Toon posts:

JBL Line Array

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat eens over iets anders hier maar misschien kunnen er toch wat mensen mij helpen :)

Ik ga eerst even de specs van 2 soorten JBL SP speakers noteren:
SP212-6 - 12" Two-Way System

* Trapezoidal enclosure for array applications
* 2206H 12" LF transducer
* 2447J 1.5" exit high frequency compression driver
* Nominal 60° x 50° coverage
* 2-way passive network, switchable to bi-amp mode
* 1200W continuous program power handling (passive)
* 8 ohms system impedance
* Frequency range (-10 dB): 37Hz to 20kHz
* 95 dB sensitivity (1W/1m)
SP212-A - 12" Two-Way System
* 2206H 12" LF transducer
* 2426H 1" exit high frequency compression driver on OASR horn
* 85° x 85° coverage
* 2-way passive network, switchable to bi-amp mode
* 1200W continuous program power handling (passive)
* 8 ohms system impedance
* Frequency range (-10 dB): 37Hz to 20kHz
* 95 dB sensitivity (1W/1m)
Wij hebben de laatste, de SP212-A, wij hebben er 6 van. Zoals je ziet kan de SP212-6 in een line array gehangen worden (Trapezoidal enclosure for array applications). Nu vroeg ik me af, kan de SP212-A ook niet in een line array gehangen worden (het frame kunnen we zelf maken). De compression driver is iets anders, maar dat lijkt me niet zo erg, het is eerder het coverage gedeelte wat niet overeenkomt. Iemand die er maar van af weet?

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 21:32
Hmm ik denk niet dat ik je veel kans geef om hier het antwoord te vinden.
Het forum hier is tenslotte meer gericht op ICT.

Je kan het beter proberen op www.new-line.nl of www.licht-geluid.nl
En ik twijfel zelfs of ze daar precies alle verstand hebben van line-arrays. Volgens mij zijn die speakers ontworpen om op een specifieke manier neer te zetten. Maar ik kan het mis hebben hoor

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Het lijkt me niet dat het een probleem is. Als je je speakers kan neerzetten kan je ze (met wat berekening) ook wel ophangen. Je moet inderdaad dan wel goed rekening houden met de "stralingshoek" van de speakers zodat ze niet op je podium gaan blazen met alle gevolgen van dien.

ActueleWind

Verwijderd

Topicstarter
Ik had van een bedrijf gehoord dat ze bezig waren met een eigen frame, om line array's per 5 te maken met die SP212-A's, maar een ander bedrijf zei dan weer dat het niet ging lukken etc. Dus veel ervaringen vind je niet echt :P

Edit: Ik heb een programma waarmee je per line array kan bereken van naar waar ze spelen, en vanaf waar de decibels droppen etc, ja kan echt elke parameter aanpassen, super programma, alleen staan er alleen maar bestaande line array's in en kun je niet je eigen speakers in het programma zetten..

Screenie: http://www.peavey.com/support/software/easescreen.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 09:32 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Tijmen schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:25:
Hmm ik denk niet dat ik je veel kans geef om hier het antwoord te vinden.
Het forum hier is tenslotte meer gericht op ICT.
Onzin natuurlijk. Dit is een technologieforum en de focus ligt zeker niet alleen op ICT.

Ik denk dat het geen probleem is de -6 versie ook in een line array te zetten. Grote verschil tussen de twee zit 'em in de verticale afstraling, die bij de -A versie een stuk beter is vanaf 3 Khz. Dit is omdat er twee verschillende hoorns gebruikt worden. Neemt echter niet weg dat je gewoon een keer kan proberen die dingen ineen line array te plaatsen, al kun je nog niet echt van een line array spreken als je er 3 boven elkaar stapelt denk ik ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 21:32
voodooless schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:40:
[...]

Onzin natuurlijk. Dit is een technologieforum en de focus ligt zeker niet alleen op ICT.
Ik zeg het ligt "Meer" gericht op ICT...dat is nog niet "alles" :O
Zelfs geef ik hem verwijzingen naar andere websites! Ik zeg alleen dat hij daar meer kans kan maken op een bredere groep mensen met ervaring op het gebied van Prof geluid. Tenslotte zijn die websites echt gericht op deze branche.
Pagina: 1