen van cpu-z of speedfan oid zou niet mis zijn..
en ik hoop dat je je fans GOED hebt geinstalleerd (er staat zo'n pijltje op waar de flow richting heen gaat op de zijkant..)

Get Airflow, save the world.

Verwijderd

Topicstarter
Nou de Fans zijn gewoon goed geinstalleerd hoor. Dat weet ik 100% zeker.

Speedfan

Hier is ie trouwens 49 graden omdat ik hem meer dan 1,5 uur niet gebruikt heb. Idle noem ik toch meer de temperatuur met alleen een simpel programmaatje als Xfire aan (en aan het chatten natuurlijk)

Foto van de kast heb je niet nodig, dat is 100% in orde. Ik heb alle kabels uit de airflow geprobeerd te verwijderen, kabels die er nog zitten die kunnen niet echt verder meer weg.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 18:01 ]

• diedazz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:59:
Nou de Fans zijn gewoon goed geinstalleerd hoor. Dat weet ik 100% zeker.

Foto van de kast heb je niet nodig, dat is 100% in orde. Ik heb alle kabels uit de airflow geprobeerd te verwijderen, kabels die er nog zitten die kunnen niet echt verder meer weg.
En toch ben ik eigenwijs en vraag je om foto's... wie weet!
Ook al met je vingers aan de heatsink gezeten of die wel warm is? Ik vind het ook raar dat er koele lucht uit de fans komt, op zich nix mis mee maarja.. met zo'n temps wel. Je hebt voor zo ver ik hier gelezen heb nog steeds niet de cpu koeler vervangen? (behalve dan dat ene ding gefixt met je 3 haakjes op je bracket en dat scheelde al 15 graden, is best veel tbh)

[ Voor 15% gewijzigd door diedazz op 16-07-2008 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
De koeler heb ik inderdaad niet vervangen en dat van die 15 graden was maar voor even. Half uur daarna was het weer weg. En ging ie gewoon terug in zijn oude gewoontes. De heatsink word dus ook niet echt heel erg warm, als ie rond de 50 graden is dan zou je denken dat je ongeveer je vingers zou moeten branden aan de sink.

• Gonadan

Gonadan

Tsja, dan heb je die koeler er nog steeds niet goed op zitten dus.
Ga dat eerst maar een fixen.
Misschien moet je hem nog vlakschuren om het echt goed te krijgen.
Ik vermoed dat hij niet goed aansluit of dat je een kuub koelpasta ertussen hebt zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Heb er wat pasta tussenuit gehaald. 44 graden is hij nu. Ben benieuwd....

• diedazz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 18:36:
De koeler heb ik inderdaad niet vervangen en dat van die 15 graden was maar voor even. Half uur daarna was het weer weg. En ging ie gewoon terug in zijn oude gewoontes. De heatsink word dus ook niet echt heel erg warm, als ie rond de 50 graden is dan zou je denken dat je ongeveer je vingers zou moeten branden aan de sink.
Juist niet.. als de heatsink warm was zou de cpu koeler zijn.. (moest je ff abstract gezien geen fan op de heatsink hebben staan) Dus als je nog zin hebt om 20-30 eur te spenderen aan een nieuwe cpu koeler (wat je imo beter eerst had gedaan ipv een nieuwe case lol) Zal het wel opgelost zijn..

Veel schuurplezier in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Lees het nog is ;) er staat dat de Koeler NIET warm was, en de CPU wel. Dus dat betekend dat ie er of niet goed op zat, of dat er teveel pasta op zat. Ik heb er nu dus pasta tussen uit gehaald, het is nu een mooier laagje. En op het moment fluctueert de CPU tussen de 40-43 graden.... Een verbetering in mijn ogen.
Pagina: 1