Na het lezen van de commentaren op het BBG Workstation mei 2008 heb ik de volgende vragen.
Ik had eerst onderstaande configuratie samengesteld voor een aantal nieuw aan te schaffen Solidworks Workstations
. Ben nu echter beetje aan het twijfelen aan de gekozen onderdelen
moet er gekozen worden voor een Xeon 5420/5430 (775) of blijven bij de Core 2 Quad
.
Kan dit in combinatie met onderstaande configuratie of moet er een ander moederbord en geheugen worden gekozen
.
Bij de keuze van de HD Western Digital Velociraptor WD3000GLFS is dit het snelst mogelijk of zou een Raid 0 opstelling van 2 Western Digital Raptors WD740ADFD sneller zijn ?. Is een solid state HD misschien een optie
Bij de keuze van de monitor is er in de 24" range een scherm wat beter is aan te raden voor een 3D cad station
Processor : Intel Core 2 Quad Q9450
Geheugen : OCZ OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB)
Moederbord : Asus P5E3 Premium/WiFi-AP@n
Videokaart : ATI Fire GL 7600 512MB
Harde Schijf : Western Digital Velociraptor WD3000GLFS
Behuizing : Antec LifeStyle Sonata III
Monitor : Dell Ultrasharp 2408WFP
Toetsenbord : Logitech Ultra Flat Keyboard (US)
Besturingssoftware : Microsoft Windows Vista Business 64bit
Ik had eerst onderstaande configuratie samengesteld voor een aantal nieuw aan te schaffen Solidworks Workstations
Kan dit in combinatie met onderstaande configuratie of moet er een ander moederbord en geheugen worden gekozen
Bij de keuze van de HD Western Digital Velociraptor WD3000GLFS is dit het snelst mogelijk of zou een Raid 0 opstelling van 2 Western Digital Raptors WD740ADFD sneller zijn ?. Is een solid state HD misschien een optie
Bij de keuze van de monitor is er in de 24" range een scherm wat beter is aan te raden voor een 3D cad station
Processor : Intel Core 2 Quad Q9450
Geheugen : OCZ OCZ2P10664GK 4GB (2x 2GB)
Moederbord : Asus P5E3 Premium/WiFi-AP@n
Videokaart : ATI Fire GL 7600 512MB
Harde Schijf : Western Digital Velociraptor WD3000GLFS
Behuizing : Antec LifeStyle Sonata III
Monitor : Dell Ultrasharp 2408WFP
Toetsenbord : Logitech Ultra Flat Keyboard (US)
Besturingssoftware : Microsoft Windows Vista Business 64bit