Toon posts:

Verbruik HD4850...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het artikel (nieuws: Radeon HD4850 op de pijnbank gelegd) wordt het verbruik van die kaart wel erg krom opgeschreven...
Wel lijkt de kaart veel hitte te genereren, oplopend tot 80 graden Celsius, dus de verwachting is dat fabrikanten flinke koelers gaan plaatsen op de gpu. Het verbruik ligt op 285W onder volle belasting en 179W in idle-modus.
Op deze manier opgeschreven, is het niet anders te interepreteren, dan dat de kaart zelf zoveel verbruikt. Hetgeen natuurlijk onzin is voor een mid-end kaart. (179 W in idle zou niet best zijn...)

Zal dus wel het totale verbruik van een test omgeving zijn... Maar dan moet je dat wel op die manier vermelden! Anders staat er gewoon onzin.

Een andere mogelijkheid zou zijn om alleen het verschil t.o.v. de andere geteste kaarten te vermelden. Dus bijvoorbeeld: "In een test verbruikte de 4850 een 18W minder dan de 9800GTX." Immers, het verbruik van de test computer is niet zo relevant voor de lezer, aangezien dat gigantisch kan varieren naar gelang de gebruikte CPU, moederbord, etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 19:53 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

Thandor

SilverStreak

En daarbij enige comment op :
Wel lijkt de kaart veel hitte te genereren, oplopend tot 80 graden Celsius, dus de verwachting is dat fabrikanten flinke koelers gaan plaatsen op de gpu.
Als ik bij OCWorkbench kijk lees ik het volgende:
In our test environment of 30 deg Celsius with air con turned on. The temperature registers 80 degrees Celsius on idle. After running the benchmarks, I touched the heatsink and it was so hot. We then noticed that the fan is spinning slowly. A check using GPU-Z, ATitool or ATi CCC shows that the temperature is indeed beyond 78 Deg when it runs. The fan speed is also running at 20% of it's full speed.
Nu heb ik de andere reviews nog niet gelezen maar 80C met slechts 20% fanspeed is juist erg netjes. De 80C wekt nu de indruk dat de kaart enorm veel warmte uitblaast maar eigenlijk valt dat dus nog wel mee (relatief gezien dan). Ik denk dat het niet verkeerd is om te vermelden dat die 80C met een fanspeed van 20% is :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.