Toon posts:

Exchange 2007 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.385 views

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje wat te doen of waar te beginnen ,

Een klant van ons heeft eeen neiuwe zaak geopend wij beheren al zijn zaken , en er staat webserver bij het datacentre , 1 mail server en 1 fileserver op het hoofdkantoor en nog wat servers , allemaal in IPSEC omgeving met cisco geconfigureerd nou heb ik alles nieuw aagemaakt op de server , dus email adress enzo alles geadd wat betreft policy maar mail intern werkt maar de mail als je die van buiten naar het adres stuurd krijg je hem terug gestuurd dat het failed is Wat kan ik hier aan doen .

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Begin maar eens met die foutmelding posten. Ik kan niet ruiken wat je foutmelding is en zonder dat lijkt het me schier onmogelijk om er wat zinnigs over te zeggen nietwaar?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
krijg geen foutmelding alleen de mail komt niet aan ik krijg hem gewoon terug gerplyed met failed

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:01

Hoicks

Techno!

MX record wel aangemaakt?
Firewall geconfigureerd om poort 25 door te laten?

[ Voor 50% gewijzigd door Hoicks op 20-06-2008 10:40 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:38:
krijg geen foutmelding alleen de mail komt niet aan ik krijg hem gewoon terug gerplyed met failed
Er staat vast wel iets meer dan alleen 'failed' ? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
nou mmm ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen ben junior systeembeheerder dus ?

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Plak die 'failed' mail eens hier op GoT?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:47:
nou mmm ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen ben junior systeembeheerder dus ?
Zijn er geen seniors in de buurt die dit op kunnen lossen?

Elect a clown, expect a circus.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dus je begint hiermee:
MX record wel aangemaakt?
Firewall geconfigureerd om poort 25 door te laten?
. Komop !

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

Vooral dat "junior" klinkt altijd leuk.. ik zou zeggen vraag het aan de "senior systeembeheerder ;)
Waarschijnlijk heb je niet de MX records aangemaakt in de DNS van de domeinnaam van die zaak.
Dit is toch wel echt belangrijk als je email binnen wilt laten komen ;)

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

grappig dat een junior dit op mag lossen :)

Elect a clown, expect a circus.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-02 18:51
Wat heb je opnieuw aangemaakt, en ook waarom heb je dat gedaan?
Verder zou de situatieschets iets duidelijker kunnen zijn en het NDR mag hier ook wel gepost worden :)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 23:04
Heb je een edge server? Of probeer je de mail rechtstreeks op je HUB server te laten bezorgen? Als je rechtstreeks laat bezorgen moet je er wel voor zorgen dat authenticatie op port 25 uitstaat. Standaard heeft MS op een niet EDGE server SMTP beveiligd.

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Slasher schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:55:
grappig dat een junior dit op mag lossen :)
Daar heb je ze toch voor ;)
Anders zitten ze de hele dag achter de reet van de senior systeembeheerder aan en dat wil je echt niet hebben..
Alleen nadeel dat deze junior al gelijk gaat posten op een forum ipv zelf gaan uitzoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat anders ik stuur een mail ernaar maar ik krijg niks terug , hoe kan ik met outlook een mail versturen met een tracert report erbij zodat ik kan zien waar hij blijft hangen

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Waarom post je niet gewoon dat failed mailtje hier?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Stuur es een mailtje vanuit hotmail ofzo, wacht op de "failed-email" en plaats hier de volledige headerinformatie van die failed-email...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
omdat dat failed msg nisk in staat , krijg het alleen terug met een ingepakt bestandje met de naam test en voor de rest niets en in dat bestandje test staat niets in allemaal lege tekst

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Kun je wel van binnen naar buiten mailen? Zoja, doe daar eens een reply op en kijk een of je dan meer fouten krijgt. Bovendien kan je in outlook aangeven of je een reactie wilt als een mail bezorgd is op de server.

Verwijderd

Topicstarter
Uw bericht is vanwege het beveiligingsbeleid niet bezorgd. Microsoft Exchange probeert dit bericht niet opnieuw te verzenden. Geef de volgende diagnosetekst door aan uw systeembeheerder.

--------------------------------------------------------------------------------
Verzonden door Microsoft Exchange Server 2007

#550 5.7.1 RESOLVER.RST.AuthRequired; authentication required ##

ik krijg een aardig verhaaltje terug ik heb hier effe kort een paar dingen gezet die ik zie

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Met #550 5.7.1 RESOLVER.RST.AuthRequired; authentication required ## kun je toch ontzettend veel vinden op google? Heb je dat al gedaan dan? Ik denk dat je op die manier het probleem makkelijk moet op kunnen lossen.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Krijg je bovenstaande melding als je van binnen naar buiten mailt?

Verwijderd

Topicstarter
van buiten naar binnen toe

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Check op de HUB transport of de default receive connector wel de juiste rechten aan staan (zie screenshot)

Bij een standaard Exchange 2007 install wordt anonymous niet aangezet, terwijl je die wel nodig hebt om externe mail te ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.eu/uploaded/exchange_permissions.JPG

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft te maken met de mail restriction die op de group staat , ik heb het gevonden met google alleen nu weer een ander probleem zodra ik het vinkje wilt uitzetten van require that all senders are authenticated , dan geeft hij weer een melding van
--------------------------------------------------------
Microsoft Exchange Error
The following error(s) occurred while saving changes:

Set-DistributionGroup
Failed
Error:
Access to the address list service on all Exchange 2007 servers has been denied.

OK

• r0b
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Meest voor de hand liggende is dat jij geen toegang hebt om dat aan te passen; even de senior bofh lief aankijken dus :)
Eventueel kan je de foutmelding even in Google gooien wat nog een aantal andere oplossingen aangeeft (system attendant down/disabled?)

Let er wel even op dat "krijg gewoon een mailtje terug met failed" dus héél anders is dan wat jij terugkrijgt. En zo heb je ook nog verschillende soorten 'failed' meldingen (host not reached, unknown user, o.a.)
Leermomentje dus! :)

[ Voor 110% gewijzigd door r0b op 20-06-2008 12:26 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 23:04
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:46:
Uw bericht is vanwege het beveiligingsbeleid niet bezorgd. Microsoft Exchange probeert dit bericht niet opnieuw te verzenden. Geef de volgende diagnosetekst door aan uw systeembeheerder.

--------------------------------------------------------------------------------
Verzonden door Microsoft Exchange Server 2007

#550 5.7.1 RESOLVER.RST.AuthRequired; authentication required ##

ik krijg een aardig verhaaltje terug ik heb hier effe kort een paar dingen gezet die ik zie
Ik quote mezelf nog maar een keer:
Heb je een edge server? Of probeer je de mail rechtstreeks op je HUB server te laten bezorgen? Als je rechtstreeks laat bezorgen moet je er wel voor zorgen dat authenticatie op port 25 uitstaat. Standaard heeft MS op een niet EDGE server SMTP beveiligd.
Oeps... zo ver waren jullie dus al.. Nou geef dit aan en iedereen is blij!

[ Voor 7% gewijzigd door Archie_T op 20-06-2008 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft te maken met de mail restriction die op de group staat , ik heb het gevonden met google alleen nu weer een ander probleem zodra ik het vinkje wilt uitzetten van require that all senders are authenticated , dan geeft hij weer een melding van
Microsoft Exchange Error
The following error(s) occurred while saving changes:

Set-DistributionGroup
Failed
Error:
Access to the address list service on all Exchange 2007 servers has been denied.

OK

Nou heb heb ik me eigen alle rechten gegeven die ik moet hebben op de server en nog krijg ik die melding van hierboven ik heb ook op google gekeken maar daar komt niet echt een duidelijk antwoord naar boven .

• r0b
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Welke (Exchange) rechten heb je dan op dit moment?

Verwijderd

Topicstarter
alle rechten heb ik echt alle

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als jij gaat spelen met een omgeving van een klant dan verwacht de klant dat jij er wat vanaf weet. Je foutmeldingen kan je gewoon in Google mikken en kijken wat eruit komt.
Voldoende rechten zijn natuurlijk wel benodigt.. Weet je het zeker?? ;)

GoT is dus geen helpdesk waar je even een probleem kan dumpen. Vooral PNS (het subforum waar je nu zit) is dus geen plaats voor zaken die je met ene beetje logisch nadenken en wat hulp van MS zelf uit kan komen

Kom je er niet uit, dan vraag je aan je werkgever of er iemand met meer kennis langs kan komen.

Je hebt nu al enige hints gehad, en je weet wat je moet doen, dus suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.