Linksys achter livebox - DNS probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 10:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Jaaa een oude bekende, hier zijn echt al zoveel topics over. Tientallen mogelijk opzetten, oplossingen etc. Veel geprobeerd (kennelijk niet alles, anders had het wel weer gewerkt), maar ik kom het internet niet meer op van achter de router.

Waar het op lijkt is dat er iets mis is met DNS. Als ik (dank voor het IP uit een ander topic) surf naar 72.14.207.99, krijg ik keurig Google op het scherm, pingen gaat ook prima.

Maar ik word echt helemaal gek van de mogelijke instellingen, ik kom er niet doorheen. Volgens mij staat alles echt precies zoals het hoort te staan.

In verschillende topics en handleidingen staat dat je het IP van de livebox moet wijzigen, maar die staat vast, evenals de DHCP range. Daarnaast werkt het op basis van IP wel :/

Op de Linksys kan ik een DNS server opgeven, het maakt echter niet uit of ik daar niet, of 192.168.1.1 opgeef.

Ook wordt er geadviseerd om de router als switch te gebruiken... maar aangezien de configuratie van de livebox niet zoveel toelaat (en gewoon bagger is), forward ik liever alles naar de router. Als ik dan nog een keer van provider wissel, hoef ik alleen die forward te realiseren en alles werkt weer :)

Ben al anderhalve dag aan het klooien met kabels, poorten en settings... geen inspiratie meer. Alle hulp is meer dan welkom!

Wat is de setup:
De Livebox (LB) krijgt netjes een internet IP, 81.71.x.x

De LB heeft intern het IP 192.168.1.1 (niet te wijzigen)
De LB deelt IP's uit in de range van 192.168.1.10 - 192.168.1.50 (niet te wijzigen)
De LB forward alles naar 192.168.1.11 (de Linksys)

De Linksys (WRT54GL) ingesteld op een static ip, 192.168.1.11 (in range van de LB)
De default gateway staat op 192.168.1.1 (de LB)
De Linksys heeft een LAN ip van 192.168.0.10
De Linksys deel IP's uit in de range van 192.168.0.100 - 192.168.0.149

Laptop krijgt het IP 192.168.0.103
Laptop heeft gateway 192.168.0.10

Ik kom bij de Linksys onder 192.168.0.10
Ik kom bij de Livebox onder 192.168.1.1

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 10:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En uiteraard vlak nadat je gepost hebt probeer je nog een aantal dingen en werkt het ineens.

Ik heb de router van static naar dhcp gezet (dus automatisch IP krijgen van livebox), dat hielp niet, en weer terug naar static, en nu werkt 't. Volgens mij heb ik deze instelling echt al een dag... het blijven PC's :X

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

Kaastosti schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:14:
Ik heb de router van static naar dhcp gezet (dus automatisch IP krijgen van livebox), dat hielp niet, en weer terug naar static, en nu werkt 't. Volgens mij heb ik deze instelling echt al een dag... het blijven PC's :X
Misschien vorige keer de configuratie niet gesaved (moet vaak expliciet)?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Heuj Kaastosti, u ook hier :o

Grappig dat het zo "spontaan" is opgelost.

Vicariously I live while the whole world dies

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Kaastosti schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:14:
En uiteraard vlak nadat je gepost hebt probeer je nog een aantal dingen en werkt het ineens.

Wat handiger is, dan je opstelling nu:
- van de linksys de wan poort niet gebruiken.
- dhcpserver van je linksys uitschakelen
- router vast ip geven in de range van je livebox (desnoods 192.168.1.2)

Je router werkt dan eigenlijk als een soort van switch, en dan inclusief draadloos.
Dit scheelt je later veel gedoe met poortmappen e.d.