Laptop loopt vast bij uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Tjop
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-03 16:44
Normaal kan ik bij problemen zelf de antwoorden vinden, hier komt ik echter niet uit.

Ik heb een vrij nieuwe laptop, een tijdje geleden liep bij opeens vast toen ik een bestand wilde uploaden. Een tijd later liep hij af en toe weer vast, het viel me op dat uTorrent steeds aan stond. Ik dacht dat het aan uTorrent lag, maar ik wilde net iets op speedyshare zetten en de computer liep weer helemaal vast.

Het gebeurt volgens mij alleen als ik een LAN-verbinding heb, draadloos heb ik er nog geen problemen van gehad volgens mij. Maar ik gebruik ook veel vaker LAN dan draadloos, dus zeker weet ik het niet.

Op Google heb ik geen vergelijkbare problemen kunnen vinden. Ik heb geprobeerd de driver te updaten, die was volgens Windows al up-to-date.

Iemand een idee?

Verwijderd

Dat die driver volgens Windows up to date is wil volgens mij niet al te veel zeggen (of het moet een hele populaire NIC zijn).

Probeer gewoon eens de laatste NIC driver van de fabrikant.

En heb je zaken als vuurmuren en virusscanners aan staan? En wat is het OS?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 00:58 ]

• Tjop
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-03 16:44
Ik zal morgen kijken of de fabrikant een nieuwere driver heeft.

Firewall: PC Tools
Antivirus: AVG
Netwerkkaart: Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Verwijderd

Probeer anders ook eens om je vuurmuur en/of je AVG tijdelijk even uit te zetten. Ik neem aan dat je gewoon achter een router zit (en dat uitzetten dus niet uitmaakt)?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tjop schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 00:40:
Normaal kan ik bij problemen zelf de antwoorden vinden, hier komt ik echter niet uit.

Ik heb een vrij nieuwe laptop, een tijdje geleden liep bij opeens vast toen ik een bestand wilde uploaden. Een tijd later liep hij af en toe weer vast, het viel me op dat uTorrent steeds aan stond. Ik dacht dat het aan uTorrent lag, maar ik wilde net iets op speedyshare zetten en de computer liep weer helemaal vast.

Het gebeurt volgens mij alleen als ik een LAN-verbinding heb, draadloos heb ik er nog geen problemen van gehad volgens mij. Maar ik gebruik ook veel vaker LAN dan draadloos, dus zeker weet ik het niet.

Op Google heb ik geen vergelijkbare problemen kunnen vinden. Ik heb geprobeerd de driver te updaten, die was volgens Windows al up-to-date.

Iemand een idee?
Bedoel je dit: [WinXP] Keiharde freeze bij netwerkgebruik Toshiba A110-225 ?

[ Voor 90% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 20-06-2008 02:08 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg