DDR zou moeten werken maar werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-05 08:06
Onlangs heb ik een reepje Kingston 1GB DDR SD Ram ontvangen (PC 2100 KVR266X64C2/1G) http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-000942 om een pc te upgraden. Echter ik krijg dit reepje met geen mogelijkheid aan de praat. Het moederbord betreft een Asrock P4i45d en moet hiervoor support geven http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=p4i45d . Deze kan namelijk 2x1GB PC2100 aan. Dit moederbord ondersteund tevens normaal SD Ram.

Op SD Ram werkt de computer maar met het nieuwe DDR geheugen lukt het niet. Ik heb al een bios flash gedaan en op google/tweakers gezocht naar antwoorden of er meer van zulke problemen zijn maar ik kan hier nergens problemen over vinden. Omdat ik geen andere computer heb met DDR kan ik dit reepje ook niet ergens anders testen. Wel heb ik een zwaardere voeding geprobeerd maar dit helpt niet, ik krijg gewoon helemaal geen beeld en ook geen enkele foutmelding of pieptoon. Ventilators gaan aan, harddisk laat maar er gebeurd niks. Ik heb dus ook geen idee wat het kan zijn.

Ik heb ook een andere zwaardere voeding getest maar dit maakt ook geen verschil. Ik heb in het verleden wel vaker geheugen verwisseld maar nog nooit een probleem gehad.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Uit de manual:
Please do not use both 168-pin SDRAM DIMM and 184-pin DDR DIMM
at the same time. To optimize the compatibility, it is not recommended
to use two different models of the DIMMs at the same time.
Dus, heb je het SD-RAM eruit gehaald? ;)

@hieronder, daar kon ik niks over vinden in de manual.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 20-06-2008 09:24 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als ik mij niet vergis moet je een jumper (of bios-instelling) aanpassen zodat het DDR geheugen genoeg stroom krijgt (3.3v).

Kijk maar eens in de handleiding.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:46
Ik zou geen 3,3 V op je DDR-geheugen zetten :o . Standaard moet er 2,6 V op DDR.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

3,3V is voor SD-RAM. 2,5V is de specificatie voor standaard DDR geheugen. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

0X55AA schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:20:
Als ik mij niet vergis moet je een jumper (of bios-instelling) aanpassen zodat het DDR geheugen genoeg stroom krijgt (3.3v).

Kijk maar eens in de handleiding.
Volgens mij heeft hij gelijk, kijk dit 's na :)

• wiene
Uiteraard heb ik het SD-ram niet in het slot zitten bij gebruik DDR

Voor de jumper heb heb ik in de manual gekeken maar hier is niks over te vinden. http://www.asrock.com/manual/p4i45d.pdf

Ook in de bios kan ik niks vinden over het instellen van DDR, ik kan uberhaupt niet in de bios komen met DDR erin, maar ik krijg ook geen foutmelding. Met SD-Ram wel. Zonder geheugen heb ik nog niet getest maar zit nu op het werk dus kan ook pas vanavond.

Kan het iets anders zijn?

Edit: Ik heb ook de CMOS gecleared. Door het kortsluiten van de 2 soldeerpunten (zie handleiding) dit is gelukt aangezien de tijd en alles weg is in de bios maar dit heeft ook geen effect op het DDR.

[ Voor 31% gewijzigd door wiene op 20-06-2008 13:18 ]

• wiene
Schopje, probleem is nog steeds niet opgelost zie mijn laatste post. Ik zou het geheugen misschien kunnne ruilen tegen bijbetaling maar ik weet niet of 512MB van hetzelfde merk en type wel zou werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al een andere module geprobeerd. Grote kans dat het spul niet compatible is namelijk met je mobo.

• wiene
Terw_Dan schreef op zondag 22 juni 2008 @ 14:06:
Heb je al een andere module geprobeerd. Grote kans dat het spul niet compatible is namelijk met je mobo.
Ik heb helaas geen ander DDR reepje liggen en ik kan voor dit moederbord nergens een compatible list vinden. Ik zal eens kijken of ik iemand ken met een computer met DDR.
Pagina: 1