Silent Install responce file aanmaken geeft geen output

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 16:39
Heb via search gekeken of ik een eerder topic kon vinden, maar deze gaan meer over networkdeployment en minder over unattended setups op locatie.

Doel is om een beschikbare setup.exe (installshield van een leverancier) zo te installeren voor een gebruiker dat er geen invoer noodzakelijk is. Het gaat om een Windows pakketje dat onder 2000/XP/Vista geinstalleerd gaat worden. De keuzes die gemaakt worden tijdens de setup zijn allemaal default. (echter alleen de toevoeging /s voldoet niet)

Naast de software wordt er ook gebruik gemaakt van een stukje hardware. Hiervoor heb ik inmiddels een oplossing gevonden in de vorm van de Microsoft Util Devcon. Alleen de silent install dus nog.

Via google heb ik begrepen dat je voor installshield een responce file moet genereren. Dit kan met de
het volgende commando: setup.exe /r /f1"C:\setup.iss"

De setup kan dan eenmalig normaal worden doorlopen en op een later tijdstip op een andere machine met het volgende commando worden uitgevoerd:

setup.exe -s -a /s /f1"C:\setup.iss"

Op zich een heldere uitleg, ware het niet dat er geen setup.iss wordt gegenereerd op de C:\. Ik ben als beheerder ingelogd en heb dus voldoende rechten.

Ook het aanpassen van het commando. Bv de aanhalingstekens weghalen of het gehele pad (responce file zou dan in c:\windows terecht moeten komen) verhelpt dit niet.

Heeft er iemand ervaringen met dergelijke responce files, of is het beter om dit via een andere weg te doen? Mogelijk dat ik in de commandline ergens een typefoutje hebt gemaakt. In dat geval ga ik over op de schaammodus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 11:21
Volgens mij hoef je de lokatie voor de iss file niet te specificeren.

Als je bijv. setup.exe /r doet, dan word het setup.iss bestand in c:\windows gezet.

bit.ly/GPWeather :: F1 + MotoGP Weather & News for Android