Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[php] week calender

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer de weekkalender op de frontpage van www.parool.nl na t emaken en heb nu dit:

setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');
date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
$dString = array();
$dNumeric = array();
for($i=0; $i <7 ;$i++)
{
$dString[] = strftime('%a',strtotime('+'.$i.' days'));
$dNumeric[] = strftime('%e',strtotime('+'.$i.' days'));

}

het schijnt dat dit sneller op een andere manier kan maar weet iemand hoe? een ander nadeel is dat dit niet werkt op een window machine

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:34

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik zie er weinig in wat niet snel zou zijn? Je pakt de huidige datum en hoogt die met 1 op voor elke dag van de week. Is weinig performance winst op te halen hoor, een for loopje van 7..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
En wat wil je nu hiermee bereiken?
Ik snap de vraagstelling niet.... daarmee met hem ^^

Misschien duidelijker als je je code tussen tags zet? dus [ code=php ] zonder de spaties

[ Voor 7% gewijzigd door degroot op 20-06-2008 10:27 ]

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Ik denk dat je beter met mktime kan werken. In de for lus hoef je dan alleen de 'day'-parameter steeds met 1 te verhogen. Met date() kun je de datum afdrukken zoals je wilt. Maar echt veel performance zul je er niet uit kunnen halen t.o.v. wat je nu hebt.

edit:
En dat het niet op windows zal werken ligt volgensmij hoogstens aan je setlocale() maar dat is te fixen toch, ik snap je punt niet helemaal :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
HereIam: kun je een voorbeeldje geven? ik ben nog beginner dank je wel alvast

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:57:
het schijnt dat dit sneller op een andere manier kan maar weet iemand hoe? een ander nadeel is dat dit niet werkt op een window machine
No way dat dit loopje een significante bottleneck is, dus premature optimization / micro optimalisatie. Congrats met de code en lekker verder gaan met de rest, of je hele app profilen als je zin in een optimalisatie rondje hebt. :)

{signature}

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:32:
HereIam: kun je een voorbeeldje geven? ik ben nog beginner dank je wel alvast
Kom er nu achter dat je zelfs mktime niet eens nodig hebt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
setlocale(LC_ALL,'nl_NL');
$time=time();
for($i=0; $i<7; $i++){
$time+=24*60*60;
echo date('D d',$time);
}

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begrijp het doel van dit topic niet echt. Je opent het omdat je om de een of andere manier het idee hebt dat je code te traag werkt en sneller moet, terwijl elke programmeur wel aan zijn water zou moeten kunnen voelen dat een for-lusje van 7 iteraties en 2 functiecalls niet gauw sneller zullen kunnen, en zelfs als het kan, dan is het een micro-optimalisatie die je niet veel performancewinst oplevert. Puur technisch gezien is het zelfs performanter om de 7 iteraties maar voluit te schrijven omdat de server waar de code op draait dan niet 6 keer moet "springen" naar de juiste instructie, en tóch is dat iets wat geen enkele goeie programmeur in zo'n geval als dit snel zal doen. :P

Voor wat betreft het probleem dat je huidige code niet in Windows werkt: daarvoor verwijs ik je graag naar de handleiding waarin meer dan voldoende uitleg staat over hoe je het werkend kan krijgen in zowel Windows als andere OS'en. Hint: kijk naar de mogelijkheden die je hebt sinds PHP 4.3.0 volgens die pagina. ;)

Dit topic doe ik verder op slot; alle antwoorden die je hier kan krijgen heb je al gehad; verder voorkauwen lijkt me niet nodig. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.