Toon posts:

Beste opstelling voor optimaal beeld en geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Na de FAQ doorgelezen te hebben zit ik nog steeds met mijn ideale opstelling.
Met welke kabels en in welke opstelling komen mijn apparaten het beste tot hun recht ?

Mijn apparaten:

Decoder
Moterola 1960 (I-TV KPN)
High definition video - HDMI with HDCP support, component video (YPb Pr)
Digital 5.1 sound - Optical and coaxial S/PDIF
Ethernet - 1 x RJ45 10/100 Base -T

Het geluid van de decoder wil ik ook op mijn home cinema set hebben. Bij het bestellen van een HD filmpje (via interactive TV) moet het geluid en beeld optimaal zijn.

LCD TV
Sony KDL 32 W4000
3 x HDMI aansluitingen
Digitale audio-uitgang (optisch)
2 x Scart (RGB)

Home cinema set
Harman Kardon Home cinema HS300
1 x HDMI uitgang
1 x Optisch Digitale Ingang
1 x Coax Digitale Uitgang
1 x Coax Digitale Ingang
1 x Scart TV Aansluiting
Diverse video uitgangen

Verder zit erin de receiver een geintegreerde DVD speler. Deze moet uiteraad ook werkend zijn.
Moet daarvoor ook een kabel lopen van video uitgang naar de HDMI aansluiting van mijn LCD ? Wat voor kabel is dat ?

Hoop van jullie te horen.
Bedankt alvast !!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:23

Sick Nick

Drop the top!

hdmi uitgang van decoder naar tv
optisch digitaal geluid van tv naar home cinema set
hdmi uitgang van cinemaset naar tv

Dan heb je beeld van beide op je tv, geluid van je dvd speelt direct vanuit je cinemaset en geluid van je TV kan via die optische kabel ook over je cinemaset.

Verwijderd

Topicstarter
@Sick NIck.
Bedankt voor je reactie. Kan het geluid van de decoder niet direct naar de home cinema set ?
Is het wel verstand dit via de LCD te doen ? of maakt dat niet uit ? dit ivm vertragingen.

Verwijderd

Als je rekening moet houden met vertragingen, moet je het zeker via je tv doen.
Als je tv het een en ander vertraagd door beeldverwerking zal die automatisch het geluid 'mee vertragen'. Zo voorkom je dat je geluid sneller gaat lopen.

Echter heb ik er bij een vriend (die ook een lcd tv heeft en losse 5.1 versterker) nooit wat van gemerkt dat het geluid uit de pas liep omdat deze direct met de versterker is aangesloten.