Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb het idee dat de temperatuur in mijn kast wat aan de hoge kant is. Ik heb een coolermaster centurion 534 kast met 3 fans: een cpu fan en nog twee andere fans. Ze zijn allemaal zo opgesteld dat de airflow het best is (volgens de fabrikant).
De temperaturen:
- GPU core = ongeveer 52 graden
- CPU core 1 = ongeveer 45 graden
- CPU core 2 = ongeveer 45 graden
- Moederbord = ongeveer 30 graden
- HD = ongeveer 35 graden

Ik heb een erg kleine amd processor koeler en heb daar al een grotere voor besteld. Heeft iemand nog meer tips?

Greetz,
Viktor

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
die temperature zijn niet verkeerd hoor

Verwijderd

Idle of Load?
Load dan zijn het mooie temps. ;)

Verwijderd

GPU core zegt i.i.g. vaak niet zoveel, driver regelt vaak dat fan pas gaat draaien als GPU erg heet wordt (GPU's mogen maximaal rond de 100 graden Celcius worden, wat meer dan CPU's dus).

CPU temp lijkt me niet zo'n probleem.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

spec? idle/load?

Ik zie geen probs hier...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een amd athlon X2 dual core 2800 mhz processor, 1gb ddr 2 ram geheugen en een 8600 gt 256 mb videokaart van XFX.

Dit zijn temperaturen bij idle

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Voor idle zijn je core-temperaturen misschien wel een beetje aan de hoge kant, alleen weet ik niet precies de normale waarden voor je cpu. Als je nog eens de temperaturen opschrijft alleen dan onder load kan iedereen er hier wat meer over zeggen. Load krijg je door bijvoorbeeld Orthos te starten. Lijkt me dat ze load niet boven de zeg 60 graden Celsius uit moeten komen.

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fout gemaakt, sorry. Er draaide namelijk een svchost.exe die 50 procent van mijn processor capaciteit gebruikte. Dit werd veroorzaakt door de automatische updates, en die zijn nu uitgeschakeld. Ik ben ook vergeten te melden dat ik mijn processor in idle maar op 1000 mhz draait en weer naar 2800 gaat bij load. Dit zijn nu de temperaturen van mijn systeem in idle:

- MB = 30 graden
- CPU core 1 = 25 graden
- CPU core 2 = 25 graden
- HDD = 36 graden
- GPU core = 51 graden

Op load zijn de temperaturen:
- MB = 30 graden
- CPU core 1 = 46 graden
- CPU core 2 = 47 graden
- HDD = 36 graden
- GPU core = 51 graden

Deze temperaturen vind ik goed, die nieuwe koeler hoeft er niet te komen :P
Sorry dat ik jullie hiermee lastig heb gevallen en heel erg bedankt voor de moeite! _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2008 08:05 ]

Pagina: 1